Η σιδηροδρομική σύνδεση Λάρισας-Βόλου, ένας κρίσιμος άξονας μεταφοράς για τη Θεσσαλία, παραμένει ανενεργή από τον Σεπτέμβριο του 2023, όταν οι καταστροφικές κακοκαιρίες «Daniel» και «Elias» προκάλεσαν εκτεταμένες ζημιές στο δίκτυο. Η διακοπή της γραμμής έχει επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις τόσο στην τοπική οικονομία όσο και στην καθημερινότητα των πολιτών. Το λιμάνι του Βόλου, οι βιομηχανικές περιοχές (ΒΙΠΕ) και εκατοντάδες επιχειρήσεις έχουν αποκοπεί από τη σιδηροδρομική μεταφορά, αναγκάζοντας τη μεταφορά προϊόντων και πρώτων υλών να γίνεται με ακριβότερα μέσα, όπως οδικά ή θαλάσσια. Παράλληλα, εκατοντάδες επιβάτες –εργαζόμενοι, φοιτητές και ταξιδιώτες– στερούνται πλέον τη φθηνή και γρήγορη μετακίνηση που προσέφερε το τρένο, επιβαρύνοντας οικονομικά και κοινωνικά την περιοχή.
Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, η αποκατάσταση της γραμμής Λάρισας-Βόλου έχει ενταχθεί στα μεγάλα έργα υποδομής που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ο προσωρινός ανάδοχος για το έργο είναι η εταιρεία ΑΚΤΩΡ, με προϋπολογισμό 181,66 εκατ. ευρώ. Εφόσον δεν υπάρξουν περαιτέρω νομικές εμπλοκές, οι συμβάσεις αναμένεται να υπογραφούν σύντομα και τα έργα να ξεκινήσουν εντός του 2025. Η πλήρης αποκατάσταση της γραμμής τοποθετείται χρονικά προς το τέλος του 2025, καθώς το μέγεθος των ζημιών είναι μεγάλο και οι εργασίες ενδέχεται να συνδυαστούν με το έργο της ηλεκτροκίνησης που είχε διακοπεί λόγω των θεομηνιών.
Η επαναλειτουργία της γραμμής αναμένεται να ανακουφίσει την τοπική οικονομία και να βελτιώσει σημαντικά τις μετακινήσεις στη Θεσσαλία, με την ελπίδα ότι οι νέες υποδομές θα είναι πιο ανθεκτικές και σύγχρονες.