spot_img
30 C
Rafina
Κυριακή, 28 Ιουνίου, 2026
spot_img
Αρχική Blog Σελίδα 105

Τελμησσός Μαραθώνος: Μονοπάτι Γουλινά 2026 – Μία αυθεντική εμπειρία βουνού στην Οίτη

Την Κυριακή 17 Μαΐου 2026 πραγματοποιήθηκε στη Σπερχειάδα Φθιώτιδας το Goulinas Trail 2026, ένας ιδιαίτερα απαιτητικός αγώνας ορεινού τρεξίματος που διοργανώθηκε από τον Ελληνικό Πεζοπορικό – Ορειβατικό Σύλλογο Μακρακώμης (Ε.Π.Ο.Σ. Μακρακώμης), υπό την αιγίδα του Δήμου Μακρακώμης.

Η διοργάνωση περιλάμβανε διαδρομές 30 χλμ, 12 χλμ και 6 χλμ, με επίκεντρο την κεντρική πλατεία της Σπερχειάδας και διαδρομές μέσα στα εντυπωσιακά μονοπάτια του Γουλινά και της Οίτης. Η μεγάλη διαδρομή των 30 χλμ, με περίπου 2.000 μ. θετικής υψομετρικής, πέρασε από ελατοδάση, δασικά μονοπάτια, ορεινούς οικισμούς και το πυροφυλάκειο στα 1.467 μ., προσφέροντας στους αθλητές μοναδικές εικόνες και μια πραγματική δοκιμασία αντοχής και ψυχής.

Από τον σύλλογό μας συμμετείχε:

Χρήστος Χριστοδούλου – 4:48:50 (30 χλμ)

Με δύναμη, επιμονή και σταθερό ρυθμό, ολοκλήρωσε έναν ιδιαίτερα απαιτητικό αγώνα βουνού, ανταποκρινόμενος στις δυσκολίες της διαδρομής και απολαμβάνοντας μια μοναδική εμπειρία μέσα στη φύση της Οίτης.

Θερμά συγχαρητήρια για την εξαιρετική προσπάθεια και την παρουσία του!

Το ορεινό τρέξιμο δεν είναι μόνο χρόνοι και τερματισμοί… είναι εικόνες, εμπειρίες, ψυχή και η συνεχής μάχη με τα όρια του βουνού και του εαυτού μας.

Δελτίο Τύπου

Κάλεσμα του Σωματείου Εμπόρων & Επαγγελματιών Μαραθώνα για συγκέντρωση και καταγραφή εικόνων και στοιχείων

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΛΕΣΜΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΜΕΛΗ
Το Σωματείο Εμπόρων & Επαγγελματιών Μαραθώνα καλεί όλα τα μέλη και τους συναδέλφους επαγγελματίες της κοινότητας Μαραθώνα να αποστείλουν φωτογραφικό υλικό που σχετίζεται με τα έργα της ΕΥΔΑΠ στην περιοχή μας.
Στόχος είναι η συγκέντρωση και καταγραφή εικόνων και στοιχείων που αφορούν:
προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από τα έργα,
εκκρεμότητες και ανεκτέλεστες εργασίες,
σημεία στα οποία οι παρεμβάσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί,
ζητήματα που επηρεάζουν την καθημερινότητα των επαγγελματιών, των κατοίκων και τη λειτουργία των επιχειρήσεων.
Το υλικό αυτό θα συγκεντρωθεί σε ειδικό φάκελο, ώστε το νομικό τμήμα του Σωματείου να διαθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία και τεκμηρίωση για τις περαιτέρω ενέργειες που θα απαιτηθούν, με σκοπό την προάσπιση των δικαιωμάτων των μελών μας και συνολικά του επαγγελματικού κόσμου της κοινότητας Μαραθώνα.
Παρακαλούμε το υλικό να αποστέλλεται στο e-mail του Σωματείου:
epaggelmatiesmarathona@gmail.com
Η συμμετοχή και η συνεργασία όλων είναι ιδιαίτερα σημαντική.
Σωματείο Εμπόρων & Επαγγελματιών Μαραθώνα

Αττική: Πώς ο Σαρωνικός και η θερμοκρασιακή αναστροφή γέμισαν την πόλη με μυρωδιά αερίου

0

Μια βαριά και μυστηριώδης οσμή, που θύμιζε έντονα υγραέριο, σκέπασε χθες μεγάλες περιοχές της Αττικής, προκαλώντας φόβο, αναστάτωση και δεκάδες κλήσεις πολιτών στις Αρχές. Από τη Νέα Σμύρνη και το Παλαιό Φάληρο έως τον Άλιμο, τη Γλυφάδα και τον Πειραιά, χιλιάδες κάτοικοι προσπαθούσαν να καταλάβουν τι ακριβώς συνέβαινε, καθώς η αποπνικτική μυρωδιά γινόταν αισθητή ακόμη και μέσα σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους.

Οι Αρχές και οι ειδικοί εξετάζουν πλέον δύο βασικά σενάρια για το παράξενο φαινόμενο που δημιούργησε, επί ώρες, σκηνικό θρίλερ πάνω από το παραλιακό μέτωπο της Αττικής.

Το πρώτο σενάριο στρέφει την προσοχή στις εγκαταστάσεις της Ψυττάλειας. Σύμφωνα με πληροφορίες, η έντονη οσμή ενδέχεται να προέρχεται από βιοαέριο που παράγεται στο Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων της ΕΥΔΑΠ, όπου καθημερινά διαχειρίζονται περίπου ένα εκατομμύριο κυβικά μέτρα αστικών και βιομηχανικών αποβλήτων, καθώς και μεγάλες ποσότητες ιλύος από τη διαδικασία βιολογικού καθαρισμού.

Ωστόσο, το δεύτερο σενάριο συγκεντρώνει, σύμφωνα με ειδικούς, τις περισσότερες πιθανότητες. Συνδέεται με τις ιδιαίτερες μετεωρολογικές συνθήκες που επικρατούσαν χθες στον Σαρωνικό και το Λεκανοπέδιο, και ειδικότερα με το φαινόμενο της θερμοκρασιακής αναστροφής. Πρόκειται για μια κατάσταση κατά την οποία οι αέριες μάζες και οι ρύποι εγκλωβίζονται κοντά στο έδαφος, αντί να διαχέονται στα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας.

Με την ενίσχυση των νοτίων ανέμων από τον Σαρωνικό, οι οσμηροί ρύποι μεταφέρθηκαν προς τις κατοικημένες περιοχές και παρέμειναν εγκλωβισμένοι στα χαμηλά στρώματα της ατμόσφαιρας. Έτσι εξηγείται γιατί η μυρωδιά έγινε αισθητή σχεδόν ταυτόχρονα σε πολλές διαφορετικές περιοχές της Αττικής, δημιουργώντας την αίσθηση μιας εκτεταμένης διαρροής αερίου.

Το στοιχείο που προκάλεσε τη μεγαλύτερη ανησυχία ήταν ότι η οσμή παρέπεμπε έντονα σε φυσικό αέριο ή υγραέριο. Όπως εξηγούν ειδικοί, αυτό πιθανόν οφείλεται στις θειούχες ενώσεις που παράγονται από την αποσύνθεση οργανικών ρύπων στον αβαθή πυθμένα του Αργοσαρωνικού. Οι ίδιες ενώσεις χρησιμοποιούνται σε μικρές ποσότητες και στο φυσικό αέριο, ώστε μια πιθανή διαρροή να γίνεται άμεσα αντιληπτή μέσω της όσφρησης.

Οι πρώτες αναφορές καταγράφηκαν λίγο μετά το μεσημέρι, ενώ μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα τα τηλεφωνικά κέντρα της Πυροσβεστικής, της ΕΛ.ΑΣ. και των εταιρειών φυσικού αερίου δέχθηκαν μαζικές κλήσεις από ανήσυχους πολίτες. Σε αρκετές περιοχές, καταστήματα και επαγγελματικοί χώροι εκκενώθηκαν προληπτικά, ενώ κάτοικοι ανέφεραν ακόμη και αίσθημα δύσπνοιας ή καύσου στον λαιμό.

Παρά τους εκτεταμένους ελέγχους από τις αρμόδιες υπηρεσίες, δεν εντοπίστηκε κάποιο σημείο μεγάλης διαρροής. Ωστόσο, μέχρι αργά το βράδυ η μυρωδιά παρέμενε αισθητή σε πολλές περιοχές του παραλιακού μετώπου, διατηρώντας το κλίμα ανησυχίας και το μυστήριο γύρω από το φαινόμενο.

Laf Lab Summer Camp στη Ραφήνα: Το καλοκαίρι που τα παιδιά δεν θα θέλουν να τελειώσει

Αν κάθε χρόνο ψάχνεις κάτι «καλό» για το παιδί σου και καταλήγεις στο απλά «οκ», φέτος υπάρχει μια επιλογή που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα. Το Laf Lab ανοίγει ξανά τις πόρτες του για το καλοκαιρινό του camp — και, ναι, ήδη γίνεται χαμός με τις πρώτες κρατήσεις.

Γιατί; Γιατί εδώ δεν μιλάμε για babysitting με δραστηριότητες. Μιλάμε για εμπειρία.

Όχι απλά camp — ολοκληρωμένη καλοκαιρινή εμπειρία

Στο Laf Lab, το παιχνίδι μπλέκεται με τη μάθηση χωρίς να γίνεται… μάθημα. Τα παιδιά δεν βαριούνται, δεν κοιτάνε ρολόι και κυρίως δεν κολλάνε σε οθόνες.

Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα;

  • Βουτιές στην πισίνα για τις ζεστές μέρες (και για να γυρνάνε σπίτι… κατευθείαν για ύπνο)
  • Εντυπωσιακά πειράματα που κάνουν τη γνώση παιχνίδι
  • ⚽ Mini sports και θεματικές εβδομάδες που αλλάζουν συνεχώς το σκηνικό
  • Πλήρη σίτιση — γιατί κανένα παιδί δεν έχει ενέργεια με… μισό τοστ
  • Μεγάλος, περιφραγμένος εξωτερικός χώρος 200 τ.μ. για ασφάλεια και ελευθερία κινήσεων

Και για τους γονείς (γιατί κι αυτοί μετράνε)

Ας είμαστε ειλικρινείς: ένα καλό camp πρέπει να βολεύει και το πρόγραμμα των μεγάλων. Εδώ έχουν σκεφτεί τα πάντα:

  • ✅ Υπηρεσία μεταφοράς από και προς τον χώρο
  • ✅ Διευρυμένο ωράριο (07:00 – 16:30), γιατί η καθημερινότητα δεν είναι πάντα… ευέλικτη

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας από 4,5 έως 12 ετών, καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος αναγκών και ενδιαφερόντων.

Οι θέσεις δεν περιμένουν κανέναν

Αν κάτι έδειξε η περσινή χρονιά, είναι ότι όποιος αργεί… μένει εκτός. Οι θέσεις είναι περιορισμένες και ήδη αρχίζουν να «φεύγουν».

Τοποθεσία: 26ο χλμ Λ. Μαραθώνος, Ραφήνα
Τηλέφωνο: 22943 04779
Email: laflabgr@gmail.com

Δηλώσεις συμμετοχής: https://laflab.gr/summercamp/

Το bottom line

Υπάρχουν πολλά summer camps. Λίγα όμως καταφέρνουν να συνδυάσουν ασφάλεια, δημιουργικότητα και ουσιαστική απασχόληση χωρίς να γίνονται βαρετά.

Το Laf Lab φαίνεται να το πετυχαίνει. Και γι’ αυτό… δεν θα έχει άδειες θέσεις για πολύ.

Η Σαπουνά… αδειάζει την Τσεβά: «Πίσω ολοταχώς στην παλιά πορεία ο Δήμος Ραφήνας»

Η ανεξαρτητοποίηση της Τοπικής Συμβούλου Ραφήνας Αναστασίας Σαπουνά δεν σηματοδοτεί μια απλή εσωτερική γκρίνια. Είναι πολιτικός κόλαφος με ονοματεπώνυμο για τη Δήμαρχο Δήμητρα Τσεβά και τη Διοίκηση του Δήμου Ραφήνας – Πικερμίου.

Η μέχρι πρότινος σύμμαχός της περιγράφει -με στοιχεία και αποδείξεις- μια Δημοτική Αρχή, η οποία «λειτουργεί με υπαναχωρήσεις, καθυστερήσεις, αθέτηση δεσμεύσεων και πλήρη αδυναμία διαχείρισης κρίσιμων ζητημάτων».

Από τους πυρόπληκτους και το λιμάνι, μέχρι το Μεγάλο Ρέμα, τις συγκοινωνίες και τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, η επιστολή Σαπουνά… ξηλώνει πολιτικά το αφήγημα της «Νέας Πορείας», καταλήγοντας στο «δηλητηριώδες» συμπέρασμα ότι ο Δήμος επιστρέφει ολοταχώς «στην παλιά πορεία».

Το πιο ανησυχητικό όμως, για τη Δήμαρχο, είναι πως ο… πονοκέφαλος φαίνεται να μην τελειώνει εδώ. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, αναμένεται και νέα παραίτηση Τοπικού Συμβούλου το επόμενο διάστημα, γεγονός που εντείνει το κλίμα εσωτερικής αποσύνθεσης στη Διοικούσα(;) Παράταξη.

Είναι ξεκάθαρο πλέον, ότι δεν μιλάμε απλά για δυσαρέσκεια, αλλά για σοβαρή κρίση εμπιστοσύνης.

Συντακτική ομάδα RPN

Συνάντηση της Υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη με τον Πάπα και Πατριάρχη Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής – Επίσκεψη και στα Ελληνικά Σχολεία Καϊρου

Συνάντηση με την Α.Θ.Μ. τον Πάπα και Πατριάρχη Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ. Θεόδωρο Β΄ πραγματοποίησε στο Κάιρο η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη, συνοδευόμενη από τον Γενικό Γραμματέα Θρησκευμάτων κ. Γιώργο Καλαντζή και τον Πρέσβη της Ελλάδας στην Αίγυπτο Νικόλαο Παπαγεωργίου.

Κατά την επίσκεψή της, η Υπουργός προσκύνησε στον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου στο Παλαιό Κάιρο, το σημαντικότερο ελληνορθόδοξο προσκύνημα της Αιγύπτου και ένα από τα ιστορικότερα κέντρα της Ορθοδοξίας στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή.

Ο Πατριαρχικός Ναός του Αγίου Γεωργίου, γνωστός και ως «Ροτόντα της Ανατολής», ανήκει στην Πατριαρχική Μονή Αγίου Γεωργίου υπό το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και είναι χτισμένος πάνω στον κυκλικό ρωμαϊκό πύργο του Φρουρίου της Βαβυλώνας, στο σημείο όπου σύμφωνα με την παράδοση φυλακίστηκε και μαρτύρησε ο Άγιος Γεώργιος.

Κατά τη συνάντηση, η Υπουργός, Σοφία Ζαχαράκη και ο Πατριάρχης, κ.κ. Θεόδωρος συζήτησαν για το πολυσχιδές ιεραποστολικό, εκπαιδευτικό και κοινωνικό έργο του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας σε ολόκληρη την αφρικανική ήπειρο, καθώς και για τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα τα ιστορικά Πατριαρχεία.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανάγκη στήριξης των Ορθοδόξων κοινοτήτων της Αφρικής, ώστε να διατηρηθούν ζωντανές οι ενορίες, τα σχολεία και οι δομές κοινωνικής προσφοράς του Πατριαρχείου σε δεκάδες χώρες.

Η Υπουργός ενημέρωσε τον Μακαριότατο για την νομοθετική πρωτοβουλία της δημιουργίας θεσμικού πλαισίου για τους κληρικούς της Ομογένειας, στο πλαίσιο της ουσιαστικής ενίσχυσης των πρεσβυγενών Πατριαρχείων και της Ελληνορθόδοξης Ιεράς Βασιλικής Αυτόνομης Μονης Αγιας Αικατερινης του Αγίου και Θεοβαδιστου Ορους Σινά.

Η Σοφία Ζαχαράκη δήλωσε: «Συναντηθήκαμε με τον Μακαριότατο Πατριάρχη κ.κ. Θεόδωρο και συζητήσαμε για μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία της ελληνικής κυβέρνησης, τη θεσμοθέτηση των κληρικών της ομογένειας. Ένας θεσμός που έρχεται να στηρίξει τα πρεσβυγενή Πατριαρχεία καθώς και τη Μονή Σινά. Η πρωτοβουλία αυτή έρχεται να συνοδεύσει και άλλες σημαντικές παρεμβάσεις στήριξης των ιστορικών Πατριαρχείων, με στόχο να ενισχυθεί η σταθερότητα, η ασφάλεια και η συνέχεια της ορθόδοξης παρουσίας σε περιοχές με μεγάλες δυσκολίες αλλά και τεράστια πνευματική σημασία. Νιώθουμε βαθιά τιμή και ευγνωμοσύνη για το ιεραποστολικό έργο που επιτελεί ο Πατριάρχης και το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας σε ολόκληρη την αφρικανική ήπειρο. Ένα έργο πίστης, ανθρωπιάς, παιδείας και προσφοράς, που πολλές φορές πραγματοποιείται κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες. Η Ελληνική Πολιτεία έχει χρέος να βρίσκεται δίπλα σε αυτή την προσπάθεια, άμεσα και ουσιαστικά».

Από την πλευρά του, ο Πατριάρχης Θεόδωρος Β΄ ευχαρίστησε θερμά την Υπουργό, τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Γενικό Γραμματέα Θρησκευμάτων Γιώργο Καλαντζή για το διαρκές ενδιαφέρον και τη στήριξη της ελληνικής κυβέρνησης προς τα πρεσβυγενή Πατριαρχεία και το έργο της Ορθοδοξίας στην Αφρική.

Στο πλαίσιο της επίσκεψής της στην Αίγυπτο, η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη επισκέφθηκε τα Ελληνικά Σχολεία Καΐρου, το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό της Αχιλλοπουλείου Σχολής και μίλησε με τους μικρούς μαθητές, ενώ στη συνέχεια μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου της Αμπετείου Σχολής την υποδέχθηκαν θερμά και της μίλησαν για τη ζωή και την καθημερινότητά τους.

Κατά την επίσκεψή της, η Σοφία Ζαχαράκη ξεναγήθηκε επίσης στους χώρους του Πολιτιστικού Κέντρου και του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας Καΐρου, όπου διδάσκουν Έλληνες εκπαιδευτικοί, ενώ ενημερώθηκε για τις δράσεις που αναπτύσσονται για τη διάδοση της ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού.

Η Υπουργός συναντήθηκε επίσης με τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς καθώς και με τον Συντονιστή Εκπαίδευσης, άκουσε τις προτάσεις και τα αιτήματά τους και συζήτησε μαζί τους τις ανάγκες και τις προοπτικές της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στην Αίγυπτο, με ιδιαίτερη έμφαση στην περαιτέρω ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού και των ψηφιακών δυνατοτήτων των σχολικών μονάδων.

Οι εκπαιδευτικοί ευχαρίστησαν την Υπουργό για τη στήριξη που έχει δοθεί τα τελευταία χρόνια στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού, επισημαίνοντας ιδιαίτερα ότι για πρώτη φορά το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας λειτουργεί χωρίς κανένα κενό σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Η Υπουργός υπογράμμισε ότι η φετινή διαδικασία αποσπάσεων εκπαιδευτικών ολοκληρώθηκε νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, ώστε τα σχολεία του εξωτερικού να μπορούν να ξεκινούν τη λειτουργία τους με μεγαλύτερη σταθερότητα και καλύτερο προγραμματισμό.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στη συστηματική ενίσχυση των ελληνικών σχολείων του εξωτερικού με χιλιάδες βιβλία και εκπαιδευτικό υλικό, καθώς και στη νομοθετική ρύθμιση με την οποία επεκτάθηκε το επιμίσθιο και κατά το πέμπτο έτος απόσπασης των εκπαιδευτικών, μία παρέμβαση που — όπως σημείωσε— αναγνωρίζει έμπρακτα τη σημαντική προσφορά τους.

Η Σοφία Ζαχαράκη στάθηκε ιδιαίτερα και στις νέες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα το σχολείο διεθνώς, επισημαίνοντας ότι η εκπαιδευτική πολιτική δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο στις τεχνολογικές αλλαγές και στις ψηφιακές δεξιότητες.
Όπως ανέφερε, «το μεγάλο στοίχημα της εποχής μας είναι να ενισχύσουμε όχι μόνο τις γνώσεις των παιδιών, αλλά και την ψυχική τους ανθεκτικότητα, την αυτοπεποίθηση, την ασφάλεια και την ποιότητα των σχέσεών τους μέσα στο σχολείο».

Η Υπουργός τόνισε επίσης τη σημασία της συνεχούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του εξωτερικού, τόσο κατά την αρχική προετοιμασία τους όσο και σε όλη τη διάρκεια της εκπαιδευτικής τους πορείας, με έμφαση στη διαχείριση σύγχρονων ζητημάτων όπως ο σχολικός εκφοβισμός, η ψυχική υγεία των παιδιών και η ενίσχυση ενός θετικού και συμπεριληπτικού σχολικού περιβάλλοντος.

Ιδιαίτερα συγκινητική στιγμή της επίσκεψης ήταν όταν η Υπουργός άκουσε τους μαθητές να τραγουδούν το «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο», τονίζοντας ότι «η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό δεν κρατά ζωντανή μόνο τη γλώσσα, αλλά και τη μνήμη, την ταυτότητα και τη σχέση των παιδιών με την Ελλάδα».

Η Σοφία Ζαχαράκη δήλωσε:

«Κάθε ελληνικό σχολείο στο εξωτερικό είναι ένα κομμάτι της Ελλάδας πέρα από τα σύνορά μας. Και κάθε εκπαιδευτικός που υπηρετεί εδώ είναι ένας άνθρωπος που κρατά ζωντανή τη γλώσσα, τον πολιτισμό και τη σύνδεση των παιδιών με την πατρίδα. Σήμερα το σχολείο δεν καλείται μόνο να διδάξει. Καλείται να στηρίξει. Να ενθαρρύνει. Να βοηθήσει τα παιδιά να αντέχουν, να συνεργάζονται και να πιστεύουν περισσότερο στον εαυτό τους. Γι’ αυτό επενδύουμε όχι μόνο στα ψηφιακά εργαλεία και στις νέες τεχνολογίες, αλλά και στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς μας. Στην επιμόρφωση, στη στήριξη και στη δυνατότητά τους να ανταποκρίνονται στις μεγάλες προκλήσεις της εποχής. Γιατί η Ελλάδα της γνώσης και του πολιτισμού δεν περιορίζεται γεωγραφικά. Είναι παντού όπου υπάρχουν άνθρωποι που συνεχίζουν να μιλούν, να μαθαίνουν και να δημιουργούν στα ελληνικά».

Δελτίο Τύπου

Ραφήνα: Η τοπική σύμβουλος Αναστασία Σαπουνά αποχώρησε με θόρυβο από την παράταξη Τσεβά- επιστολή ανεξαρτητοποίησης

0

Κόλαφος η επιστολή της -ανεξάρτητης πλέον- Κοινοτικής Συμβούλου Ραφήνας Αναστασίας Σαπουνά:

Δήλωση ανεξαρτητοποίησης από την παράταξη «ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΕ ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ»

Της Αναστασίας Σαπουνά του Ιωάννη, τοπικής Συμβούλου του Δήμου Ραφήνας – Πικερμίου.

Προς:

1.- Την Πρόεδρο του Τοπικού Συμβουλίου Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου

2.- Τη Δήμαρχο Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου και

3.- Την Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου

***********

Ως εκλεγμένη τοπική σύμβουλος του Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου δηλώνω, ρητά και χωρίς την παραμικρή επιφύλαξη, την ανεξαρτητοποίησή μου από την παράταξη της Δημάρχου Δ. Τσεβά «Μπροστά σε Νέα Πορεία».

Ο λόγος είναι η πλήρης απογοήτευσή μου από αλλεπάλληλες κινήσεις και ενέργειες της Δημάρχου και της παράταξης, καθότι έρχονται σε πλήρη ρήξη με όσα είχαν συμφωνηθεί, με όσα είχε υποσχεθεί και με τις αρχές της διαφάνειας και της διαβούλευσης, που τόσο συχνά επικαλούνταν και επικαλείται. Τέλος, έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τις προσωπικές μου αξίες και την ηθική μου.

Συγκεκριμένα:

  1. Οι ενέργειες για την επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθέντων λογαριασμών ύδρευσης των πυρόπληκτων. Η Δήμαρχος έδωσε το λόγο της στους κατοίκους που συμμετείχαν στη Γενική Συνέλευση του Εξωραϊστικού Συλλόγου Ν. Βουτζά «Η ΠΡΟΟΔΟΣ», τον Ιανουάριο του 2024, να άρει την άνιση μεταχείριση, την οποία έτυχαν οι πυρόπληκτοι δημότες, εξαιτίας των ενεργειών του πρώην δημάρχου και τους προέτρεψε να κάνουν εξώδικο για να φέρει το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο. Το εξώδικο έγινε και η Δήμαρχος όχι μόνο δε το έφερε ως θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά όταν ο Εξωραϊστικός Σύλλογος κατάφερε να το θέσει στο Δημοτικό Συμβούλιο μέσω Δημοτικού Συμβούλου, αποσπώντας την ομόφωνη απόφαση να επιστραφούν ή να συμψηφιστούν τα ποσά, η ίδια δεν έπραξε όσα επιβάλλονταν, ροκανίζοντας τον χρόνο και αδιαφορώντας να υλοποιήσει την απόφαση. Κι όταν επανήλθε και πάλι το θέμα στο ΔΣ και ελήφθη και πάλι απόφαση υπέρ των πυρόπληκτων, εστάλη προσφυγή από τον Γενικό Γραμματέα στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής με αίτημα να ακυρωθούν οι αποφάσεις του ΔΣ ως μη νόμιμες!! Μετά από την απόρριψη του αιτήματος από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, επειδή ο Γεν. Γραμματέας δεν είναι αρμόδιος για παρόμοιες προσφυγές, η Δήμαρχος κατέφυγε σε νέες επινοήσεις, ισχυριζόμενη ότι έχουν παραγραφεί οι υποχρεώσεις του Δήμου προς τους πυρόπληκτους και αποδέχθηκε να επιστρέψει ή να συμψηφίσει τις οφειλές μόνο για τα 3 τελευταία έτη, δηλαδή για το 2021, το 2022, και το 2023.
  2. Η Δήμαρχος δεσμεύτηκε, προεκλογικά, να εμποδίσει την επέκταση του λιμανιού, για να μην καταστραφούν οι παραλίες μας και να μην μετατραπεί η Ραφήνα σε Πειραιά υποβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής μας. Και σε αυτό το θέμα επέδειξε απίστευτη αδράνεια μέχρι τώρα. Το μόνο αίτημα που έκανε ο Δήμος ήταν να παραταθεί η διαβούλευση. Εθελοντές και Σύλλογοι Εθελοντών δημιούργησαν το SAVERAFINA, με σκοπό να ενημερώσουν και να εμποδίσουν αυτό το δυσοίωνο έργο και η Δημοτική αρχή δεν έχει κάνει καμία κίνηση να υποστηρίξει ούτε καν αυτή τη δράση.
  3. Η Δήμαρχος δεσμεύτηκε προεκλογικά σε όλες τις παρατάξεις που την στήριξαν – και που δεν θα κατακτούσε τη δημαρχία, χωρίς την πολύτιμη αρωγή τους-, να συνδράμει σε σημαντικά αιτήματά τους. Ωστόσο, σε καμία συμφωνία, από αυτές που είχε κάνει με τις άλλες παρατάξεις, δεν κράτησε το λόγο της. Χαρακτηριστικά, θα αναφέρω τη συμφωνία με την παράταξη «Γη και Ελευθερία», -γιατί ήταν και προσωπικό μου αίτημα στη Δήμαρχο, πριν ενταχθώ στην παράταξη – να παλέψουμε ώστε να μην καταστραφεί το Μεγάλο Ρέμα. Προεκλογικά συμφώνησαν να γίνει μια νέα μελέτη και τα έργα να μη βασιστούν στην υφιστάμενη παρωχημένη μελέτη. Η απάντηση της Δημάρχου, μετεκλογικά, ήταν ότι δε μπορεί να κάνει τίποτα γι αυτό και είναι πλέον στα χέρια της Περιφέρειας.
  4. Στο σημαντικό θέμα του ονόματος του Νέου Βουτζά και της διόρθωσης των χαρτών της google, το οποίο εξακολουθεί να προκαλεί καθημερινά προβλήματα στους οικιστές, ο Εξωραϊστικός Σύλλογος του Ν. Βουτζά απέσπασε και πάλι ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες σε χρονικό περιθώριο τριών (3) μηνών. Παρ’ όλα αυτά έξι (6) μήνες μετά και δεν έχει υπάρξει καμία αλλαγή και βεβαίως καμία ενημέρωση.
  5. Η ασφαλτόστρωση στον πυρόπληκτο οικισμό του Νέου Βουτζά, έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 55%, αφήνοντας δρόμους, όπως η οδός Κρίνων σε άθλια κατάσταση, επικίνδυνη για την ασφαλή κυκλοφορία των δημοτών. Και το ποσοστό αυτό του 55% ολοκληρώθηκε μετά από συνεχείς παροτρύνσεις από το Εξωραϊστικό Σύλλογο, ενώ υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να λήξει η τελευταία παράταση στο τέλος Ιουνίου, και να μην γίνει ποτέ το υπόλοιπο ποσοστό του 45% που έχει απομείνει. Η Δήμαρχος θα μπορούσε να βάλει σε προτεραιότητα τον πυρόπληκτο, εντός σχεδίου οικισμό, ως είθισται, ώστε να ολοκληρώνονται τα έργα αντί να μένουν στη μέση, αλλά επέλεξε να προχωρήσει σε εκτός σχεδίου οικισμούς.
  6. Η Δήμαρχος δεν έκανε τίποτα για να σταματήσουν τα δραστικά κλαδέματα (καρατομήσεις, treetopping) των δέντρων στο πυρόπληκτο τόπο μας, που ήταν ένα βασικό αίτημά μου προεκλογικά, έχοντας μελετήσει πολύ καλά τις συνέπειες για το δέντρο και το περιβάλλον αλλά και την επικινδυνότητα που επιφέρει αυτή η παρωχημένη πρακτική για την ασφάλεια των κατοίκων.
  7. Η Δήμαρχος θέλοντας να φέρει την αστική συγκοινωνία στη Ραφήνα, άφησε τους κατοίκους του Ν. Βουτζά, με τα μισά δρομολόγια. Επιπλέον, παρά την απόφαση του ΔΣ, εφόσον μεταφέρθηκε το 314 στο κέντρο της Ραφήνας, τουλάχιστον να αιτηθεί ο Δήμος από τον ΟΑΣΑ να παραμείνει ο ίδιος αριθμός δρομολογίων που εξυπηρετούσε τους κατοίκους, δηλαδή 34 συνολικά και να εκτελούνται από τη γραμμή 314Β, δεν προέβη σε καμία υποβολή του αιτήματος στον ΟΑΣΑ. Και για να γίνω σαφής, είναι επιτυχία να έχει αστική γραμμή η Ραφήνα, αλλά δεν είναι επιτυχία να μη φτάνει μέχρι το λιμάνι και δεν είναι επιτυχία να την παίρνει από έναν οικισμό που πάλεψε για να φέρει τη γραμμή ως εδώ, δυσχεραίνοντας την καθημερινότητα των οικιστών. Ευτυχώς που με ενέργειες πάλι του Συλλόγου μας κατακτήσαμε πριν 3 χρόνια τη γραμμή 314Β, αλλιώς τώρα δε θα είχαμε κανένα αστικό λεωφορείο.
  8. Η Δήμαρχος δε συμπαραστάθηκε και δεν εξέφρασε ποτέ καθαρή θέση για το έγκλημα και τη φονική πυρκαγιά του 2018. Αντιθέτως σε κρίσιμη ημερομηνία για την υπόθεση ανέβασε ανάρτηση, προωθώντας το πολεοδομικό σχέδιο του Ματιού, γεγονός που επικροτεί το αφήγημα της Κυβέρνησης, ότι για τη φωτιά έφταιγε η αυθαίρετη δόμηση.
  9. Η Δήμαρχος δεν έκανε καμία κίνηση για να αποδοθούν ευθύνες στην προηγούμενη δημοτική αρχή, παρότι δεσμεύτηκε προεκλογικά και ανέφερε πολλές φορές ότι παρέλαβε έναν χρεοκοπημένο Δήμο.
  10. Η Δήμαρχος δεν επικοινώνησε μαζί μου, ως αιρετή τοπική σύμβουλος του Δήμου και κάτοικος του Νέου Βουτζά για κανένα θέμα που αφορά τον οικισμό μου.
  11. Η Δήμαρχος ζήτησε έκτακτο τοπικό συμβούλιο για να ψηφιστεί αλλαγή της ΗΔΗ ψηφισμένης πρότασης από το Δημοτικό Συμβούλιο, για τα έργα που επιβάλλεταινα γίνουν άμεσα στην Καλλιτεχνούπολη, λόγω του οδοστρώματος, που υποχώρησε από τις πρόσφατες πλημμύρες, ώστε να αποκατασταθεί έστω και προσωρινά η κυκλοφορία και ο τρόπος διαφυγής των κατοίκων σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
  12. Τέλος, το κερασάκι στην τούρτα, ήταν όλες ανεξαιρέτως οι ενέργειες του Δήμου στο περιστατικό με το δημοτικό υπάλληλο στην οδό Ναρκίσσου, όπου η δημοτική αρχή προσπαθώντας να δικαιολογήσει τη συμπεριφορά του υπαλλήλου, αντί να υποστηρίξει το δίκιο του δημότη, τάχτηκε υπέρ της αυθαίρετης αφαίρεσης διπλώματος και της αυθαίρετης επιβολής προστίμου. Επιπλέον δεν δίστασε να προχωρήσει στην αυθαίρετη τοποθέτηση πινακίδων ακριβώς δύο (2) μήνες μετά το συμβάν, παραβλέποντας την ασφάλεια των πολιτών και την ευζωία των επιχειρήσεων, χωρίς μελέτη, χωρίς απόφαση ΔΣ και χωρίς έγκριση από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Επίσης κατηγόρησε δημόσια τους οικιστές του Ν. Βουτζά ότι είναι παραβάτες και δεν σέβονται τον ΚΟΚ. Τέλος, απέρριψε αυθαιρέτως το αίτημα του Συλλόγου μας και 123 κατοίκων να συζητηθεί η πρότασή τους στο ΔΣ, παραβαίνοντας τον Κανονισμό λειτουργίας του ΔΣ, με σαφή πρόθεση να επικρατήσει το αφήγημα της Δημοτικής Αρχής και μόνο.

Για όλους λοιπόν αυτούς τους λόγους, και ακόμη περισσότερους, που δυστυχώς δε μπορώ να αναφέρω, είμαι πλέον πεπεισμένη ότι η Παράταξη «Μπροστά σε Νέα Πορεία» δε τηρεί τις δεσμεύσεις της, δε συμβαδίζει με τις αρχές που θεωρώ ότι θα έπρεπε να διέπουν τη λειτουργία ενός Δήμου, επιδεικνύει πλήρη αδυναμία διαχείρισης απλών περιστατικών, πόσο μάλλον αν αρχίσουμε να μιλάμε για σύνθετα, δυσχεραίνει την καθημερινότητα των δημοτών, που τη στήριξαν και με στήριξαν και έχει καταφέρει, κάτι που στην ουσία ήθελε υποδειγματική μαεστρία, να πηγαίνουμε «Πίσω, στην παλιά πορεία» από την οποία αγωνιστήκαμε να ξεφύγουμε.

 

Τετάρτη 13 Μαΐου 2026

Η Δηλούσα

Αναστασία Σαπουνά

Η Βασιλική Νταντά επιστρέφει σήμερα στη Ραφήνα για το Πανηγύρι της Ανάληψης (βίντεο)

Η μεγάλη λαϊκή βραδιά της Ραφήνας επιστρέφει δυναμικά και φέτος, με τη Βασιλική Νταντά να δίνει ξανά το σύνθημα για ένα γνήσιο πανηγύρι μέχρι το πρωί.

Σήμερα Τετάρτη 20 Μαΐου, το Πανηγύρι της Ανάληψης 2026 υπόσχεται ακόμη μία αξέχαστη βραδιά γεμάτη μουσική, χορό, φαγητό και αυθεντικό λαϊκό κέφι, στον γνώριμο χώρο του παλιού γηπέδου της Θύελλας, στη διασταύρωση Ραφήνας.

Η συνεργασία της Θύελλας Ραφήνας με τη Βασιλική Νταντά έχει πλέον εξελιχθεί σε… παράδοση. Η αρχή έγινε το 2022, όταν η γνωστή τραγουδίστρια εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο πανηγύρι και κατάφερε να ξεσηκώσει τον κόσμο της Ραφήνας. Η επιτυχία εκείνης της βραδιάς έφερε φυσικά και τη συνέχεια, με το 2023 να επιβεβαιώνει πως όταν κάτι πετυχαίνει πραγματικά, δεν αλλάζει.

Όσοι έχουν ζήσει την ατμόσφαιρα των προηγούμενων χρόνων ξέρουν πολύ καλά τι σημαίνει πανηγύρι στη Ραφήνα. Και όσοι δεν έχουν βρεθεί ακόμη εκεί, φέτος είναι η κατάλληλη ευκαιρία να το μάθουν από πρώτο χέρι.

Με οδηγό τη σκηνική ενέργεια και τη φωνή της Βασιλικής Νταντά, η βραδιά αναμένεται να εξελιχθεί σε ένα μεγάλο γλέντι, με άφθονο ποτό, καλό φαγητό και χορό χωρίς σταματημό.

Η εκδήλωση διοργανώνεται από τον Α.Π.Ο. Θύελλας Ραφήνας και τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου.

Οι διοργανωτές καλούν τον κόσμο να στηρίξει με την παρουσία και τη διάθεσή του τη μεγάλη λαϊκή βραδιά, που κάθε χρόνο αποτελεί σημείο αναφοράς για την περιοχή.

Για κρατήσεις:
6972600534

Ραφήνα: Ο Ιερός Ναός της Ανάληψης γιορτάζει 20 και 21 Μαϊου χοροστατούντος του Μητροπολίτη μας κ.κ. Νικολάου (πρόγραμμα)

Ο Ιερός Ενοριακός Ναός Αναλήψεως του Kυρίου στην διασταύρωση Ραφήνας, πανηγυρίζει στις 20 και 21 Μαϊου. Ο Μέγας Εσπερινός θα λάβει χώρα στις 20/5 στις 7 το απόγευμα χοροστατούντος του Μητροπολίτη Μεσογαίας & Λαυρεωτικής κ.κ. Νικολάου. Ακολουθεί το πλήρες πρόγραμμα της ιεράς πανήγυρης.

Σύλλογος Αντισφαίρισης Ραφήνας: Όμορφη έκπληξη στον Κώστα Ζουγανέλη από την αγωνιστική ομάδα κοριτσιών

Μια ξεχωριστή και γεμάτη συναίσθημα στιγμή χάρισαν τα κορίτσια της αγωνιστικής ομάδας του Συλλόγου Αντισφαίρισης Ραφήνας στον αγαπημένο τους προπονητή Κώστα Ζουγανέλη, πραγματοποιώντας μια όμορφη έκπληξη που απέδειξε πως ο αθλητισμός δεν χτίζει μόνο αθλητές, αλλά και δυνατούς ανθρώπινους δεσμούς.

Με χαμόγελα, ενέργεια και πολλή αγάπη, οι νεαρές αθλήτριες έδειξαν την εκτίμησή τους στον προπονητή τους, σε μια κίνηση που γέμισε συγκίνηση και θετική διάθεση όσους βρέθηκαν κοντά τους.

Η Ατζελίνα Ράπτη, η Θεοφανία Τσονάκη, η Λυδία Μαραγιάννη, η Αλεξάνδρα Κακούρη και η Παναγιώτα Βαρώνου απέσπασαν τα πιο θερμά σχόλια για τη δημιουργικότητα, την ομαδικότητα και τη χαρούμενη παρουσία τους.

Στον αθλητισμό, οι νίκες δεν μετριούνται μόνο με κύπελλα και μετάλλια. Καμιά φορά, η μεγαλύτερη επιτυχία είναι να βλέπεις παιδιά να μεγαλώνουν με σεβασμό, αγάπη και αληθινό ομαδικό πνεύμα. Και εκεί φαίνεται η πραγματική δουλειά ενός προπονητή.

Πάντα δημιουργικές, πάντα χαμογελαστές και γεμάτες θετική ενέργεια — τα κορίτσια της ομάδας απέδειξαν πως το ωραιότερο παιχνίδι παίζεται τελικά… εκτός σκορ.