spot_img
29 C
Rafina
Κυριακή, 28 Ιουνίου, 2026
spot_img
Αρχική Blog Σελίδα 108

Έντονη ανησυχία σε περιοχές της Αττικής από χαρακτηριστική οσμή αερίου στην ατμόσφαιρα

Έντονη ανησυχία έχει προκληθεί τις τελευταίες ώρες στους κατοίκους αρκετών περιοχών της Αττικής, καθώς μια χαρακτηριστική οσμή αερίου έχει γίνει αισθητή στην ατμόσφαιρα.

Το φαινόμενο εντοπίζεται κυρίως στα νότια προάστια και το παραλιακό μέτωπο, επηρεάζοντας περιοχές από τη Γλυφάδα και το Παλαιό Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, το Κερατσίνι και τη Δραπετσώνα.

Ορισμένες αναφορές υπάρχουν και για πιο κεντρικές περιοχές, όπως στον Νέο Κόσμο και την Καλλιθέα, καθώς και τον Άγιο Δημήτριο, ενώ τα τελευταία λεπτά υπήρξε αναφορά και για την περιοχή της Πανεπιστημίου, στο κέντρο της πόλης, ενώ νεώτερες πληροφορίες κάνουν λόγο για οσμή και στις περιοχές Γαλατσίου και Νέου Ηρακλείου.

Σημειώνεται πως μετά από καταγγελίες στην Πυροσβεστική, κινητοποιήθηκαν δυνάμεις της Υπηρεσίας, του Λιμενικού Σώματος και συνεργεία της ΔΕΣΦΑ, προκειμένου να εντοπιστούν η αιτία και η προέλευση της οσμής. Μέχρι στιγμής, κατά την Πυροσβεστική, δεν υπάρχουν ευρήματα.

Ανοδική πορεία στις τιμές καυσίμων – Φόβοι για νέες αυξήσεις προ των πυλών

Ανοδική πορεία καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου και των καυσίμων, με την αμόλυβδη βενζίνη στα πρατήρια να ξεπερνά πλέον τα 2,11 ευρώ το λίτρο κατά μέσο όρο σε πανελλαδικό επίπεδο, επιβαρύνοντας σημαντικά το κόστος μετακίνησης για νοικοκυριά και επαγγελματίες.

Η εικόνα στην αγορά καυσίμων αρχίζει να θυμίζει τα υψηλά επίπεδα του καλοκαιριού του 2022, όταν η ενεργειακή κρίση που ακολούθησε της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία είχε εκτοξεύσει τις τιμές. Η σημερινή τιμή της αμόλυβδης απέχει μόλις 4 με 5 λεπτά από τα τότε επίπεδα.

Ειδικότερα, η μέση τιμή της αμόλυβδης διαμορφώνεται πάνω από τα 2,11 ευρώ το λίτρο, πλησιάζοντας τα 2,12 ευρώ, ενώ το πετρέλαιο κίνησης κινείται λίγο πάνω από το 1,81 ευρώ το λίτρο, τιμή που θα ξεπερνούσε τα 2 ευρώ το λίτρο, εάν δεν υπήρχε η επιδότηση των 20 λεπτών στην αντλία. Πρόκειται για τις λιανικές τιμές, δηλαδή εκείνες που καταβάλλουν οι καταναλωτές και οι επαγγελματίες στα πρατήρια καυσίμων.

Η αύξηση των τιμών αποτυπώνεται και στη χονδρική αγορά, στα διυλιστήρια, όπου διαμορφώνεται η τάση για τις επόμενες ημέρες.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, η αμόλυβδη βενζίνη χωρίς ΦΠΑ πωλείται από τα διυλιστήρια περίπου στα 1,60 ευρώ το λίτρο, ενώ το πετρέλαιο κίνησης κινείται κοντά στο 1,30 ευρώ.

Σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, οι τιμές αυτές εμφανίζονται αυξημένες κατά περίπου 5 έως 6 λεπτά ανά λίτρο χωρίς ΦΠΑ. Με την προσθήκη του φόρου, η αύξηση μεταφράζεται σε περίπου 7 λεπτά το λίτρο.

Οι πρατηριούχοι εκτιμούν ότι η ανατίμηση αυτή δεν έχει αποτυπωθεί πλήρως ακόμη στις αντλίες και προειδοποιούν ότι τις επόμενες ημέρες οι οδηγοί δεν θα πρέπει να αναμένουν αποκλιμάκωση των τιμών. Αντίθετα, το πιθανότερο σενάριο είναι νέες αυξήσεις της τάξης του 1 έως 1,5 λεπτού ανά λίτρο.

Εκδηλώσεις Μνήμης για τη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού στη Βουλή – Ομιλία και του Κυβερνήτη ΑΧΕΠΑ ΕΛΛΑΣ Νίκου Δημητρόπουλου

0

Σε κλίμα βαθιάς συγκίνησης και υψηλού συμβολισμού πραγματοποιήθηκαν οι εκδηλώσεις μνήμης για τη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού στην ιστορική Αίθουσα της Γερουσίας της Ελληνική Βουλή, παρουσία πολιτειακών και πολιτικών παραγόντων, εκπροσώπων φορέων και της Πανποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος.

Στην εκδήλωση κεντρικός ομιλητής ήταν ο Υπουργός κ. Νίκος Δένδιας, ο οποίος ανέδειξε τη σημασία της ιστορικής μνήμης και της διεθνούς αναγνώρισης της Γενοκτονίας, υπογραμμίζοντας τον διαρκή αγώνα για δικαίωση.

Την έναρξη της εκδήλωσης κήρυξε με χαιρετισμό του ο Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, Νικήτας Κακλαμάνης. Ακολούθησαν η κεντρική εισήγηση από τον Πρόεδρο της Π.Ο.Ε. Γιώργο Βαρυθυμιάδη και χαιρετισμοί πολιτικών. Κατά την εκδήλωση η Παμποντιακή Ομοσπονδία και η Βουλή των Ελλήνων τίμησαν τον πρώην Πρόεδρο της Βουλής Απόστολο Κακλαμάνη βραβεύοντάς τον για τη διαχρονική προσφορά του στον ποντιακό ελληνισμό.

Στον επίσημο χαιρετισμό του ο Κυβερνήτης της Ahepa Hellas District 25, Διδάκτωρ Νίκος Δημητρόπουλος, μετέφερε το μήνυμα του παγκόσμιου Ελληνισμού και της ιστορικής ευθύνης που φέρουμε όλοι απέναντι στην αλήθεια.

Στον χαιρετισμό του, τόνισε ότι η Ahepa Hellas District 25, ως θεσμικός πυλώνας του Ελληνισμού της Διασποράς, δεν αντιμετωπίζει τη μνήμη ως τυπική υποχρέωση, αλλά ως ιερή παρακαταθήκη. Επεσήμανε ότι η παρουσία της Ahepa Hellas District 25 στην καρδιά της ελληνικής Δημοκρατίας συμβολίζει τη γέφυρα ανάμεσα στη Μητέρα Πατρίδα και τον Απόδημο Ελληνισμό, καθώς και την ενότητα του έθνους απέναντι στις ιστορικές προκλήσεις και έκανε εκτενή αναφορά στις 5 γενοκτονίες (Αρμένιοι, Πόντιοι, Κούρδοι, Μικρασιάτες, Ελληνοκύπριοι) που δείχνουν το πολύ συγκεκριμένο δόγμα της Τουρκίας.

Η ομιλία του Κυβερνήτη ανέδειξε τον τριπλό συμβολισμό της εκδήλωσης:

Τον θεσμικό συμβολισμό της Βουλής ως ναού της Δημοκρατίας.

Τον εθνικό συμβολισμό της συλλογικής μνήμης και της ιστορικής δικαίωσης.

Τον οικουμενικό συμβολισμό της υπεράσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της αποτροπής κάθε μορφής γενοκτονίας.

Η παρουσία του Κυβερνήτη επιβεβαίωσε τον ενεργό ρόλο της AHEPA HELLAS DISTRICT 25 στις εθνικές υποθέσεις και την αδιάλειπτη στήριξή της στις προσπάθειες διεθνούς αναγνώρισης της Ποντιακής Γενοκτονίας.

Η AHEPA HELLAS DISTRICT 25 δηλώνει παρούσα όπου η ιστορική μνήμη συναντά τη θεσμική ευθύνη και συνεχίζει, με συνέπεια και αποφασιστικότητα, τον αγώνα για την προάσπιση της ιστορικής αλήθειας.

Δελτίο Τύπου

Άρθρο Ψυχολογίας: Η αλήθεια κουράζει λιγότερο από το ψέμα

0

Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν λένε ψέματα πάντα από κακία. Πολλές φορές λένε για να αποφύγουν μια σύγκρουση, μια δύσκολη συζήτηση, μια συνέπεια. Άλλες φορές για να προστατεύσουν την εικόνα τους, να μη στενοχωρήσουν κάποιον ή να μη βρεθούν εκτεθειμένοι. Και στην αρχή το ψέμα μοιάζει να διευκολύνει τα πράγματα. Κρύβει προσωρινά την αμηχανία. Αποφεύγει την ένταση. Δίνει την αίσθηση ότι «το σώσαμε». Μόνο που το ψέμα έχει ένα παράξενο κόστος: δεν τελειώνει ποτέ στο πρώτο ψέμα.

Για να κρατηθεί, χρειάζεται διαρκώς υποστήριξη. Ένα δεύτερο ψέμα για να καλύψει το πρώτο. Μια καινούργια εξήγηση. Μια προσπάθεια να θυμάσαι τι είπες και σε ποιον… Και κάπως έτσι, χωρίς να το καταλάβεις, αρχίζεις να ζεις με μια εσωτερική ένταση. Σαν να κουβαλάς κάτι που πρέπει συνεχώς να προστατεύεις για να μη φανερωθεί, και αυτό κουράζει!

Γιατί ο άνθρωπος δεν είναι φτιαγμένος να ζει μόνιμα χωρισμένος στα δύο. Άλλο αυτό που δείχνει προς τα έξω και άλλο αυτό που πραγματικά γνωρίζει μέσα του. Κάποια στιγμή αυτή η απόσταση βαραίνει. Γίνεται άγχος, ενοχή, εκνευρισμός. Γίνεται μια συνεχής προσπάθεια ελέγχου. Και όσο περισσότερο προσπαθείς να διατηρήσεις μια ψεύτικη εικόνα, τόσο περισσότερο απομακρύνεσαι από μια αίσθηση εσωτερικής ηρεμίας.

Το πιο δύσκολο όμως δεν είναι καν αυτό. Είναι ότι οι σχέσεις αρχίζουν σιγά σιγά να χτίζονται πάνω σε κάτι εύθραυστο. Γιατί μπορεί οι άλλοι να μη γνωρίζουν όλες τις λεπτομέρειες, αλλά συνήθως κάτι αισθάνονται. Οι άνθρωποι καταλαβαίνουν περισσότερα απ’ όσα λέγονται. Καταλαβαίνουν την ασυνέπεια, τα μισόλογα, το βλέμμα που αποφεύγει, τη συμπεριφορά που δεν ταιριάζει με τα λόγια. Και τότε αρχίζει να φθείρεται κάτι πολύ σημαντικό: η εμπιστοσύνη.

Η αλήθεια δεν είναι πάντα εύκολη. Καμιά φορά εκθέτει. Φέρνει συνέπειες. Σε αναγκάζει να αναλάβεις ευθύνη για όσα νιώθεις, για όσα θέλεις ή για όσα έχεις κάνει. Αλλά έχει κάτι βαθιά απελευθερωτικό. Δεν χρειάζεται να τη θυμάσαι διαρκώς για να τη στηρίξεις. Δεν χρειάζεται να τη διαχειρίζεσαι. Η αλήθεια στέκεται από μόνη της.

Και ίσως η πιο σημαντική μορφή αλήθειας να είναι αυτή που λέμε στον ίδιο μας τον εαυτό. Γιατί πολλές φορές το μεγαλύτερο ψέμα δεν λέγεται στους άλλους. Λέγεται μέσα μας. Όταν επιμένουμε ότι «είμαστε καλά» ενώ δεν είμαστε. Όταν μένουμε σε σχέσεις που έχουν αδειάσει αλλά προσποιούμαστε ότι όλα λειτουργούν. Όταν αρνούμαστε ανάγκες, επιθυμίες ή συναισθήματα επειδή φοβόμαστε τι θα σημαίνουν. Κάποια στιγμή όμως, ό,τι κρύβεται ζητά χώρο να φανεί.

Υπάρχει μια φράση που λέει ότι «ουδέν κρυφό υπό τον ήλιο». Ίσως τελικά να μην αφορά μόνο την αποκάλυψη προς τους άλλους. Ίσως να αφορά και κάτι βαθύτερο: ότι τίποτα δεν μένει πραγματικά κρυφό μέσα μας χωρίς κόστος. Το ψέμα αφήνει ίχνος. Και όσο περισσότερο απομακρυνόμαστε από την αλήθεια, τόσο περισσότερο χάνεται η επαφή με τον εαυτό μας.

Και τελικά, ίσως εκεί να κρίνεται σε μεγάλο βαθμό και η ποιότητα μιας ζωής. Στο πώς επιλέγει κανείς να πορεύεται. Αν θα χτίζει τις σχέσεις του πάνω σε κάτι αληθινό, ακόμα κι αν αυτό κάποιες φορές είναι δύσκολο… ή αν θα προσπαθεί συνεχώς να συντηρεί εικόνες που δεν αντέχουν πραγματικά στο φως. Γιατί μπορεί το ψέμα να μοιάζει πιο εύκολο στιγμιαία. Αλλά η αλήθεια, όσο απαιτητική κι αν είναι, κουράζει πολύ λιγότερο την ψυχή!

Γράφει ο Ψυχολόγος – Σύμβουλος Γάμου

Γιάννης Ξηντάρας

 

 

 

Οι «Φίλοι του Αρχαιολογικού Μουσείου Μαραθώνα» στην Πανεπιστημιακή Ανασκαφή στο Πλάσι

Με ιδιαίτερα μεγάλη προσέλευση πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 16 Μαΐου 2026 η δημόσια παρουσίαση της Πανεπιστημιακής Ανασκαφής στη θέση Πλάσι Μαραθώνα, στους χώρους της ανασκαφής, στους οποίους έγιναν έρευνες αυτή την ανασκαφική περίοδο.
Οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το σημαντικό έργο της Πανεπιστημιακής Ανασκαφής του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, η οποία φέρνει στο φως διαδοχικές φάσεις κατοίκησης και εργαστηριακή δραστηριότητας στην περιοχή του Μαραθώνα, από τη Μέση Εποχή του Χαλκού έως και τα ελληνιστικά χρόνια, δηλαδή τους αιώνες μετά τον θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Ανάμεσα στα σημαντικά ευρήματα περιλαμβάνονται κτηριακά κατάλοιπα διαφορετικών περιόδων της προϊστορικής εποχής, τάφοι πολεμιστών και μεταγενέστερες εγκαταστάσεις κλασικών χρόνων, στοιχεία που αναδεικνύουν τη διαχρονική σημασία της περιοχής.
Την παρουσίαση πραγματοποίησε ο Καθηγητής κ. Γιώργος Βαβουρανάκης του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, ο οποίος ανέπτυξε τη σημασία της ανασκαφικής έρευνας στο Πλάσι, καθώς και τη σύνδεσή της με τη δημόσια αρχαιολογία, αλλά και το γεγονός ότι είναι η μόνη ανασκαφή του Τομέα Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, στην οποία εκπαιδεύονται όλοι οι φοιτητές πριν από την απόκτηση του πτυχίου τους.
Οι Φίλοι του Αρχαιολογικού Μουσείου Μαραθώνα ευχαριστούν θερμά τους δύο υπεύθυνους της Πανεπιστημιακής Ανασκαφής, Καθηγητές κκ. Γιάννη Παπαδάτο και Γιώργο Βαβουρανάκη, τους φοιτητές και όλους τους άλλους συντελεστές για τη διαρκή προσφορά, τη φιλοξενία και την πολύτιμη συμβολή τους στην ανάδειξη της ιστορίας και της πολιτιστικής κληρονομιάς του Μαραθώνα.

«Μαραθώνια Μονοπάτια»: Νέα εξόρμηση – πεζοπορία έως τον λόφο Κοτρώνι στις Αφίδνες

• Τα Μαραθώνια Μονοπάτια, θα εξορμήσουν την Κυριακή 24/05/2026 στην Ανοιξιάτικη εξοχή του Καπανδριτίου και των Αφιδνών.

• Θα συναντηθούμε 08:00 πμ στο Εξωκλήσι της Αγίας Άννας Καπανδριτίου (38.19467303965423, 23.900429544560588) και θα ξεκινήσουμε τη διαδρομή μας στις 08:15 πμ.

• Το εξωκλήσι τής Αγίας Άννας (16ος – 17 ος αἱ) εορτάζει 25/07. Υπάρχουν ερείπια παλιού μοναστηριού (98τ.μ.). Το μόνο στοιχείο πού δεν καταστράφηκε και υπάρχει μέχρι σήμερα μετά την ανακατασκευή του και μάρτυρα τη χρονολόγησή του είναι ο τοίχος του Ιερού με τις κόγχες εξωτερικά πού συμπεριελήφθη ως είχε στο νέο Ναό. Στον περιβάλλοντα χώρο υπάρχει μεγάλο Αλώνι και απομεινάρια παλαιού Νεκροταφείου της Μονής.

• Θα κινηθούμε σε χωματόδρομο προς την εκκλησία της Παναγίας της Μεσοσπορίτισσας, που βρίσκεται στις όχθες της λίμνης και θα καταλήξουμε στο σκιασμένο από πλατάνια κανάλι που φέρνει το νερό από την λίμνη Υλίκη στη λίμνη του Μαραθώνα. Εκεί θα καθίσουμε για ξεκούραση, πριν πάρουμε το δρόμο της επιστροφής.

• Στην επιστροφή μας θα ανέβουμε στο λόφο Κοτρώνι, που δεσπόζει στον κάμπο των Αφιδνών και παρέχει απεριόριστη θέα προς τη λίμνη του Μαραθώνα, την Πάρνηθα και την Πεντέλη. Στην κορυφή του λόφου υπάρχει η εκκλησία της Ζωοδόχου Πηγής και η υπό ανασκαφή αρχαία Μυκηναϊκή Ακρόπολη, που δείχνει τη σημασία της περιοχής στην αρχαιότητα. Ο λόφος έχει ύψος 120 μέτρα και είναι γεμάτος μύθους και ιστορία 5.000 ετών. Εκτιμάται πως βρίσκονταν εκεί η ακρόπολη των αρχαίων Αφιδνών όπου σύμφωνα με το μύθο ο Θησέας κρατούσε αιχμάλωτη την Ωραία Ελένη, που είχε απαγάγει από τη Σπάρτη με τη βοήθεια του φίλου του Πειρίθου.

• Η διαδρομή μας είναι χωματόδρομος (90 %) και μονοπάτι, και περνά μέσα από ελαιώνες, αμπελώνες και λιβάδια με σπαρτά και πολύχρωμα αγριολούλουδα. Σημείο αναφοράς η τεράστια βελανιδιά στον κάμπο των Αφιδνών.

• Το μήκος της διαδρομής είναι περίπου 11,8 χλμ, η υψομετρική διαφορά από το σημείο εκκίνησης (277 μ.) είναι +63/- 47μ. Ο χρόνος υλοποίησης της είναι 4,5 ώρες, με τις στάσεις.

• Ο ουρανός με βάσει τις σημερινές προβλέψεις θα είναι αίθριος με πιθανή ελαφριά συνεφιά προς το μεσημέρι, η θερμοκρασία θα κυμαίνεται από 19 – 21 C και ο άνεμος θα είναι Α-ΝΑ 2 bf.

• Θα φοράμε ρούχα κατάλληλα για την εποχή, αντιολισθητικά πεζοπορικά μποτάκια ή παπούτσια trekking και θα έχουμε μαζί μας αντιανεμικό μπουφάν, καπέλο, γυαλιά ηλίου, μπατόν και σακίδιο που θα περιέχει τουλάχιστον 1 lt νερό, σνάκ, ενεργειακές μπάρες, φρούτα, ξηρούς καρπούς και υποχρεωτικά το προσωπικό μας φαρμακείο, στο οποίο θα βρίσκονται και τα ημερήσια φάρμακά μας.

• Δεύτερα ρούχα, κάλτσες και παπούτσια καλό θα ήταν να υπάρχουν στο αυτοκίνητό μας.

• Η διαδρομή είναι βαθμού δυσκολίας 1+, κατάλληλη για αρχαρίους με καλή φυσική κατάσταση.

• Μπορείτε να φέρετε μαζί σας και το ζώο συντροφιάς σας.

• Συνοδός της ομάδας θα είναι Συνοδός Βουνού των Μαραθώνιων Μονοπατιών.

• Η συμμετοχή στην εξόρμηση γίνεται με προσωπική ευθύνη των συμμετεχόντων.

• Τα Μαραθώνια Μονοπάτια είναι έτοιμα να αποκτήσουν Νομική Υπόσταση. Για τα έξοδα ίδρυσης του Ελληνικού Πεζοπορικού και Ορειβατικού Συλλόγου Μαραθώνος «Μαραθώνια Μονοπάτια» (Ε.Π.Ο.Σ. Μαραθώνος «Μαραθώνια Μονοπάτια»), κάθε ενήλικας συμμετέχοντας θα δώσει 5€.

• Για να δηλώσετε συμμετοχή και για οποιαδήποτε πληροφορία θέλετε, μπορείτε να στείλετε μήνυμα στο messenger των Μαραθώνιων Μονοπατιών στη σελίδα μας Marathon Paths στο Facebook ή να καλέσετε από 18:00 – 21:00 καθημερινά στο 6975225627.

Αφήστε σπίτι τις σκέψεις και την καθημερινότητα σας, πάρτε μαζί σας την καλή σας διάθεση κι ελάτε να περπατήσουμε στην πανέμορφη εξοχή της Αττικής!
Μαραθώνια Μονοπάτια, ακολουθήστε τα βήματά μας!

Υ.Γ.: Μετά το τέλος της πεζοπορίας μας, όποιος επιθυμεί να γευματίσει σε κάποια ταβέρνα, υπάρχουν ταβέρνες στον Βαρνάβα, το Γραμματικό, το Άνω Σούλι, τον Μαραθώνα και το Καλέντζι για τους λάτρεις της κρεατοφαγίας και υπέροχες ψαροταβέρνες στο Σέσι Γραμματικού.

Το Τμήμα Ασφαλείας Ραφήνας Πικερμίου μας εφιστά την προσοχή για απάτες

Το Τμήμα Ασφαλείας Ραφήνας Πικερμίου μας εφιστά την προσοχή για απάτες

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 1ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Μάκρης: Απαντήσεις στον Αντιδήμαρχο Παιδείας

Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι δημοσιεύτηκαν φωτογραφίες από το σχολείο μας, στο προφίλ του Αντιδημάρχου Παιδείας, συνοδευόμενες από ισχυρισμούς ότι οι φθορές στο συρματόπλεγμα, στην πόρτα του γηπέδου και στη μπασκέτα αποτελούν αποτέλεσμα βανδαλισμών.
Δεδομένου ότι το συγκεκριμένο προφίλ δεν είναι ανοιχτό σε σχόλια από όλους τους πολίτες, παραθέτουμε εδώ τις απαντήσεις μας:
1) Η μπασκέτα:
Για τρίτη φορά μέσα σε τρεις μήνες χάθηκε η βίδα στήριξης της μπασκέτας. Είναι προφανές ότι πρόκειται είτε για κατασκευαστικό λάθος είτε για κακοτεχνία.
Ο ισχυρισμός ότι παιδιά 10 και 12 ετών ανεβαίνουν σε σκάλες για να ξεβιδώσουν μια συγκεκριμένη βίδα απαιτεί μεγάλη δόση φαντασίας.
2)Η περίφραξη του γηπέδου:
Και εδώ φαίνεται ξεκάθαρα ότι πρόκειται για κακοτεχνία ή για έργο πρόχειρα κατασκευασμένο. Το συρματόπλεγμα που τοποθετήθηκε δεν στηρίχθηκε σωστά στο έδαφος, παρά τις έγγραφες επισημάνσεις ακόμη και της διευθύντριας του σχολείου μας για ανάγκη τοποθέτησης τσιμεντένιας βάσης στην περίφραξη.
Παραθέτουμε μάλιστα και τις σχετικές προδιαγραφές, ώστε να τις γνωρίζει και ο κ. Αντιδήμαρχος:
«Η περίφραξη εδράζεται πάνω σε περιμετρικό τοιχίο από μπετόν ύψους 30 έως 50 εκατοστών πάνω από το έδαφος. Το συρματόπλεγμα στερεώνεται πάνω σε αυτό το τοιχίο για μεγαλύτερη σταθερότητα και αποφυγή διάβρωσης στο κάτω μέρος.»
3) Η πόρτα του γηπέδου
Η συγκεκριμένη πόρτα ουδέποτε επισκευάστηκε ουσιαστικά. Έγινε μόνο ένα προσωρινό «μπάλωμα», καθώς ο εξωτερικός συνεργάτης δεν διέθετε ούτε τον κατάλληλο εξοπλισμό ούτε τα απαραίτητα εργαλεία για να προχωρήσει σε σωστή επισκευή.
4) Περί κοινωνικής πολιτικής:
Ο σύλλογός μας είναι περήφανος όχι μόνο για τις εξωσχολικές δραστηριότητες που προσφέρει στους μαθητές της περιοχής, αλλά και γιατί κρατά το σχολείο ανοιχτό τα απογεύματα, δίνοντας πραγματική διέξοδο στη νεολαία. Το κοινωνικό φροντιστήριο, οι αθλητικές δράσεις και οι ανοιχτοί χώροι του σχολείου δεν είναι «πολυτέλεια»· είναι ανάγκη για τα παιδιά της πόλης μας.
Σε μια πόλη όπου οι νέοι δεν έχουν σχεδόν καμία επιλογή πέρα από μια βόλτα στην παραλία ή την πλατεία, η έλλειψη αθλητικών χώρων, πολιτιστικών δομών και δημιουργικών διεξόδων είναι κάτι παραπάνω από εμφανής — είναι διαχρονική εγκατάλειψη.
Γι’ αυτό, πριν κάποιοι σπεύσουν να ρίξουν ευθύνες στους γονείς ή στα ίδια τα παιδιά, καλό θα ήταν οι αρμόδιοι να κοιταχτούν πρώτα στον καθρέφτη. Να μας πουν τι έχουν κάνει όλα αυτά τα χρόνια για τη νεολαία της περιοχής μας. Ποιους χώρους δημιούργησαν; Ποιες ευκαιρίες έδωσαν; Ποιο όραμα έχουν για τα παιδιά αυτού του τόπου;
Γιατί η νεολαία δεν χρειάζεται μόνο παρατηρήσεις και υποδείξεις. Χρειάζεται στήριξη, χώρους, δραστηριότητες και πραγματικές προοπτικές. Και όταν αυτά απουσιάζουν, οι ευθύνες έχουν ονοματεπώνυμο.

Σαν σήμερα – Γενοκτονία των Ποντίων: 107 χρόνια μετά, η μνήμη παραμένει ζωντανή

0

Φέτος συμπληρώνονται 107 χρόνια από την Γενοκτονία των Ποντίων από το οθωμανικό και τουρκικό κράτος, με σημείο αναφοράς την 19η Μαΐου 1919. Την ημέρα εκείνη ο Μουσταφά Κεμάλ έφτασε έφιππος στην Αμισό, τη σημερινή Σαμψούντα, σηματοδοτώντας την έναρξη των διώξεων και των επιχειρήσεων εθνοκάθαρσης σε βάρος του ελληνικού πληθυσμού του Πόντου, στο πλαίσιο των διώξεων κατά των χριστιανικών λαών της Ανατολής. Πρόκειται για ένα ιστορικό έγκλημα που παραμένει έως σήμερα χωρίς διεθνή αναγνώριση και τιμωρία.

Το 1461, τη χρονιά της πτώσης της αυτοκρατορίας του Δαβίδ του Κομνηνού, ο Ελληνισμός του Πόντου υφίσταται συνεχείς διωγμούς από τους Τούρκους.

Οι πιο πρόσφατοι και τελευταίοι είναι της δεύτερης δεκαετίας του 20ου αιώνα. Διώξεις, βιασμοί, βιώσεις, φυλακίσεις, εξορίες, αρπαγή περιουσιών και παρθένων, απαγχονισμοί και εν ψυχρώ εκτελέσεις. Μεταξύ του 1915 και του 1922 ο Ποντιακός Ελληνισμός θα πληρώσει το βαρύ τίμημα του μίσους των Τούρκων, όπως και οι Αρμένιοι.

Γενοκτονία. Με 353.000 θύματα.

Και θα γνωρίσει τον πρώτο μαζικό ξεριζωμό. Οι Έλληνες του Πόντου εκδιώκονται και πάλι χωρίς καμία προειδοποίηση. Λειτουργούν τα δικαστήρια της ανεξαρτησίας που με συνοπτικές διαδικασίες, απαγχονίζουν κορυφαίες ποντιακές προσωπικότητες, μητροπολίτες και κληρικούς.

Στους φυγάδες οι Τούρκοι δεν επιτρέπουν να πάρουν μαζί τους παρά ελάχιστα προσωπικά αντικείμενα, ρούχα, μέσα στα οποία κρύβουν εικόνες των Αγίων από τα σπίτια τους και τα καραβάνια των Ποντίων συγκεντρώνονται στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας.

Περισσότεροι από 500.000 Πόντιοι παίρνουν το δρόμο της προσφυγιάς. Μια πραγματική Οδύσσεια. Στοιβαγμένοι στα βαπόρια, νηστικοί, άρρωστοι, εξαθλιωμένοι και εξαντλημένοι, ψάχνουν το λιμάνι της λύτρωσης. Περισσότεροι από 3.000 Πόντιοι μένουν για ένα εξάμηνο σε καραντίνα μέσα στα πλοία. Κανένα λιμάνι δεν τους δέχεται.

107 χρόνια από την Γενοκτονία των Ποντίων – Ο ξεριζωμός
Από τον Πειραιά στο Ναύπλιο και από εκεί στην Πάτρα και την Πρέβεζα και μετά πάλι στον Πειραιά, το Βόλο και τη Θεσσαλονίκη. Την ίδια τύχη είχαν και οι 160.000 Έλληνες της Ανατολικής Θράκης. Οι Τούρκοι υποχρεώνουν τους Θρακιώτες να εκκενώσουν μέσα σε λίγες μέρες στην Καλλίπολη, τη Ραιδεστό, την Ηράκλεια, την Ανδριανούπολη και άλλες περιοχές.

Ένα μεγάλο τμήμα του πληθυσμού κατορθώνει με υποζύγια και βοϊδάμαξες να περάσει τον Έβρο και να βρουν καταφύγιο στην Ελλάδα. Εκείνοι όμως που υποφέρουν τα πάνδεινα είναι οι Πόντιοι της ενδοχώρας που δεν έχουν πρόσβαση στις θάλασσες. Οι Τούρκοι τους εκτοπίζουν σε αφιλόξενα μέρη. Πολλοί πεθαίνουν από το κρύο, την πείνα, τις αρρώστιες και τις κακουχίες.

Ελάχιστοι που επιζούν τους βρίσκουν οι Αμερικανοί και οι Γάλλοι που ανήκουν σε κυβερνητικές αποστολές. Εξαντλημένους, εξουθενωμένους. Σωστά ράκη και τους οδηγούν στην Ελλάδα. Οι Πόντιοι, όπως και όλοι οι Έλληνες της Ανατολής, μπόλιασαν τη μητροπολιτική Ελλάδα με νέες αρχές, ήθη, έθιμα και παραδόσεις. Επάνδρωσαν περιοχές της Μακεδονίας και της Θράκης που άδειασαν από το μουσουλμανικό στοιχείο. Αγωνίστηκαν σκληρά, δούλεψαν, δημιούργησαν και ανέδειξαν νέες δυνάμεις στον ελληνικό χώρο.

Παρόντες σε όλα τα εθνικά προσκλητήρια και τις θυσίες για την Πατρίδα.

«Καμπανάκι κινδύνου» για οικονομικό κραχ των δήμων

Πιο νωρίς από κάθε άλλη χρονιά οι δήμαρχοι ξεκίνησαν να εκφράζουν την ανησυχία τους
ότι οι δήμοι δεν θα καταφέρουν να βγάλουν τη χρονιά οικονομικά, καθώς το αυξανόμενο
λειτουργικό κόστος λόγω της εκτόξευσης των τιμών στην ενέργεια, τα καύσιμα και τις υπηρεσίες έχουν ήδη «εκτροχιάσει» τους προϋπολογισμούς τους.

Το θέμα έθεσε με εμφατικό τρόπο στην πρόσφατη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) ο Α’ αντιπρόεδρός της και δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, κάνοντας, μάλιστα, παρέμβαση εκτός ημερησίας διατάξεως, θεωρώντας πως το θέμα είναι ήδη κατεπείγον.

Συγκεκριμένα, έκανε μια εκτενή αναφορά στο ιλιγγιώδες κόστος της αύξησης
των τιμών των καυσίμων και της ενέργειας, τονίζοντας ότι πολλοί δήμοι έχουν αναγκαστεί να κάνουν περικοπές των κοινωνικών δαπανών, ώστε να μπορούν να καλύψουν τα λειτουργικά έξοδά του.

Παρ’ όλα αυτά, υποστήριξε ότι αν συνεχιστεί το φαινόμενο της ακρίβειας
θεωρείται βέβαιο ότι πολλοί δήμοι θα έχουν εξαντλήσει τον προϋπολογισμό τους από τον μήνα Αύγουστο.

Φέρνοντας σαν παράδειγμα τον δικό του δήμο τόνισε: «Με τον ήδη καταρτισμένο προϋπολογισμό, αυτή τη στιγμή καταναλώνουμε τα καύσιμα της 17ης Αυγούστου. Είναι μια πραγματικότητα που τη ζούμε και τη νιώθουμε. Τα οικονομικά έχουν τιναχτεί στον αέρα».

Κάλεσε, μάλιστα, το Διοικητικό Συμβούλιο να ζητήσει άμεσα από την κυβέρνηση να εξασφαλίσει δύο ή και τρεις δόσεις Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ) ως
έκτακτη χρηματοδότηση για το 2026, ώστε να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν οι δήμοι στο συνεχώς αυξανόμενο λειτουργικό κόστος, σε διαφορετική περίπτωση, υποστήριξε, δεν θα τα καταφέρουν να βγάλουν τη χρονιά.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Β’ αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ και δήμαρχος Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου, ο οποίος πήγε και ένα βήμα παραπάνω, επισημαίνοντας πως η Αυτοδιοίκηση θα πρέπει να είναι έτοιμη για έντονη διαμαρτυρία και διεκδίκηση περισσότερων πόρων από την κυβέρνηση σε περίπτωση που αυτή δεν ανταποκριθεί.

Η αναφορά αυτή έγινε ως υπενθύμιση ότι η ΚΕΔΕ έχει ήδη ζητήσει έκτακτη
χρηματοδότηση των δήμων με επιστολή της προς το υπουργείο Εσωτερικών με το οποίο ζητά έκτακτη οικονομική ενίσχυση στο φόντο των συνεπειών της ενεργειακής κρίσης.

Μάλιστα σε αυτή ζητά εκτός από την έκτακτη οικονομική ενίσχυση των δήμων και την αναπροσαρμογή των χρηματοδοτικών εργαλείων και επιχορηγήσεων, ώστε να ληφθούν υπόψη οι νέες διεθνείς συνθήκες αλλά και θέσπιση ειδικού μηχανισμού παρακολούθησης ενεργειακού κόστους, για την καλύτερη πρόβλεψη και προσαρμογή των προϋπολογισμών των δήμων.

Το ζητούμενο είναι ότι έως τώρα δεν έχει δοθεί καμία απάντηση από τους κυβερνητικούς παράγοντες, γεγονός που εντείνει την αγωνία των δημάρχων
για την οικονομική εξέλιξη της χρονιάς που διανύουμε.