spot_img
14 C
Rafina
Δευτέρα, 22 Δεκεμβρίου, 2025
spot_img
Αρχική Blog Σελίδα 5432

Τροχαία Εγκλήματα: Οι νέες ποινές που θα ισχύσουν από 1η Ιουλίου

0

Από την 1η Ιουλίου 2019 θα ισχύουν οι αλλαγές του νέου Ποινικού Κώδικα, αναφορικά με τα τροχαία εγκλήματα.

Ο νέος Ποινικός Κώδικας, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ στις 11 Ιουνίου, φέρνει μια ριζική αναθεώρηση στον τομέα των τροχαίων εγκλημάτων, με την επικαιροποίηση του να είναι πιο αναγκαία από ποτές, καθώς ο προηγούμενος Κώδικας τέθηκε σε ισχύ το 1951.

Το παραπάνω και σε συνδυασμό με την ταυτόχρονη αναθεώρηση και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, σύμφωνα με τον Πανελλαδικό σύλλογο SOS Τροχαία Εγκλήματα, αλλάζει το τοπίο στην απόδοση Δικαιοσύνης.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο νέος Κώδικας, στα σημεία όπου προβλέπει βαρύτερες ποινές, δεν μπορεί να εφαρμοστεί αναδρομικά. Δηλαδή σε εγκλήματα που έχουν τελεστεί πριν την 1η Ιουλίου 2019.  Γι’ αυτά η εκδίκαση τους θα γίνει με βάση των παλιό Κώδικα. Αν με το νέο Κώδικα προβλέπονται ελαφρότερες ποινές τότε αυτό θα ισχύσει και για τα παλαιότερα εγκλήματα. Απ’ ότι έχει υποπέσει στην αντίληψη μας μέχρι σήμερα, όσον αφορά στα τροχαία εγκλήματα οι προβλεπόμενες ποινές είναι σε όλες τις περιπτώσεις βαρύτερες απ’ ότι στο παρελθόν άρα θα ισχύσει το πρώτο σκέλος.

Αναλυτικότερα:

Τι αλλάζει από 1ης Ιουλίου σε σχέση με τα τροχαία;

Με βάση την νέα διαίρεση των πλημμελημάτων σε ελαφριά (προβλεπόμενη ποινή μέχρι τρία χρόνια) και βαριά (ποινή πάνω από τρία χρόνια), όλες οι ποινές πάνω από τρία χρόνια θα εκτίονται κανονικά. Δεν θα υπάρχει ούτε αναστολή ούτε εξαγορά.

Αυτό σημαίνει ότι ανεξάρτητα από τον αν η δίωξη που θα ασκηθεί θα είναι σε βαθμό πλημμελήματος αν η ποινή που θα επιβληθεί είναι πάνω από τρία χρόνια ο δράστης θα εκτίει την ποινή του.

Αυτή είναι μια σημαντική  διαφοροποίηση σε σχέση με τα μέχρι σήμερα ισχύοντα όπου για ποινές  φυλάκισης μέχρι πέντε ετών  για ανθρωποκτονία «από αμέλεια» ή και μεγαλύτερες για πολλαπλά πλημμελήματα μπορούσε να δοθεί αναστολή ή και να εξαγοραστούν.

Άρθρα 290 και 290 Α

Για πρώτη φορά αυτές οι ποινές

Δύο άρθρα με σημαντικές αλλαγές που θεσπίζουν αυστηρές ποινές σε ορισμένες περιπτώσεις είναι το 290 που αφορά στις επικίνδυνες παρεμβάσεις στην οδική συγκοινωνία και το 290Α που αναφέρεται στην επικίνδυνη οδήγηση. Το πρώτο απ’ αυτά που αφορά και στην τοποθέτηση παροδίων εμποδίων (όπως οι διαφημιστικές πινακίδες) προβλέπει ποινές κάθειρξης έως δέκα ετών σε περίπτωση πρόκλησης βαριάς σωματικής βλάβης, πάνω από δέκα έτη για πρόκληση θανάτου και μέχρις ισόβια για πρόκληση μεγάλου αριθμού θανάτων.

Οι ίδιες ποινές προβλέπονται αντίστοιχα και στο άρθρο για την Επικίνδυνη οδήγηση αν προκληθούν σοβαρός τραυματισμός, θάνατος ή θάνατοι από οδηγό που «οδηγεί όχημα μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης, ή οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες».

Ποινές σε τέτοια επίπεδα θεσπίζονται για πρώτη φορά. Παραθέτουμε αναλυτικά τα δύο άρθρα.

Άρθρο 290

Επικίνδυνες παρεμβάσεις στην οδική συγκοινωνία

Όποιος διαταράσσει την ασφάλεια της συγκοινωνίας στους δρόμους:

α) με καταστροφή, βλάβη ή μετακίνηση εγκαταστάσεων ή οχημάτων,

β) με τοποθέτηση ή διατήρηση εμποδίων,

γ) με αλλοίωση σημείων ή σημάτων ή με τοποθέτηση ή διατήρηση εσφαλμένων σημείων ή σημάτων, ή

δ) με άλλες, εξίσου επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις, τιμωρείται:

αα) με φυλάκιση έως τρία έτη ή χρηματική ποινή αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα,

ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο,

γγ) με κάθειρξη έως δέκα έτη αν στην περίπτωση των στοιχείων α΄ ή β΄ η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη άλλου ή προκάλεσε βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,

δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν στην περίπτωση του στοιχείου β΄ η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.

Όποιος στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου προκαλεί από αμέλεια τη διατάραξη της ασφάλειας της συγκοινωνίας από την οποία προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή.

Άρθρο 290Α

Επικίνδυνη οδήγηση

Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες:

α) οδηγεί όχημα μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης, ή

β) οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:

αα) με φυλάκιση έως τρία έτη ή χρηματική ποινή αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,

ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο,

γγ) με κάθειρξη έως δέκα έτη αν στην περίπτωση των στοιχείων α΄ ή β΄ η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,

δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν στην περίπτωση του στοιχείου β΄ η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.

Όποιος στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή.

Η εγκατάλειψη θύματος

Η νέα  διατύπωση του άρθρου 306 του ΠΚ για την έκθεση, διαφοροποιείται από την προηγούμενη αφαιρώντας το στοιχείο της πρόθεσης για αυτούς που εγκαταλείπουν αβοήθητα τα θύματα τους. Παρότι δίνει τη δυνατότητα επιβολής μικρότερων ποινών (κάθειρξης σε περίπτωση θανάτου) αν εφαρμοστεί από το δικαστικό σώμα και για τους οδηγούς θα διαφοροποιήσει συνολικά όλο το πλαίσιο αντιμετώπισης.

Οπωσδήποτε η μη κατάργηση του άρθρου 43 του ΚΟΚ για την εγκατάλειψη θα εξακολουθεί να δημιουργεί σύγχυση και δινομία που θα αποβεί προς όφελος των δραστών.

Παραθέτουμε το νέο και το παλιό άρθρο για την Έκθεση εδώ:

Άρθρο 306 – Νέος Π.Κώδικας (1/7/2019)

Έκθεση σε κίνδυνο

Όποιος εκθέτει άλλον και έτσι τον καθιστά αβοήθητο, καθώς και όποιος αφήνει αβοήθητο ένα πρόσωπο που το έχει στην προστασία του ή που έχει υποχρέωση να το διατρέφει και να το περιθάλπει ή να το μεταφέρει, ή ένα πρόσωπο που ο ίδιος υπαίτια τραυμάτισε, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι μηνών.

Αν η πράξη προκάλεσε στον παθόντα: α) βαριά σωματική βλάβη, επιβάλλεται φυλάκιση τουλάχιστον τριών ετών, β) θάνατο, επιβάλλεται κάθειρξη έως δέκα έτη.

Αρθρο 306 – Παλαιός Π. Κώδικας (1/1/51) αντι επιλόγου

Όποιος εκθέτει άλλον και έτσι τον καθιστά αβοήθητο, καθώς και όποιος με πρόθεση αφήνει αβοήθητο ένα πρόσωπο που το έχει στην προστασία του ή που έχει υποχρέωση να το διατρέφει και να το περιθάλπει ή να το μεταφέρει, ή ένα πρόσωπο που ο ίδιος το τραυμάτισε υπαίτια, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι μηνών.

Αν η πράξη προκάλεσε στον παθόντα: α) βαριά βλάβη στην υγεία του, επιβάλλεται κάθειρξη μέχρι δέκα ετών·β) το θάνατό του, επιβάλλεται κάθειρξη τουλάχιστον έξι ετών.

Συμπερασματικά

Όπως αναφέρεται στο sostegr.wordpress.com, θεσπιζόμενες αλλαγές στο νέο ΠΚ σε σχέση με τα τροχαία εγκλήματα μπορούν να αποδειχθούν σημαντικές και να σταματήσουν ένα καθεστώς δεκαετιών ατιμωρησίας. Ωστόσο αυτό μένει να αποδειχθεί. Υπάρχουν σημαντικές παραλείψεις αλλά και σημαντικά ζητήματα που αφήνονται στην κρίση των δικαστικών αρχών που κατά τη γνώμη μας δεν είναι καθόλου βέβαιο πως θα ακολουθήσουν επίσης μια κατεύθυνση αλλαγής αντιμετώπισης του τροχαίου εγκλήματος.

Οι αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα επίσης θέτουν επιτακτικά θέμα αλλαγής και του Κ.Ο.Κ. ενός νομοθετήματος που εμπλουτίζεται διαρκώς με αντιφατικές τροπολογίες και που άρθρα του οποίου είναι σε ευθεία σύγκρουση με ανάλογα άρθρα του Ποινικού Κώδικα. Μια συζήτηση γι’ αυτό πρέπει να ξεκινήσει από Μηδενική βάση με συμμετοχή όλων των συναρμόδιων υπουργείων (Προστασίας του Πολίτη, Δικαιοσύνης, Μεταφορών, Υγείας, Εσωτερικών) και των κοινωνικών φορέων, όπως οι οργανώσεις των θυμάτων.

Από την 1η Ιουλίου 2019 θα ισχύουν οι αλλαγές του νέου Ποινικού Κώδικα, αναφορικά με τα τροχαία εγκλήματα.

Ο νέος Ποινικός Κώδικας, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ στις 11 Ιουνίου, φέρνει μια ριζική αναθεώρηση στον τομέα των τροχαίων εγκλημάτων, με την επικαιροποίηση του να είναι πιο αναγκαία από ποτές, καθώς ο προηγούμενος Κώδικας τέθηκε σε ισχύ το 1951.

Το παραπάνω και σε συνδυασμό με την ταυτόχρονη αναθεώρηση και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, σύμφωνα με τον Πανελλαδικό σύλλογο SOS Τροχαία Εγκλήματα, αλλάζει το τοπίο στην απόδοση Δικαιοσύνης.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο νέος Κώδικας, στα σημεία όπου προβλέπει βαρύτερες ποινές, δεν μπορεί να εφαρμοστεί αναδρομικά. Δηλαδή σε εγκλήματα που έχουν τελεστεί πριν την 1η Ιουλίου 2019.  Γι’ αυτά η εκδίκαση τους θα γίνει με βάση των παλιό Κώδικα. Αν με το νέο Κώδικα προβλέπονται ελαφρότερες ποινές τότε αυτό θα ισχύσει και για τα παλαιότερα εγκλήματα. Απ’ ότι έχει υποπέσει στην αντίληψη μας μέχρι σήμερα, όσον αφορά στα τροχαία εγκλήματα οι προβλεπόμενες ποινές είναι σε όλες τις περιπτώσεις βαρύτερες απ’ ότι στο παρελθόν άρα θα ισχύσει το πρώτο σκέλος.

Αναλυτικότερα:

Τι αλλάζει από 1ης Ιουλίου σε σχέση με τα τροχαία;

Με βάση την νέα διαίρεση των πλημμελημάτων σε ελαφριά (προβλεπόμενη ποινή μέχρι τρία χρόνια) και βαριά (ποινή πάνω από τρία χρόνια), όλες οι ποινές πάνω από τρία χρόνια θα εκτίονται κανονικά. Δεν θα υπάρχει ούτε αναστολή ούτε εξαγορά.

Αυτό σημαίνει ότι ανεξάρτητα από τον αν η δίωξη που θα ασκηθεί θα είναι σε βαθμό πλημμελήματος αν η ποινή που θα επιβληθεί είναι πάνω από τρία χρόνια ο δράστης θα εκτίει την ποινή του.

Αυτή είναι μια σημαντική  διαφοροποίηση σε σχέση με τα μέχρι σήμερα ισχύοντα όπου για ποινές  φυλάκισης μέχρι πέντε ετών  για ανθρωποκτονία «από αμέλεια» ή και μεγαλύτερες για πολλαπλά πλημμελήματα μπορούσε να δοθεί αναστολή ή και να εξαγοραστούν.

Άρθρα 290 και 290 Α

Για πρώτη φορά αυτές οι ποινές

Δύο άρθρα με σημαντικές αλλαγές που θεσπίζουν αυστηρές ποινές σε ορισμένες περιπτώσεις είναι το 290 που αφορά στις επικίνδυνες παρεμβάσεις στην οδική συγκοινωνία και το 290Α που αναφέρεται στην επικίνδυνη οδήγηση. Το πρώτο απ’ αυτά που αφορά και στην τοποθέτηση παροδίων εμποδίων (όπως οι διαφημιστικές πινακίδες) προβλέπει ποινές κάθειρξης έως δέκα ετών σε περίπτωση πρόκλησης βαριάς σωματικής βλάβης, πάνω από δέκα έτη για πρόκληση θανάτου και μέχρις ισόβια για πρόκληση μεγάλου αριθμού θανάτων.

Οι ίδιες ποινές προβλέπονται αντίστοιχα και στο άρθρο για την Επικίνδυνη οδήγηση αν προκληθούν σοβαρός τραυματισμός, θάνατος ή θάνατοι από οδηγό που «οδηγεί όχημα μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης, ή οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες».

Ποινές σε τέτοια επίπεδα θεσπίζονται για πρώτη φορά. Παραθέτουμε αναλυτικά τα δύο άρθρα.

Άρθρο 290

Επικίνδυνες παρεμβάσεις στην οδική συγκοινωνία

Όποιος διαταράσσει την ασφάλεια της συγκοινωνίας στους δρόμους:

α) με καταστροφή, βλάβη ή μετακίνηση εγκαταστάσεων ή οχημάτων,

β) με τοποθέτηση ή διατήρηση εμποδίων,

γ) με αλλοίωση σημείων ή σημάτων ή με τοποθέτηση ή διατήρηση εσφαλμένων σημείων ή σημάτων, ή

δ) με άλλες, εξίσου επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις, τιμωρείται:

αα) με φυλάκιση έως τρία έτη ή χρηματική ποινή αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα,

ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο,

γγ) με κάθειρξη έως δέκα έτη αν στην περίπτωση των στοιχείων α΄ ή β΄ η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη άλλου ή προκάλεσε βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,

δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν στην περίπτωση του στοιχείου β΄ η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.

Όποιος στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου προκαλεί από αμέλεια τη διατάραξη της ασφάλειας της συγκοινωνίας από την οποία προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή.

Άρθρο 290Α

Επικίνδυνη οδήγηση

Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες:

α) οδηγεί όχημα μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης, ή

β) οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:

αα) με φυλάκιση έως τρία έτη ή χρηματική ποινή αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,

ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο,

γγ) με κάθειρξη έως δέκα έτη αν στην περίπτωση των στοιχείων α΄ ή β΄ η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,

δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν στην περίπτωση του στοιχείου β΄ η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.

Όποιος στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή.

Η εγκατάλειψη θύματος

Η νέα  διατύπωση του άρθρου 306 του ΠΚ για την έκθεση, διαφοροποιείται από την προηγούμενη αφαιρώντας το στοιχείο της πρόθεσης για αυτούς που εγκαταλείπουν αβοήθητα τα θύματα τους. Παρότι δίνει τη δυνατότητα επιβολής μικρότερων ποινών (κάθειρξης σε περίπτωση θανάτου) αν εφαρμοστεί από το δικαστικό σώμα και για τους οδηγούς θα διαφοροποιήσει συνολικά όλο το πλαίσιο αντιμετώπισης.

Οπωσδήποτε η μη κατάργηση του άρθρου 43 του ΚΟΚ για την εγκατάλειψη θα εξακολουθεί να δημιουργεί σύγχυση και δινομία που θα αποβεί προς όφελος των δραστών.

Παραθέτουμε το νέο και το παλιό άρθρο για την Έκθεση εδώ:

Άρθρο 306 – Νέος Π.Κώδικας (1/7/2019)

Έκθεση σε κίνδυνο

Όποιος εκθέτει άλλον και έτσι τον καθιστά αβοήθητο, καθώς και όποιος αφήνει αβοήθητο ένα πρόσωπο που το έχει στην προστασία του ή που έχει υποχρέωση να το διατρέφει και να το περιθάλπει ή να το μεταφέρει, ή ένα πρόσωπο που ο ίδιος υπαίτια τραυμάτισε, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι μηνών.

Αν η πράξη προκάλεσε στον παθόντα: α) βαριά σωματική βλάβη, επιβάλλεται φυλάκιση τουλάχιστον τριών ετών, β) θάνατο, επιβάλλεται κάθειρξη έως δέκα έτη.

Αρθρο 306 – Παλαιός Π. Κώδικας (1/1/51) αντι επιλόγου

Όποιος εκθέτει άλλον και έτσι τον καθιστά αβοήθητο, καθώς και όποιος με πρόθεση αφήνει αβοήθητο ένα πρόσωπο που το έχει στην προστασία του ή που έχει υποχρέωση να το διατρέφει και να το περιθάλπει ή να το μεταφέρει, ή ένα πρόσωπο που ο ίδιος το τραυμάτισε υπαίτια, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι μηνών.

Αν η πράξη προκάλεσε στον παθόντα: α) βαριά βλάβη στην υγεία του, επιβάλλεται κάθειρξη μέχρι δέκα ετών·β) το θάνατό του, επιβάλλεται κάθειρξη τουλάχιστον έξι ετών.

Συμπερασματικά

Όπως αναφέρεται στο sostegr.wordpress.com, θεσπιζόμενες αλλαγές στο νέο ΠΚ σε σχέση με τα τροχαία εγκλήματα μπορούν να αποδειχθούν σημαντικές και να σταματήσουν ένα καθεστώς δεκαετιών ατιμωρησίας. Ωστόσο αυτό μένει να αποδειχθεί. Υπάρχουν σημαντικές παραλείψεις αλλά και σημαντικά ζητήματα που αφήνονται στην κρίση των δικαστικών αρχών που κατά τη γνώμη μας δεν είναι καθόλου βέβαιο πως θα ακολουθήσουν επίσης μια κατεύθυνση αλλαγής αντιμετώπισης του τροχαίου εγκλήματος.

Οι αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα επίσης θέτουν επιτακτικά θέμα αλλαγής και του Κ.Ο.Κ. ενός νομοθετήματος που εμπλουτίζεται διαρκώς με αντιφατικές τροπολογίες και που άρθρα του οποίου είναι σε ευθεία σύγκρουση με ανάλογα άρθρα του Ποινικού Κώδικα. Μια συζήτηση γι’ αυτό πρέπει να ξεκινήσει από Μηδενική βάση με συμμετοχή όλων των συναρμόδιων υπουργείων (Προστασίας του Πολίτη, Δικαιοσύνης, Μεταφορών, Υγείας, Εσωτερικών) και των κοινωνικών φορέων, όπως οι οργανώσεις των θυμάτων.

“Νέα Αντίληψη για τη Ραφήνα και το Πικέρμι”

0

Φίλες και φίλοι της Ραφήνας και του Πικερμίου. Στις 2 Ιουνίου 2019 η Ραφήνα και το Πικέρμι με τη ψήφο τους έδωσαν το μήνυμά τους.

ΣΑΦΕΣ ΚΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΟ ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΑ με τις εικόνες της περσινής τραγωδίας που έπληξε και το Δήμο μας.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ, κρίνοντας το έργο της Δημοτικής Αρχής, πριν και μετά τα θλιβερά και καταστροφικά γεγονότα, ακούγοντας τα προγράμματα των άλλων υποψηφίων,

ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ… Και περιμένουμε όλοι να γίνουν πράξη οι προεκλογικές υποσχέσεις ώστε: Να αισθάνεται ο πολίτης-δημότης ότι το συμφέρον του προηγείται από το συμφέρον των ολίγων. Να διαμορφωθούν εποικοδομητικές συνεργασίες. Να γίνουν σωστά και μεθοδικά αναπτυξιακά βήματα. Να ικανοποιηθεί το κοινό περί δικαίου αίσθημα στο βαθμό που είναι δυνατό και αναλογεί στo Δήμο μας, για την τραγωδία που έπληξε την περιοχή. Εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συγχαρητήρια στο Δήμαρχο Ραφήνας-Πικερμίου κ. Ευάγγελο Μπουρνούς και ευχόμαστε στον ίδιο και σε όλους τους Δημοτικούς Συμβούλους,

ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ. Χωρίς προσωπικές αντιπαραθέσεις… Με εποικοδομητικές προτάσεις… Με δύναμη και όραμα…

ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΚΕΙ… Να υποστηρίξουμε κάθε προσπάθεια, από όπου και όποιον προέρχεται χάριν του δημότη, του κατοίκου, του επιχειρηματία, του εργαζόμενου, του επισκέπτη του Δήμου μας. Να καυτηριάσουμε τυχόν καθεστωτικές νοοτροπίες και να τις αλλάξουμε. Να συγκρουστούμε με το κατεστημένο, όπου και όταν χρειαστεί. Να αγωνιστούμε για να μπει «τέλος» στις όποιες αγκυλώσεις και νοοτροπίες του παρελθόντος. Να ζωντανέψουμε την ελπίδα και την αισιοδοξία στους νέους. Να ψάξουμε και να δώσουμε τις απαντήσεις που αναζητά και δεν βρίσκει ο συνδημότης μας. Δεν διαγράφουμε ούτε απορρίπτουμε. Επενδύουμε στο ήθος, την αξιοπρέπεια και την ακεραιότητα χαρακτήρων. Θα συμμετάσχουμε σε κάθε προσπάθεια για την αξιοποίηση των ευκαιριών που προφέρονται στο Δήμο μας για ΑΝΑΠΤΥΞΗ και ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ. Θα συμβάλλουμε στη διαμόρφωση της «νέας σελίδας» που όλοι ευαγγελίζονται για το Δήμο μας. Για να γίνει ο Δήμος μας αυτός που μας αξίζει…

«Νέα Αντίληψη για τη Ραφήνα και το Πικέρμι» ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Βασίλης Μπουρνιάς Τηλ:6937307574 e-mail:NeaAntilipsi.RP@outlook

Στέλιος Βαμβακάρης: Το τελευταίο «αντίο» στον δεξιοτέχνη του μπουζουκιού (pics)

0

Η απώλεια του Στέλιου Βαμβακάρη τούς βρήκε όλους απροετοίμαστους καθώς κανείς δεν περίμενε ότι θα φύγει έτσι ξαφνικά

Σε κλίμα συγκίνησης και παρουσία πλήθους κόσμου και αρκετών σημαντικών καλλιτεχνών του μουσικού χώρου, τελέστηκε η κηδεία του 72χρονου δεξιοτέχνη του μπουζουκιού Στέλιου Βαμβακάρη στο Γ’ Νεκροταφείο Αθηνών, το μεσημέρι της Πέμπτης (20/6). 

Ανάμεσα στον κόσμο που ήταν εκεί και αποχαιρέτισε τον δευτερότοκο γιο του Μάρκου Βαμβακάρη ήταν ο Γιώργος Νταλάρας με τη σύζυγο του Άννα, ο Γιώργος Μαργαρίτης, ο ηθοποιός Νίκος Καλογερόπουλος, η δημοσιογράφος και παρουσιάστρια Σεμίνα Διγενή, ο τραγουδιστής Βασίλης Παϊτέρης, ο Λάκης Χαλκιάς, ο Γεράσιμος Ανδρεάτος και αρκετοί ακόμα. 

Παράλληλα, ένα από τα στεφάνια που κατατέθηκαν στη μνήμη του Στέλιου Βαμβακάρη ήταν της Καίτης Γκρέυ που έγραφε: «θα σε θυμάμαι πάντα γιατί ήσουν το καλύτεροι παιδί», ενώ του Μάκη Μάτσα είχε πάνω του τις λέξεις: «Στον Στέλιο διάδοχο του μεγάλου μας Μάρκου». 

4831670.jpg
Φωτογραφία: Eurokinissi/Στέλιος Μισινας

Ο Στέλιος Βαμβακάρης γεννήθηκε στον Πειραιά το 1947. Ήταν επαγγελματίας μουσικός από την ηλικία των δώδεκα ετών, όταν και ξεκίνησε στο πλευρό του πατέρα του, Μάρκου, και συνεργάστηκε με σημαντικούς μουσικούς του ρεμπέτικου. 

Εκτός από τη δουλειά του στο λαϊκό τραγούδι, ο Στέλιος Βαμβακάρης ήταν από τους πρωτοπόρους μουσικούς που ασχολήθηκαν με τις κοινές ρίζες των Αμερικάνικων blues και του μπουζουκιού. Χρησιμοποιώντας διαφορετικά κουρδίσματα του τρίχορδου μπουζουκιού, τα λεγόμενα ντουζένια (καραντουζένι, ντουζένι της ψυχής, ντουζένι του σολ κ.α.) έγραψε τραγούδια με αυστηρά προσωπικό στυλ που μοιάζει με ένα ιδιαίτερο κράμα πειραιώτικου ρεμπέτικου και blues.

4831748.jpg
Φωτογραφία: Eurokinissi/Στέλιος Μισινας
4831687.jpg
Φωτογραφία: Eurokinissi/Στέλιος Μισινας
4831739.jpg
Φωτογραφία: Eurokinissi/Στέλιος Μισινας

Στις 24 Σεπτέμβρίου του 1988, ηχογράφησε με τον Louisiana Red το δίσκο/CD «Το μπλουζ συναντά το Ρεμπέτικο» (εταιρία: «Έβδομη Διάσταση»), που περιέχει 8 blues κομμάτια με μπουζούκι και μπαγλαμά. Το 1994, έγραψε μουσική για τον δίσκο «Ρομαντικοί Παραβάτες – Η Φαντασία στην Εξουσία», ο οποίος ξεχώρισε για τον ιδιαίτερο ήχο του.

4831688.jpg
Φωτογραφία: Eurokinissi/Στέλιος Μισινας
4831677.jpg
Φωτογραφία: Eurokinissi/Στέλιος Μισινας

Η καλλιτεχνική αξία του ιδιαίτερου ύφους της μουσικής του έχει αναγνωριστεί και από τη διεθνή blues κοινότητα. Σε φεστιβάλ στη πόλη Φάλον (Σουηδία) έπαιξε μαζί με τον Τζον Λι Χούκερ και το 2003, στο φεστιβάλ «World Got The Blues» στο Λονδίνο με τον Taj Mahal και την Cesaria Evora. To 2010, έπαιξε στο Palais des Beaux Arts στο Βέλγιο μπροστά σε δύο χιλιάδες άτομα στο φεστιβάλ «Balkan Trafik».

4831746.jpg
Φωτογραφία: Eurokinissi/Στέλιος Μισινας

Είχε ταξιδέψει σε πολλές χώρες του κόσμου, όπου παρουσίασε τα τραγούδια του, αλλά και τραγούδια του πατέρα του Μάρκου. Είχε συνθέσει μουσική για τον κινηματογράφο, όπως για την ταινία του Γιώργου Πανουσόπουλου «Μια μέρα τη νύχτα», αλλά και για θεατρικά έργα. Πολλά αξιόλογα τραγούδια του, σε στίχους δικούς του, του πατέρα του αλλά και σημαντικών ποιητών και στιχουργών όπως ο Τάσος Λειβαδίτης, ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, και ο Λευτέρης Χαψιάδης δεν έχουν κυκλοφορήσει στη δισκογραφία.

Ο Γιώργος Χαχολάκης Πρόεδρος του Α.Ο Τριγλίας Ραφήνας!

0

Μετά από συνεδρίαση των μελών του Δ.Σ. του Α.Ο. Τριγλίας Ραφήνας, τα οποία εκλέχθηκαν στις εκλογές της 13/06/2019, το νέο Δ.Σ. του συλλόγου μας έχει ως εξής:
Πρόεδρος: Χαχολάκης Γεώργιος
Αντιπρόεδρος: Αραπκιλής Σάββας
Γενικός Γραμματέας: Κοζής Κωνσταντίνος
Ταμίας: Δήμας Παναγιώτης
Γενικός Αρχηγός: Περικλέους Ηλίας
Αναπληρωτής Γραμματέας: Παπαθανασίου Νικόλαος
Αναπληρωτής Ταμίας: Σαράκης Θεόδωρος
Αναπληρωτής Γενικός Αρχηγός: Βουρδέρης Παναγιώτης
Υπεύθυνος ΕΠΟ/ΕΠΣΑΝΑ: Βρετζάκης Ελευθέριος
Μέλη: Μπισμπιρούλας Κωνσταντίνος, Γερακάκης Στέφανος

Επιτροπή ανδρικής ομάδας και μεταγραφών: Χαχολάκης Γεώργιος, Περικλέους Ηλίας, Βουρδέρης Παναγιώτης
Επιτροπή Ακαδημιών: Βρετζάκης Ελευθέριος, Γερακάκης Στέφανος, Παπαθανασίου Νικόλαος, Σαράκης Θεόδωρος, Κοζής Κωνσταντίνος

Το Δ.Σ. του Α.Ο. Τριγλίας Ραφήνας ανακοινώνει την παραμονή και για την επόμενη αγωνιστική χρονιά του κ. Ασλάνογου Στάθη, ως τεχνικού της ανδρικής ομάδας.

Κύριο μέλημα του Δ.Σ. Του Α.Ο. Τριγλίας Ραφήνας είναι να συνεχισθεί και φέτος το περυσινό μοντέλο που παρουσίασε η ομάδα μας, δηλαδή η προώθηση νέων παικτών από τις ακαδημίες του συλλόγου, όπου με την βοήθεια και την στήριξη κάποιων έμπειρων ποδοσφαιριστών, θα δημιουργήσουν ένα δυνατό και αξιόμαχο σύνολο.
Αυτό όμως δεν θα το πετύχουμε χωρίς την βοήθεια των ραφηνιωτών φιλάθλων, όπου τους ζητάμε στην φετινή χρονιά να είναι ακόμη πιο κοντά στην ομάδα μας.

Τέλος με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε ότι και την φετινή αγωνιστική χρονιά θα είναι μαζί μας ο Χρήστος Μουστόγιανης, ο οποίος συμφώνησε με την διοίκηση του συλλόγου να είναι για ένα ακόμη χρόνο κάτοικος Ραφήνας.

Τροχαίο στην Αταλάντη: Την Παρασκευή η κηδεία των δύο αδελφών

0

Στο χωριό Καλαπόδι της Φθιώτιδας θα γραφτεί αύριο με την κηδεία των δυο αδελφών ο επίλογος της τραγωδίας που καταγράφηκε στην Αταλάντη το μεσημέρι της περασμένης Κυριακής.

Η κηδεία τους θα πραγματοποιηθεί στις 17:00 το απόγευμα της Παρασκευής και η οικογένεια, όπως είναι αναμενόμενο, είναι συγκλονισμένη. Θείος των δύο αδελφών, ο οποίος ήταν και νονός της 15χρονης Σόνιας, μιλώντας στην εκπομπή του Star Channel, «Αλήθειες με τη Ζήνα» είπε: «Δεν πάμε για κηδεία, πάμε για γάμο. Αυτό αξίζει να κάνουμε σε αυτά τα παιδιά. Είχαν τη ζωή μπροστά τους και έσβησαν όλα ξαφνικά». Φανερά συγκινημένος, περιέγραψε τη μάχη που έδωσε η ανιψιά του για να κρατηθεί στη ζωή. «Ήταν άνιση η μάχη που έδινε. Πάλευε το κακόμοιρο μέχρι τελευταία στιγμή να σωθεί. Τι να πούμε σε αυτούς τους γονείς; Κάνε κουράγιο;», είπε χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια εξήγησε, πως «οι γονείς αντλούσαν δύναμη από ένα πράγμα. Είχαν μία μικρή ελπίδα ότι θα ζούσε το κοριτσάκι. Η αγάπη του κόσμου να είναι η σκάλα που θα μπορέσει να κρατήσει στη ζωή αυτούς τους ανθρώπους». Ευχαρίστησε, ακόμη, όλους τους Έλληνες για τη συμπαράσταση που έδειξαν στην οικογένεια.

Καιρός: Βροχές και καταιγίδες για… 13η μέρα σερί – Που θα χτυπήσει η κακοκαιρία την Παρασκευή

0

Ο καιρός θα έχει θερμοκρασίες από 12 έως 29 βαθμούς στη Δυτική Μακεδονία, στα υπόλοιπα βόρεια ηπειρωτικά από 17 έως 34 βαθμούς, στην Κεντρική Ελλάδα από 17 έως 36, στην Ήπειρο από 17 έως 33 βαθμούς, στη Δυτική και Νότια Ελλάδα από 18 έως 32, στα υπόλοιπα ηπειρωτικά από 18 έως 34 βαθμούς, στα νησιά του Ιονίου από 19 έως 30 και στα νησιωτικά τμήματα του Αιγαίου και την Κρήτη από 19 έως 32 βαθμούς, αλλά στις Σποράδες, στις Κυκλάδες και στη Βόρεια Κρήτη οι μέγιστες δεν θα ξεπεράσουν τους 29 βαθμούς Κελσίου.

Οι άνεμοι θα πνέουν στο Αιγαίο από βόρειες έως βορειοδυτικές διευθύνσεις σχεδόν μέτριοι μέχρι μέτριοι 4 με 5 μποφόρ και στα Δωδεκάνησα ισχυροί 6 μποφόρ. Στο Ιόνιο οι άνεμοι θα πνέουν γενικά ασθενείς, αλλά τις θερμές ώρες της ημέρας θα επικρατήσει βορειοδυτικό ρεύμα με εντάσεις έως 5 και τοπικά 6 μποφόρ.

Ο καιρός σε Αττική, Θεσσαλονίκη

Στην Αττική αναμένονται λίγες νεφώσεις, οι οποίες βαθμιαία θα αυξηθούν με πιθανότητα να εκδηλωθούν λίγες πρόσκαιρες βροχές και στα βορειοδυτικά ορεινά μεμονωμένες καταιγίδες. Οι άνεμοι θα πνέουν βόρειοι ασθενείς έως σχεδόν μέτριοι. Η θερμοκρασία στο κέντρο των Αθηνών θα κυμανθεί από 25 έως 33 βαθμούς.

Στη Θεσσαλονίκη αναμένονται λίγες νεφώσεις, οι οποίες σταδιακά θα πυκνώσουν δίνοντας μετά το μεσημέρι τοπικές βροχές ή καταιγίδες. Οι άνεμοι θα πνέουν ασθενείς και τις θερμές ώρες της ημέρας νότιοι σχεδόν μέτριοι 4 μποφόρ. Η θερμοκρασία στο κέντρο της πόλης θα κυμανθεί από 22 έως 32 βαθμούς.

Ο Μάκης Βορίδης στην Ραφήνα!

0

Περιοδεία στην Ραφήνα έκανε σήμερα το μεσημεράκι ο υποψήφιος βουλευτής της ΝΔ για την Ανατολική Αττική, Μάκης Βορίδης.

Κατά την διάρκεια των δύο περίπου ωρών που έμεινε στην Ραφήνα πήγε στο Δημαρχείο Ραφήνας,στο Λιμεναρχείο Ραφήνας,στον Ο.Λ.Ραφήνας,στο Πυροφυλάκειο Ραφήνας.Επίσης επισκέφθηκε τα μαγαζιά του λιμανιού μας,όπου συνομίλησε με καταστηματάρχες της περιοχής.Αργότερα κατέληξε σε γνωστή ψαροταβέρνα της Ραφήνας για ουζάκι και συζήτηση.

Συνοδευόταν από την Πρόεδρο Δ.Γκικάκη και τα μέλη της ΤΟ της Ν.Δ Ραφήνας Πικερμίου.

Ακολουθούν φωτο

Δ.Αντωνάκος

Σκοτώθηκε από λάθος ο διάσημος Dj Zdar των Cassius: Έπεσε από παράθυρο κτηρίου 19 ορόφων

0

Ο Philippe Cerboneschi δημιούργησε τo συγκρότημα Cassius με τον Hubert Blanc-Francard (γνωστό ως Boombass) το 1996

Σε ηλικία 50 ετών πέθανε στο Παρίσι την Τετάρτη 19/07 ο Philippe «Zdar» Cerboneschi, DJ του μουσικού συγκροτήματος Cassius. Ο θάνατός του οφείλεται σε λάθος, όπως αποκάλυψε ο ατζέντης του, παρά ταύτα διεξάγονται έρευνες για να πιστοποιήσουν τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ο Dj Zdar έφυγε από τη ζωή.

«Έπεσε κατά λάθος από το παράθυρο ενός κτιρίου, από μεγάλο ύψος», δήλωσε στο France24 ο Sebastien Farran χωρίς να μπει σε περισσότερες λεπτομέρειες. Τραγική ειρωνεία: την Παρασκευή 21/07 ήταν προγραμματισμένη η παρουσίαση του νέου άλμπουμ των Cassius, «Dreems». Κανείς ακόμα δεν μπορεί να εξηγήσει πώς έπεσε ο 50χρονος μουσικός από ένα κτίριο 19 ορόφων, δύο μέρες πριν από live εμφάνιση των Cassius στο L’Olympia του Παρισιού.

Οι Cassius είναι ένα από τα χαρακτηριστικά σχήματα της γαλλικής electropop της δεκαετίας του ’90 και ’00, ενώ ο Zdar είχε συνεργαστεί ως παραγωγός και remixer με ονόματα όπως: Air, Phoenix, Chromeo και Rapture. Το κομμάτι «I Love You So» χρησιμοποιήθηκε στο κομμάτι «Why I Love You» του Jay-Z και Kanye West από το άλμπουμ «Watch the Throne» (2011).

Καλές δουλειές Anayio!!

0

Anayio σημαίνει Αναστασία – Γιώργος, και είναι το όνομα του νέου Κέντρου Ομορφιάς και Αισθητικής – Διαιτολογίας που δημιούργησε στη Ραφήνα, ο Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Κρητών Γιώργος Συντιχάκης με τη συζυγό του διατροφολόγο – διαιτολόγο Αναστασία Καράμπελα.

Χτες Τετάρτη το απόγευμα έγιναν τα εγκαίνια αυτού του στολιδιού της Ραφήνας,με πλούσιο μπουφέ και δροσιστικά ποτά.

Πλήθος κόσμου γέμισε το κέντρο ομορφιάς συζητώντας και απολαμβάνοντας το ποτό του.

Με την παρουσία τους τίμησαν την εκδήλωση οι υποψήφιοι βουλευτές της Ν.Δ της Ανατολικής Αττικής Χαρά Ξάνθη και Τάκης Φύσσας,ο δήμαρχος Ραφήνας Πικερμίου Β.Μπουρνούς,οι δημοτικοί σύμβουλοι Χ.Βλαχάκη,Π.Καλφαντής,Α.Παλπατζής,Δ.Τσεβά,Δ.Κατσουλάκης,Γ.Βουδούρης ,η Πρόεδρος του Λυκείου Ελληνίδων Ραφήνας Ε.Γκατσοπούλου και πολλοί άλλοι.Δείτε περισσότερες φωτο ΕΔΩ

Το “Anayio” βρίσκεται στη γωνία των οδών Κυπρίων Αγωνιστών (άνοδος) και Αθηνών 18 στη Ραφήνα σε ένα όμορφο και μοντέρνο χώρο, όπου εφαρμόζονται όλες οι πρωτοποριακές θεραπείες προσώπου και σώματος, με τα τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα αισθητικής. Με σεβασμό πάντα στον άνθρωπο και γνώμονα την διασφάλιση της υγείας , το “Αnayio” παρέχει τις παρακάτω υπηρεσίες : 

  • περιποίηση σώματος, προσώπου, λαιμού, άκρων
  • Αποτρίχωση( Πρόσωπο, Μασχάλες, Χέρια, Στήθος, Κοιλιά, Πλάτη, Μπικίνι, πόδια)
  • Μακιγιάζ
  • Extension βλεφαρίδες
  • μανικιούρ, πεντικιούρ
  • μακιγιάζ νύφης 
  • συμβολές για υγιεινή διατροφή και δίαιτα

Η επιλογή της επίσκεψης και αξιοποίησης των υπηρεσιών στο κέντρο “Αnayio”  θα σας χαρίσει μία αξέχαστη εμπειρία.

Κ.Τ

Τρεις Εισηγήσεις για την Ραφήνα και το Πικέρμι στο 17ο ERSA

0

Πρόσκληση

Τρεις Εισηγήσεις για την Ραφήνα και το Πικέρμι στο 17ο ERSA, Συνέδριο – Θεσμός για την Περιφερειακή Ανάπτυξη – 21 και 22 Ιουνίου 2019

Σας προσκαλούμε να παρακολουθήσετε τις τρεις (3) Εισηγήσεις μας, που σχετίζονται με την Ραφήνα και το Πικέρμι και θα παρουσιάσουμε στο 17ο Τακτικό Επιστημονικό Συνέδριο του Ελληνικού Τμήματος της Ευρωπαϊκής και Διεθνούς Εταιρίας Περιφερειακής Επιστήμης (RSAI, ERSA), που αποτελεί θεσμό για την Τοπική και Περιφερειακή Ανάπτυξη. Το Συνέδριο διοργανώνεται από το Ινστιτούτο Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου Πανεπιστημίου και έχει φέτος τον τίτλο «Έρευνα, καινοτομία, ανταγωνιστικότητα και τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη».

Συγκεκριμένα, σχετικά με το Δήμο Ραφήνας-Πικερμίου, θα παρουσιάσουμε τις ακόλουθες Εισηγήσεις:

 Παρασκευή, 21/6/2019, 2 μμ, Μιχάλης Μπούργος, Γιάννης Λεβεντίδης, ‘Λιμάνι Ραφήνας Κέντρο Πόλης: ένα πρότυπο και λειτουργικό «Έξυπνο Πάρκο»’, Αίθουσα Α (στην Ενότητα ‘Έξυπνες Πόλεις, Τοπική Ανάπτυξη και Εργαλεία Υποστήριξης’, 2-3:30 μμ)

 Παρασκευή, 21/6/2019, 4 μμ, Ζωγραφιά (Έφη) Γιακουβάκη, Μιχάλης Μπούργος, ‘Αυτοδιοικητικές εκλογές: τα προγράμματα των παρατάξεων σαν κρίσιμο εργαλείο αναπτυξιακού σχεδιασμού. Η περίπτωση Ραφήνας-Πικερμίου’ Αίθουσα Α (στην Ενότητα ‘Περιφερειακή στρατηγική και συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα’, 4-5:30 μμ)

 Σάββατο, 22/6/2019, 2 μμ, Ζωγραφιά (Έφη) Γιακουβάκη, Γιώτα Θεοδωρά, Μαρία Μάρκου, ‘Πανεπιστήμια και τοπικές κοινωνίες_Δίκτυα συνεργασίας για τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη’ Αίθουσα Β (στην Ενότητα ‘Τοπικές δυναμικές, δίκτυα και χωρικός σχεδιασμός’, 2-4 μμ) Οι εισηγήσεις είναι μέρος των εφαρμογών και των εξειδικεύσεων των ερευνητών στην περιοχή του Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου, μεταφέροντας τη γνώση και εμπειρία των Πανεπιστημίων, της Έρευνας και της Καινοτομίας στην Κοινωνία και την Τοπική Οικονομία, κυρίως μέσα από τις δραστηριότητες του LOCALidY. Με τον τρόπο αυτό, συμβάλλουν στον αναπτυξιακό σχεδιασμό, στην τοπική διοίκηση και στην προοπτική της περιοχής, προς όφελος της Κοινωνίας, της Τοπικής Οικονομίας και του Περιβάλλοντος, σε μία «ευαίσθητη» περιοχή, εξαιτίας και της φονικής πυρκαγιάς της 23ης Ιουλίου 2018 – ένας τόπος που βρίσκεται σε μεταίχμιο αλλαγών.

Σκοπός του συνεδρίου είναι να παρέχει ένα πλαίσιο διαλόγου για τη μελέτη των επιδράσεων της καινοτομίας, έρευνας και τεχνολογίας στον μετασχηματισμό της οικονομίας, στην οργάνωση του χώρου και στην λειτουργία των πόλεων. Η έρευνα και η καινοτομία, η τεχνολογία και η ψηφιακή οικονομία, η ανταγωνιστικότητα και οι εξαγωγές αποτελούν στοιχεία μετασχηματισμού της οικονομίας και του χώρου και στην Ελλάδα. Παράλληλα, η επιχειρηματικότητα, οι νεοφυείς επιχειρήσεις, η ανταγωνιστικότητα και η εξωστρέφεια της οικονομίας συνιστούν παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά την δυνατότητα περιφερειακής ανάπτυξης. Τα ζητήματα αυτά θα τεθούν στο επίκεντρο της επιστημονικής ανάλυσης και της πολιτικής στο πλαίσιο αυτού του Συνεδρίου.

Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στο Ινστιτούτο Περιφερειακής Ανάπτυξης, Λεωφ. Συγγρού 130, Αθήνα. Στο σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε ολόκληρο το Πρόγραμμα του Συνεδρίου (σημ. έχει αλλάξει η ώρα της Εισήγησης Ζ. Γιακουβάκη, Μ. Μπούργος, ισχύει αυτή που αναφέρεται παραπάνω):

http://grsa.prd.uth.gr/images/docs/PROGRAMME%20ERSA-GR%202019.pdf Ζωγραφιά (Έφη) Γιακουβάκη, Μιχάλης Μπούργος,

Εργαστήριο Συμμετοχικού Σχεδιασμού LOCALidY