Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το νέο πλαίσιο κυρώσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), το οποίο περιλαμβάνει αλλαγές σε ποινές και κυρώσεις για τους παραβάτες οδηγούς που πραγματοποιούν ίδιες σοβαρές παραβάσεις μέσα σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα.
Το διάστημα της δημόσιας διαβούλευσης ορίστηκε σε τρεις εβδομάδες.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου, στόχος του νέου κυρωτικού πλαισίου είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και επικινδυνότητα κάθε παράβασης, αλλά και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων.
Ειδικότερα, οι ποινές αφορούν κυρίως στον οδηγό (πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής ΣΕΣΟ) και όχι στο όχημα (αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας), καθώς αυτό μπορεί να χρησιμοποιείται από περισσότερους από έναν οδηγούς.
Οι ποινές πρέπει να είναι ανάλογες των παραβάσεων και κατατάσσονται ως προς την επικινδυνότητά τους σε:
αυτές που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα (π.χ. η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα ή η αντικανονική προσπέραση, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ).
λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις (π.χ. παράνομη στάθμευση και διοικητικές παραβάσεις, όπως η οδήγηση χωρίς ο οδηγός να φέρει μαζί του τα νόμιμα έγγραφα).
Επιπλέον, προβλέπεται κλιμάκωση των ποινών για τους οδηγούς που υποπίπτουν συχνά σε παραβάσεις, που μπορεί να φτάσουν από πρόστιμα 1.000 ή 2.000 ευρώ έως αφαίρεση της άδειας οδήγησης από 2 έως και 7 έτη.