Όσοι παρακολουθούν επί χρόνια τα κοινά στην περιοχή μας, οφείλουν να παραδεχθούν ότι αυτό που επιχειρείται από τις αρχές του καλοκαιριού με τις σχολικές μονάδες του Δήμου Μαραθώνα είναι ξεχωριστό και, σίγουρα, αξιέπαινο.
Το πρόγραμμα αφορά ένα εκτεταμένο “λίφτινγκ” σε πολλά από τα σχολεία της περιοχής και στις τέσσερις δημοτικές ενότητες του Δήμου, με στόχο, σταδιακά, να συμπεριλάβει και τις 33 μονάδες στο σύνολό τους.
“Έχουμε ως τώρα ολοκληρώσει πολλές παρεμβάσεις, σε βαθμό που ίσως ποτέ ως τώρα δεν έχει γίνει και μάλιστα μέσα σε λίγους μήνες. Αλλά, δεν περπατάμε σε σύννεφο. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι υπάρχουν και πολλά ακόμη να γίνουν”, λέει στo RPN.GR ο Δήμαρχος Μαραθώνα, Στέργιος Τσίρκας. “Οι πόροι μας είναι περιορισμένοι”, συνεχίζει “και τα σχολεία μας πολλά σε αριθμό και, κάποια, με προβλήματα πολλών ετών, που πρέπει να λυθούν. Το θέμα είναι πρώτης προτεραιότητας για μας και προσπαθούμε με όλες μας τις δυνάμεις για το καλύτερο δυνατόν. Δώσαμε μ’ αυτό το πρόγραμμα “ανάσα” σε πολλές σχολικές μονάδες ως τώρα. Στόχος μας είναι, με σταθερό βηματισμό, να φτάσει σε όλες”.
Σωρεία βελτιωτικών παρεμβάσεων
Ο κ. Τσίρκας έχει δίκιο όταν λέει ότι πολλά ακόμη πρέπει να γίνουν, όμως, είναι αλήθεια και ότι όσα ήδη έχουν γίνει, δεν είναι καθόλου λίγα. Το αντίθετο, μάλιστα. Οι υπηρεσίες του Δήμου, σε συνεργασία και με ιδιώτη εργολάβο, έχουν μέχρι στιγμής πραγματοποιήσει ελαιοχρωματισμούς σε πάνω από 10.000 τετραγωνικά μέτρα επιφανειών, και έχουν προχωρήσει σε δεκάδες τεχνικές, υδραυλικές και ηλεκτρολογικές παρεμβάσεις. Σε κάποια σχολεία, μάλιστα, ελαιοχρωματισμοί είχαν να γίνουν εδώ και 17 χρόνια και η μεταμόρφωσή τους είναι εντυπωσιακή.
Μεταξύ των εργασιών που έχουν ήδη ολοκληρωθεί ή βρίσκονται σε εξέλιξη είναι και:
– Η πλήρης ανακαίνιση στο Δημοτικό Ανατολής -με αξιοποίηση του προγράμματος “Μαριέττα Γιαννάκου”.
– Η μόνωση της ταράτσας και το πλήρες βάψιμο εσωτερικά του Κλειστού Γυμναστηρίου στο Γυμνάσιο Μαραθώνα.
– Το πλήρες εσωτερικό βάψιμο και στο 1ο και στο 2ο Νηπιαγωγείο Μαραθώνα
– Το πλήρες εσωτερικό βάψιμο 14 αιθουσών και διαδρόμων στο 1ο Γυμνάσιο και το 1ο Λύκειο Νέας Μάκρης
– Το πλήρες εσωτερικό βάψιμο στο 1ο Νηπιαγωγείο Νέας Μάκρης.
– Η μόνωση της ταράτσας στο Δημοτικό Τύμβου Μαραθώνα.
– Εσωτερικά βαψίματα και ευπρεπισμός του αύλειου χώρου στο Δημοτικό Κάτω Σουλίου
– Το πλήρες εσωτερικό βάψιμο στο Δημοτικό της Αγίας Μαρίνας, σε 12 αίθουσες, κοινόχρηστους χώρους και σκάλες δύο ορόφων.
– Εσωτερικά βαψίματα στις αίθουσες του Δημοτικού Βαρνάβα.
– Εσωτερικά βαψίματα στο Νηπιαγωγείο Βαρνάβα.
– Επισκευή επιχρισμάτων στον παιδικό σταθμό “Αμάλθεια”.
– Η τοποθέτηση κιγκλιδώματος στο Νηπιαγωγείο Ανατολής.
– Η επισκευή της κεντρικής πόρτας στο Νηπιαγωγείο Γραμματικού.
– Η επισκευή της αύλειας πόρτας στο 1ο Νηπιαγωγείο Νέας Μάκρης
– Επισκευές -σε εξέλιξη- στην αποχέτευση του Δημοτικού Μαραθώνα.

Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι:
* Όλες οι κτιριακές εγκαταστάσεις των σχολικών μονάδων, καθαρίστηκαν διεξοδικά από την υπηρεσία καθαριότητας.
* Όλοι οι αύλειοι χώροι, όλων των σχολείων, καλωπίστηκαν από την υπηρεσία πρασίνου και στη συνέχεια πλύθηκαν διεξοδικά από τους εθελοντές πυροσβέστες του Δήμου.
* Τοποθετήθηκαν συνολικά 18 νέα κλιματιστικά (εκ των οποίων 8 στο 1ο Λύκειο Νέας Μάκρης και 8 στο Λύκειο Μαραθώνα).
Η περίπτωση του 1ου Δημοτικού Νέας Μάκρης
Σ’ ένα τόσο εκτεταμένο πρόγραμμα παρεμβάσεων, είναι λογικό να υπάρξουν αποκλίσεις από το χρονοδιάγραμμα και ενδεχόμενες καθυστερήσεις, όπως τόνισε και σε ανάρτησή του ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Παιδείας και Κοινωνικής Αρωγής του Δήμου Μαραθώνα, Μάνος Γεωργάτος.
Γ’ αυτό το λόγο, διευκρίνισε, άργησαν να ξεκινήσουν και οι προγραμματισμένες εργασίες στο 1ο Δημοτικό Νέας Μάκρης.
Παρά ταύτα, σε ελάχιστες μέρες έχουν ήδη επισκευαστεί τα κουφώματα του σχολείου, έχουν γίνει οι ηλεκτρολογικές συνδέσεις των κλιματιστικών, έχουν ολοκληρωθεί οι ελαιοχρωματισμοί, έχουν επισκευαστεί 9 στις 10 τουαλέτες αγοριών και 9 στις 10 κοριτσιών και μονώθηκε η βιβλιοθήκη. Και οι εργασίες συνεχίζονται.
Επίλογος
Τι να κρατήσουμε, λοιπόν, απ’ όλα τα πιο πάνω; Με δεδομένο ότι η πολιτεία μετέφερε εδώ και χρόνια στους Δήμους πολύ εκτεταμένες αρμοδιότητες σε ό,τι αφορά τα σχολεία -χωρίς, ωστόσο, να τους στηρίζει και με ανάλογους πόρους- κάθε προσπάθεια για αναβάθμιση των μονάδων και βελτίωση των συνθηκών για μαθητές και εκπαιδευτικούς θα είναι επίπονη και με εμπόδια. Όταν υπάρχει θέληση, όμως, βρίσκεται και τρόπος. Φυσικά, όμως, όχι “μαγικός”…





































