Ακούμε συνεχώς τους φορείς να μιλούν για τα έργα που πρόκειται να γίνουν στην περιοχή μας και την ταχεία ανάπτυξη που θα ακολουθήσει μετά το πέρας των έργων. Φυσικό αέριο, βιολογικός, Αττική οδός, Προαστιακός.
Όλα τα παραπάνω είναι καλυτέρευση τρόπου ζωής και καλύτερες συνθήκες διαβίωσης. Οι Ευρωπαίοι είχαν αρχίσει να έχουν φυσικό αέριο από το 1920 και μετά τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο άρχισε να ανεβαίνει ταχύτατα η κατανάλωση η οποία συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Δεν αναφέρω τραμ και δρόμους από πότε υπήρχαν και πόσο πίσω σε όλα είμαστε.
Αναπτυσσόμενες πόλεις της Ευρώπης αν κοιτάξουμε θα βρούμε αρκετές. Οι πόλεις αυτές διαφοροποιούνται. Άλλες με βιώσιμη ανάπτυξη, γεωργία, κτηνοτροφία, άλλες πολιτιστικά, με πανεπιστήμια, θέατρα, μουσεία, εικαστικά και άλλες μόνο τουριστικά.
Έχουμε στην περιοχή μας τεράστιες εκτάσεις με αμπελώνες και ελαιώνες που θα μπορούσαμε άνετα να τους αναδείξουμε. Η πολιτιστική κληρονομιά της Ραφήνας έχει πολλά να αναδείξει. Από την προϊστορική περίοδο την μετέπειτα μικρασιατική το 21, το 40 αντάρτικο, μνημεία, εκκλησίες και φυσικού κάλλους ομορφιές. Έτσι έρχεται και η λεγόμενη τουριστική ανάπτυξη η οποία από μόνη της αναδεικνύει τα πιο πάνω.
Η πόλη μας διαθέτει πολλά από αυτά τα κριτήρια για να αναδειχθεί. Προαστιακός και Αττική οδός είναι κατά κύριο λόγο διευκόλυνση και ευκολότερη πρόσβαση των τουριστών στο λιμάνι. Οι επιπτώσεις που θα υπάρξουν αρκετές.
Ξεκινάω από την τεράστια ηχορύπανση που θα υπάρχει. Μετά την ταλαιπωρία των πολιτών της πόλης μέχρι την αποπεράτωση των έργων. Τους επιχειρηματίες να βλέπουν τους τουρίστες να πηγαινοέρχονται και λιγοστοί να εισέρχονται στις επιχειρήσεις τους. Ο Φ.Π.Α που ισχύει στα νησιά πρέπει να ισχύει και στα λιμάνια. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος.
Υπάρχει και το θέμα που συζητείται αν θα χαθεί η γραφικότητα της πόλης. Αυτό θα το δούμε μελλοντικά στα σχέδια. Τις τελικές αποφάσεις οι κάτοικοι θα τις πάρουν. Η Ραφήνα δεν πρέπει να μετατραπεί σε ένα τεράστιο πάρκινγκ. Η Ραφήνα έχει τα φώτα να αναδειχθεί και πρέπει να αναδειχθεί βιώσιμα πολιτιστικά και τουριστικά.
Λάζαρος Αργυρόπουλος