Την ώρα που η κατάσταση στα συντρίμμια των τρένων στα Τέμπη παραμένει χαώδης, προκύπτει ότι υπήρξαν πολλές φωνές που δεν ακούστηκαν και καταγγελίες που αγνοήθηκαν.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στις 27 Απριλίου του 2022, ο Χρήστος Κατσιούλης, πρόεδρος της επιτροπής ETCS, η οποία είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, είχε υποβάλει την παραίτησή του στη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ.
Το πρώην στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ, είχε προειδοποιήσει για την κατάσταση που επικρατεί στους σιδηρόδρομους της χώρας όταν υπέβαλε την παραίτησή του.
Συγκεκριμένα, στην επιστολή του ανέφερε ότι διαφωνεί με τη μη τήρηση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης 717 και του τρόπου λειτουργίας του ETCS στα τμήματα Αχαρνές – Οινόη, Δομοκός – Λάρισα και Λάρισα – Πλατύ, διότι καταργούνται συμβατικά δρομολόγια και συμβατικές ενδείξεις φωτοσημάτων.
Μιλούσε για κακοδιαχείριση της σύμβασης ανάταξης της σηματοδότησης στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα και τις τεράστιες καθυστερήσεις που αυτή επιφέρει στη σύμβαση του ETCS επί γραμμής.
Και είχε καταγγείλει επίσης ότι εξαιτίας μη τήρησης των συμβάσεων και ότι «θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των τρένων στο εν λόγω τμήμα με 200 Km/h. Χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμιά ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμη και θραύσης αυτής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων».
Όπως ανέφερε σήμερα μιλώντας στο protothema.gr αν υπήρχαν συστήματα ασφαλείας το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί.
«Είχα ενημερώσει όλους τους αρμόδιους με επίσημα έγγραφα. Αυτό ήταν ένα συμβάν που ήταν αναμενόμενο να γίνει» και προσθέτει: «Ένα δυστύχημα είναι συνδυασμός πολλών παραγόντων. Εδώ μια απλή εξήγηση μπορεί να είναι το ανθρώπινο λάθος, αλλά για αυτό βάζεις τα προβλεπόμενα συμβατικά συστήματα ασφαλείας, για να αποκλειστεί το ανθρώπινο λάθος. Γιατί και να θέλει κάποιος επίτηδες να βάλει δυο τρένα να συγκρουστούν επεμβαίνει το σύστημα ασφαλείας και το αποτρέπουν».