Οι εξελίξεις στο Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», στον μεγαλύτερο εργασιακό χώρο της χώρας, έχουν την δική τους δυναμική και μπορεί να γίνουν προωθητικός παράγοντας αρνητικών εξελίξεων στο σύνολο της παραγωγής.
Οι επιχειρήσεις του Αεροδρομίου, τα προηγούμενα χρόνια σε συνθήκες κρίσης και μνημονίων, βγήκαν πολλαπλώς κερδισμένες, καθώς τα κέρδη τους αυξάνονταν με γεωμετρική πρόοδο, ενώ το εργατικό δυναμικό πλήρωνε την κρίση, με μειωμένους μισθούς και τσακισμένα δικαιώματα.
Η κρίση με τον κορονοϊό χτυπά το σύνολο της οικονομίας και ιδιαίτερα τις μεταφορές και τον τουρισμό. Η ταχύτητα που πάρθηκαν μέτρα περιορισμού της χασούρας και το φόρτωμα της κρίσης σε αυτούς, στους οποίους οφείλουν την τρελή κερδοφορία τους, στους εργαζόμενους , ήταν θεαματική. Τον χειμώνα έγινε μερική εκκαθάριση από εργαζόμενους που εργάζονταν για χρόνια, με σκοπό την «ανανέωση» με νεότερους, με λιγότερα δικαιώματα. Τον Φλεβάρη, δεν έγιναν οι συνήθεις προσλήψεις εποχικών υπαλλήλων, ενώ από τον Μάρτη, άρχισαν οι πιέσεις για να παρθούν οι κανονικές άδειες και στην συνέχεια άδειες άνευ αποδοχών και απολύσεις. Ακολούθως, εφαρμόστηκε εκ’ περιτροπής εργασία, απολύσεις εργαζομένων που είχαν για χρόνια ορισμένου χρόνου συμβάσεις και τέλος, ήρθε η αναστολή λειτουργίας. Αυτή η συνολική επίθεση, πραγματοποιήθηκε από το σύνολο των εργοδοτών, τόσο στην επίγεια εξυπηρέτηση, όσο και στον επισιτισμό.
Το μήνυμα που έστειλε η εργοδοσία για την λύση των συμβάσεων, προειδοποιούσε ότι «η επόμενη μέρα δεν θα είναι η ίδια». Αυτή δεν είναι μία απλή προειδοποίηση, γνωρίζοντας την κατάσταση και την μη αυτόματη επαναφορά στην «κανονικότητα», θεωρούν κεκτημένο δικαίωμά τους να παραμείνουν εσαεί τα μέτρα, που προστέθηκαν τον τελευταίο μήνα από την κυβέρνηση, με αφορμή την υγειονομική κατάσταση που βιώνουμε.
Η στήριξη προς τις επιχειρήσεις του αεροδρομίου από την κυβέρνηση της ΝΔ είναι δεδομένη και εκφράζεται με τον νέο πακτωλό χρημάτων, με εκ’ νέου φοροαπαλλαγές, καθώς και με το αντεργατικό οπλοστάσιο, από τον μισό μισθό και την μισή ζωή, μέχρι την επαναφορά της πολιτικής επιστράτευσης για την απεργία. Από τα παραπάνω είναι βέβαιο ότι και από αυτή την κρίση θα βγουν αλώβητα και με κερδοφορία τα μονοπώλια, και τσακισμένοι οι εργαζόμενοι. Όσο για τον ΣΥΡΙΖΑ, η σταδιοδρομία του στον κυβερνητικό θώκο ήταν αποκαλυπτική για την μονομερή στήριξη της εργοδοσίας, στήριξε και θωράκισε το αντεργατικό οπλοστάσιο. Στέλεχός του είναι ο Στέργιος Πιτσιόρλας, διευθύνων σύμβουλος του επιχειρηματικού ομίλου AVIAREPS στον οποίο ανήκουν Swissport/skyserv και προωθεί τις απολύσεις εργαζομένων, που δουλεύουν χρόνια στην εταιρία.
Τελικά θα γλιτώσουμε από τον κορονοϊο και θα πεθάνουμε από την πείνα; Πάλι θα πέσουμε στην ανεργία και στην μερική απασχόληση; Στο ψάξιμο και στην αβεβαιότητα; ΟΧΙ και αυτό το όχι πρέπει να το πουν δυνατά και αποφασιστικά οι συνάδελφοι στο αεροδρόμιο.
Βασικό καθήκον που έχουν είναι να δράσουν συλλογικά μέσα από τα σωματεία τους, να σταματήσει η ανάθεση ευθυνών, η δικαιολογία ότι τα σωματεία και οι διοικήσεις είναι ξεπουλημένα. Μπορεί να είναι και είναι έτσι, όμως αυτό έχουν χρέος να το αλλάξουν οι εργαζόμενοι, παίρνοντας μέρος στις διαδικασίες, εκλέγοντας ανθρώπους της εμπιστοσύνης τους και του γενικού συμφέροντος, και όχι επειδή ο τάδε συνδικαλιστής αν τον ψηφίσω θα με κάνει αρχιεργάτη, ή αορίστου και τελικά από πίσω να σου σκάβει τον λάκκο.
Τώρα, μπροστά στα οξυμένα ζητήματα, όπως οι μαζικές απολύσεις και ο αποκλεισμός αυτών των συναδέλφων έστω και από αυτό το πενιχρό επίδομα των 800 ευρώ, το ζήτημα του δώρου και πότε θα το πάρουμε, είναι η ανάγκη να προχωρήσουμε συντονισμένα, να συνεχιστεί η επικοινωνία, η παρέμβαση και δράση, ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες.
Το Εργατικό Κέντρο Λαυρίου – Ανατολικής Αττικής έχει προχωρήσει σε σειρά παρεμβάσεων και δράσεων, για την ανάδειξη των οξυμένων προβλημάτων και για την ανάγκη προστασίας του δικαιώματος στην εργασία, στην ανάγκη, κάτω από αυτές τις συνθήκες, να πάρουμε τους μισθούς μας και τα ένσημά μας. Έχουν γίνει προσπάθειες παρεμβάσεων στην εργοδοσία, στην επιθεώρηση εργασίας και στο Υπουργείο. Είναι προσπάθειες που βρίσκουν συνήθως κλειστές πόρτες. Όμως, με την πίεση και την συμμετοχή εργαζομένων που πλήττονται, μπορούμε να φέρουμε αποτελέσματα.
Η εργοδοσία της Swissport/skyserv απάντησε σήμερα αρνητικά στην πρόταση που κάναμε για να μπουν όλοι οι συμβασιούχοι που απολύονται στην αναστολή και να υπάρξει η δυνατότητα να συνεχίσουν αμέσως μετά με αορίστου χρόνου συμβάσεις. Έχει γίνει παρέμβαση και στην επιθεώρηση και στο Υπουργείο. Δεν παραδινόμαστε, συνεχίζουμε τις παρεμβάσεις.
Η Διοίκηση