Καθώς εναπομένουν λίγα 24ωρα για τον «κατάπλου» του 2020 και την έναρξη της προσεχούς δεκαετίας η λιμενική βιομηχανία προετοιμάζεται να δεχθεί ένα ακόμη «κύμα» της ψηφιακής εποχής που έχει ήδη ανατείλει. Σύμφωνα με στοιχεία αναλύσεων και τοποθετήσεων εμπειρογνωμόνων όπως αυτά καταγράφηκαν μέσα στο 2019 η ψηφιοποίηση εξακολουθεί να αποτελεί « διπλό στοίχημα» για τα λιμάνια τόσο για αυτά όσο και για την ψηφιακή διασύνδεσή τους με την εφοδιαστική.
Η αύξηση της μεταφορικής ικανότητας των πλοίων που μεταφέρουν «κουτιά» έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα τα οποία συνδυαστικά με τις τάσεις αλλά και τις «απαιτήσεις» του παγκόσμιου εμπορίου θα ωθήσουν τα λιμάνια σε νέες επενδύσεις σε αυτοματισμούς και ψηφιακές τεχνολογίες με στόχο την ελαχιστοποίηση των «νεκρών» χρόνων στις φορτοεκφορτώσεις και στην διακίνηση των «κουτιών».
Στο σημείο αυτό έχει κατ επανάληψη τονιστεί από τους ειδικούς ότι η ψηφιακή συνδεσιμότητα μεταξύ λιμένων και εφοδιαστικής πρέπει να είναι άριστη γιατί σε διαφορετική περίπτωση οι όποιες επενδύσεις κινδυνεύουν να μην αποδώσουν το ζητούμενο. Η αξιοποίηση των big data τεχνολογιών για λιμάνια και πλοία θα εξακολουθήσει να αποτελεί σημείο αναφοράς στην προσεχή δεκαετία με την «λιμενική εφοδιαστική» να αναζητά νέες εγκαταστάσεις διανομής υπό το «κράτος» των νέων δεδομένων που επιβάλουν οι περιβαλλοντικές πολιτικές.
Να σημειωθεί τέλος ότι στο χορό της επέκτασης στην εφοδιαστική που τώρα «φιγουράρουν» μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες του τομέα των εμπορευματοκιβωτίων προσεχώς θα εισέλθουν δυναμικά και μεγάλοι λιμενικοί διαχειριστές με ότι αυτό συνεπάγεται.