Την άμεση προώθηση κρίσιμων οδικών και συγκοινωνιακών έργων στην Αττική ζήτησε από το βήμα της Βουλής ο βουλευτής Ανατολικής Αττικής του ΠΑΣΟΚ Μανώλης Χριστοδουλάκης κατά τη συζήτηση της επίκαιρης επερώτησης του ΠΑΣΟΚ για το κυκλοφοριακό ζήτημα της Αττικής. «Το κυκλοφοριακό δεν είναι ούτε τεχνικό ούτε ουδέτερο ζήτημα. Αφορά την ποιότητα της ζωής και της καθημερινότητας 4 εκατομμυρίων πολιτών της Αττικής».
Ο κ. Χριστοδουλάκης τόνισε ότι η Ανατολική Αττική «είναι μια περιοχή με ραγδαία πληθυσμιακή, οικιστική, οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη τις τελευταίες δεκαετίες, αλλά χωρίς τις υποδομές που θα έπρεπε να είχαν συνοδεύσει την ανάπτυξη αυτή. Οι προτάσεις που καταθέτουμε δεν είναι απλώς σκέψεις. Έχουν ήδη κατατεθεί στη Βουλή με πλήρη τεκμηρίωση και χωρίζονται σε τρεις άξονες».
1.Οδικά δίκτυα και υποδομές
Ο βουλευτής Ανατολικής Αττικής κατήγγειλε την απουσία προόδου σε κρίσιμα έργα, υπενθυμίζοντας ότι για τις τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα, Λαύριο και Λ. Βουλιαγμένης, «η επίσημη απάντηση της κυβέρνησης ήταν ότι δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα. Δεν υπάρχει χρηματοδότηση».
Για την περιφερειακή Παιανίας–Μαρκοπούλου σημείωσε ότι «μελέτες υπάρχουν από το 2009 αλλά μέχρι σήμερα καμία δέσμευση για δημοπράτηση».
Ανέδειξε επίσης την ανάγκη για την παράκαμψη Λαυρίου, την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Μαραθώνος στην Παλλήνη, και τη δημιουργία ενιαίας παραλιακής σύνδεσης Αγία Μαρίνα – Άγιοι Απόστολοι – Σκάλα Ωρωπού.
2.Μέσα σταθερής τροχιάς
Στο ζήτημα της επέκτασης του Προαστιακού προς Ραφήνα και Λαύριο, ο κ. Χριστοδουλάκης υπενθύμισε ότι οι κυβερνητικές εξαγγελίες για έναρξη εργασιών το 2024 έχουν μείνει κενό γράμμα: «Βρισκόμαστε στο τέλος του 2025 και δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα», σημείωσε, παραθέτοντας και την απάντηση του αρμόδιου Υπουργού στις 26/2/2024: «Δεν μπορώ να δώσω απάντηση ούτε στον κόσμο της Ανατολικής Αττικής ούτε σε εσάς για το χρόνο υλοποίησης».
Παράλληλα ζήτησε την επέκταση του ΗΣΑΠ προς Άγιο Στέφανο, της Γραμμής 2 του Μετρό μέχρι τις Αχαρνές, καθώς και την κατασκευή σταθμού Μετρό στον Γέρακα, «που προβλεπόταν ήδη από την αρχική μελέτη» της Γραμμής 3.
3.Δημόσιες συγκοινωνίες και λεωφορεία
Για το ζήτημα των λεωφορείων, ο βουλευτής κατήγγειλε ότι, παρά τις κυβερνητικές δεσμεύσεις, τα προβλήματα είναι τεράστια: «Αντί για αμαξοστάσια, υπάρχουν κοντέινερ. Αντί για 96 λεωφορεία, κυκλοφορούν 86, ενώ οι οδηγοί είναι εξαντλημένοι από διπλοβάρδιες και οι τεχνικοί ανύπαρκτοι».
Παρέθεσε στοιχεία της Τριμηνιαίας Αναφοράς Πιστοποίησης, σύμφωνα με τα οποία ο δείκτης στελέχωσης ήταν μόλις 2,51 τον Ιανουάριο ήτοι 215 οδηγοί, «όταν για τα 86 οχήματα θα έπρεπε να είναι 232 οδηγοί». Την ίδια στιγμή, «ο ΟΑΣΑ πληρώνει κανονικά σαν να εκτελείται πλήρως το έργο. Προβληματικό επίπεδο εποπτείας, προβληματικό επίπεδο λογοδοσίας, προβληματική πολιτική εργολαβιών χωρίς έλεγχο, πολιτική επικοινωνίας χωρίς έργο».
Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ θύμισε ότι κάτοικοι ολόκληρων περιοχών της Ανατολικής Αττικής συνεχίζουν να ζητούν βασικές συγκοινωνιακές συνδέσεις και πύκνωση δρομολογίων: Ραφήνα, Σπάτα, Διώνη, Κάτω Σούλι, Αυλώνας, Λαυρεωτική, Ντράφι, Γέρακας, Παιανία.
Ο κ. Χριστοδουλάκης υπογράμμισε ότι «η χώρα είχε από το 2021 την τεράστια ευκαιρία της χρηματοδότησης έργων ανθεκτικότητας με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης. Το 2026 το πρόγραμμα λήγει χωρίς να έχει απορροφηθεί το σύνολο των πόρων».
Κλείνοντας, τόνισε: «Για την κίνηση στην Αθήνα, για τις χαμένες ώρες κάθε μέρα στις μετακινήσεις, για το έλλειμμα υποδομών δεν φταίει η κακιά μας τύχη. Φταίει η κακιά μας η κυβέρνηση που δεν σχεδίασε, δεν απορρόφησε πόρους, δεν υλοποίησε. Φτάνει. Όχι άλλο κόστος».