Ο Πάπας Φραγκίσκος δεν ήταν απλώς ένας πνευματικός ηγέτης, αλλά και ένα ζωντανό σύμβολο απλότητας και περιβαλλοντικής ευαισθησίας. Η φιλοσοφία του αντικατοπτρίστηκε έντονα ακόμη και στα μέσα μεταφοράς που επέλεξε να χρησιμοποιεί κατά τη διάρκεια της παπικής του θητείας από το 2013 έως το 2025.
Αποφεύγοντας την παραδοσιακή παπική λιμουζίνα, ο Φραγκίσκος προτίμησε ένα παλιό Ford Focus, ενώ εντυπωσίασε όταν εμφανίστηκε στην Ουάσιγκτον το 2015 μέσα σε ένα Fiat 500L, αντί για κάποιο θωρακισμένο SUV. Παρόμοια μηνύματα απλότητας έστειλε και με το Renault 4 του 1984, με το οποίο έκανε βόλτα στο Βατικανό, προκαλώντας συγκίνηση και θαυμασμό.
Ο Πάπας χρησιμοποίησε σε ταξίδια του Popemobile που συμβόλιζαν την προσβασιμότητα: Jeep Wrangler, Toyota Mirai, Kia Soul, Mahindra KUV και άλλα οχήματα τοπικής παραγωγής που φανέρωναν τον σεβασμό του στους λαούς που επισκεπτόταν. Με την πάροδο του χρόνου, στράφηκε σε φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα, υιοθετώντας υδρογονοκίνητα και ηλεκτρικά οχήματα, όπως το Nissan Leaf και την ηλεκτρική Mercedes G-Class Popemobile που του παραδόθηκε τον Δεκέμβριο του 2024.
Συνέπεια στις αρχές του, απέφευγε τη χλιδή ακόμα και όταν λάμβανε πολυτελή δώρα. Μια Lamborghini Huracán και μια Harley-Davidson δημοπρατήθηκαν υπέρ των φτωχών. Ο ίδιος έλεγε πως «ένα αυτοκίνητο είναι απαραίτητο, αλλά όχι φανταχτερό. Σκεφτείτε πόσα παιδιά πεινούν».
Η στάση του Φραγκίσκου απέναντι στη μετακίνηση δεν ήταν τυχαία· ήταν προέκταση της θεολογικής του προσέγγισης, της Laudato Si’, και του οράματός του για μια «φτωχή Εκκλησία για τους φτωχούς». Μέσα από τα οχήματά του, ο Πάπας δεν μετακινούνταν απλώς – μετέφερε μηνύματα: ταπεινότητας, φροντίδας για τη Γη και αγάπης για τον συνάνθρωπο.





