Mε μία επιστολή-φωτιά είχε προειδοποιήσει η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεων το υπουργείο Μεταφορών και τον κ. Σπίρτζη πριν από περίπου 15 μήνες και συγκεκριμένα τον Μάιο του 2018 για την πιθανότητα ατυχήματος στο ελικοδρόμιο του Γαλατά.
Η ΕΔΑΑΠ μάλιστα στην τότε επιστολή αναφερόταν ότι τα καλώδια στο οικόπεδο μπορεί να προκαλέσουν ατύχημα και ο Πρόεδρος ζητούσε να μπει σήμανση στο σημείο. «Τα εν λόγω καλώδια αποτελούν δυνητικά κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος (πρόσκρουση ελικοπτέρου) τόσο στη διαδικασία προσγείωσης όσο και μετά την απογείωση, ιδιαίτερα για τους μη γνωρίζοντες την περιοχή», έγραφε η προειδοποιητική επιστολή που απέστειλε στις 11/5/2018 – 15 μήνες πριν πέσει το ελικόπτερο- ο τότε πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) Αθανάσιος Μπίνης, στον ΔΕΔΔΗΕ.
Η επιστολή αυτή αγνοήθηκε και τελικά φτάσαμε πριν δύο μέρες στο τραγικό δυστύχημα που στοίχισε την ζωή σε τρεις ανθρώπους με την πτώση του ελικοπτέρου στο επικίνδυνο ελικοδρόμιο του Γαλατά.
Όπως προκύπτει από την επιστολή -την οποία δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» με αφορμή το δυστύχημα με το ελικόπτερο- ο κύριος Μπίνης είχε επικοινωνήσει αρχικά με τον διευθυντή διεύθυνσης δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ ώστε να του επισημάνει την αναγκαιότητα λήψης μέτρων για τα εναέρια καλώδια μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς σήμανση, που βρίσκονται πάνω από το πεδίο προσγείωσης, προκειμένου να μη δημιουργηθούν στο μέλλον δυσχερείς καταστάσεις.
Η επιστολή
Η επιστολή της ΕΔΑΑΠ αποδεικνύει ότι το πρόβλημα προϋπήρχε και δεν πάρθηκε κανένα μέτρο. Μάλιστα, είχε κοινοποιηθεί στους προέδρους των ΔΕΔΔΗΕ και ΑΔΜΗΕ, στο διοικητή της ΥΠΑ και στο ΥΠΟΜΕ και παρακαλούσε να εξεταστεί «η δυνατότητα σήμανσης των εν λόγω καλωδίων (τοποθέτηση σφαιρικών ανακλαστικών σημαντήρων κ.λπ.)», στο πλαίσιο προαγωγής της ασφάλειας των πτήσεων.