spot_img
26.9 C
Rafina
Παρασκευή, 26 Ιουνίου, 2026
spot_img
Αρχική Blog Σελίδα 67

Γραφείο Υγείας Δήμου Μαραθώνος: Γνωρίζω – Προλαμβάνω – Ζητώ βοήθεια

Το Γραφείο Υγείας Δήμου Μαραθώνος, στο πλαίσιο της συνεχούς προσπάθειας για την προαγωγή της υγείας, της κοινωνικής συνοχής και της προστασίας των πολιτών, ενημερώνει το κοινό για τις διαθέσιμες πανελλαδικές γραμμές υποστήριξης και άμεσης βοήθειας.

Σε μια σύγχρονη κοινωνία, η έγκαιρη αναζήτηση βοήθειας αποτελεί πράξη ευθύνης, δύναμης και αυτοφροντίδας. Η ψυχική υγεία, η προστασία των παιδιών, η αντιμετώπιση της βίας, η υποστήριξη των ευάλωτων συμπολιτών μας και η άμεση πρόσβαση σε υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης αποτελούν ζητήματα που μας αφορούν όλους.

Κανένας άνθρωπος δεν πρέπει να αισθάνεται μόνος απέναντι σε δυσκολίες που επηρεάζουν την ασφάλεια, την υγεία ή την ποιότητα ζωής του. Η γνώση των διαθέσιμων δομών υποστήριξης μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην πρόληψη, στην έγκαιρη παρέμβαση και στην προστασία της ανθρώπινης ζωής.

Χρήσιμες Γραμμές Υποστήριξης & Βοήθειας

• 10306 – Εθνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης
• 1056 – Εθνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS
• 116111 – Ευρωπαϊκή Γραμμή Στήριξης Παιδιών και Εφήβων
• 15900 – Γραμμή SOS για γυναίκες που υφίστανται βία
• 100 – Ελληνική Αστυνομία (άμεση παρέμβαση σε περίπτωση κινδύνου)
• 197 – Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΕΚΚΑ)
• 1018 – Γραμμή Παρέμβασης για την Αυτοκτονία
• 116000 – Γραμμή για Εξαφανισμένα Παιδιά
• 1555 – Γραμμή Εξυπηρέτησης και Κοινωνικής Υποστήριξης Πολιτών
• 112 – Ευρωπαϊκός Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης
• 166 – ΕΚΑΒ – Άμεση Βοήθεια για επείγοντα περιστατικά υγείας

Το Γραφείο Υγείας του Δήμου Μαραθώνος καλεί όλους τους πολίτες να αποθηκεύσουν τους παραπάνω αριθμούς και να τους κοινοποιήσουν σε μέλη της οικογένειας, φίλους και συμπολίτες που ενδεχομένως χρειάζονται υποστήριξη.

Η πρόληψη ξεκινά από την ενημέρωση. Η αναζήτηση βοήθειας δεν είναι αδυναμία. Είναι δικαίωμα.

Μαζί δημιουργούμε μια κοινωνία με περισσότερη φροντίδα, αλληλεγγύη, ασφάλεια και σεβασμό στον άνθρωπο.

Δολοφονίες Γυναικών: Το προφίλ των δραστών – Τα «σημάδια» πριν το έγκλημα

0

Κραυγές για βοήθεια, που έσπασαν τη σιωπή της νύχτας…Ένας άγριος οικογενειακός καυγάς…Ανήμπορα παιδιά στο διπλανό δωμάτιο. Αυτό ήταν το σκηνικό στην Καλαμάτα, κατά το οποίο «γράφτηκε» ένα ακόμα τραγικό τέλος για μια 39χρονη γυναίκα. Μια σύντροφο και μητέρα, που βρέθηκε νεκρή μετά τις μαχαιριές που της κατάφερε ο ίδιος της ο σύζυγος. Μια ακόμα γυναικοκτονία σε μια λίστα αίματος και οδύνης, που ολοένα και μεγαλώνει.

Και το ερώτημα είναι γιατί; Ποιοι παράγοντες παίζουν ρόλο και «οπλίζουν» τελικά το χέρι των δραστών; Ποιο είναι το προφίλ τους; Ναρκισσισμός, χειραγώγηση, αίσθημα ιδιοκτησίας, αρρωστημένη ζήλεια, είναι μερικοί από αυτούς, δηλώνει στον FLASH, η κυρία Αλεξάνδρα Καππάτου, ψυχολόγος – παιδοψυχολόγος.

«Όλες οι μελέτες, μας δείχνουν ότι πριν συμβεί το μοιραίο έχουν προηγηθεί πολλά περιστατικά -κάποιας μορφής- βίας. Λεκτική, ψυχολογική, σωματική. Κι εδώ θα μου επιτρέψετε να τονίσω ότι επειδή σε αρκετές περιπτώσεις συνηθίζουμε να μιλάμε για ψυχολογικά προβλήματα των δραστών, η ύπαρξη ψυχικής νόσου δεν αποτελεί καμία δικαιολογία. Ναι μεν στο επίπεδο των ψυχολογικών προβλημάτων υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά προσωπικότητας -αυτό που λέμε ναρκισσιστική διαταραχή- όμως δεν σημαίνει ότι χάνουν τον έλεγχο το άτομα αυτά ή ότι δεν έχουν σώας τας φρένας όταν καταλήγουν στο έγκλημα.

Υπάρχει σίγουρα έλλειψη ενσυναίσθησης, δυσκολία ελέγχου του θυμού, καταχρήσεις ουσιών ή αλκοόλ. Όμως όλα τα παραπάνω δεν είναι αυτά που προκαλούν την εγκληματική συμπεριφορά του γυναικοκτόνου. Μπορεί να άρουν τις αναστολές του, να τον διευκολύνουν, ναι. Το πιο βασικό όμως είναι η δομή της προσωπικότητάς των δραστών. Μια προσωπικότητα που χαρακτηρίζεται από παρορμητική συμπεριφορά και χαμηλή ανθεκτικότητα στη ματαίωση. Γιατί οι άνθρωποι αυτοί, δεν αντέχουν τη ματαίωση. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν να θέλει η σύντροφος, η σύζυγος να αυτονομηθεί; Πλήττεται ο ανδρισμός τους. Ο ναρκισσισμός τους. Διότι έχουν μια διογκωμένη και ψευδή αίσθηση αξίας για τον εαυτό τους. Και έχουν διαμορφώσει μια εσφαλμένη πεποίθηση ότι δικαιούνται να ορίζουν τη ζωή του άλλου. Της άλλης, στην προκειμένη περίπτωση».

Είναι χαρακτηριστικά τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Ελληνική Αστυνομία και τα οποία δείχνουν την αύξηση της ενδοοικογενειακής βίας, σε ότι αφορά στις σχετικές καταγγελίες. Στο «ένα βήμα πριν» το έγκλημα. Στο κακοποιητικό μοτίβο της σωματικής, σεξουαλικής, ψυχολογικής, λεκτικής, οικονομικής βίας που κρύβεται πίσω από κλειστές πόρτες, πριν οπλιστεί το χέρι του εκάστοτε δράστη.

2020: 4.264 συνολικές καταγγελίες γυναικών (εκ των οποίων οι 3.626 αφορούσαν ξεκάθαρα ενδοοικογενειακή βία από ενήλικες δράστες / συντρόφους).
2021: 5.705 γυναίκες θύματα, καταγράφοντας την πρώτη ραγδαία αύξηση της τάξης του 72,9% μετά τις καραντίνες.
2022: 10.131 γυναίκες θύματα, αριθμός που σήμανε τον υπερδιπλασιασμό των καταγγελιών μέσα σε μια διετία.
Ιανουάριος – Οκτώβριος 2023: 9.860 καταγεγραμμένα περιστατικά.
Ιανουάριος – Οκτώβριος 2024: 18.427 καταγεγραμμένα περιστατικά. Αύξηση που αγγίζει περίπου το 87% μέσα σε μόλις έναν χρόνο, για το συγκεκριμένο δεκάμηνο.

Μάλιστα, όπως σημειώνουν οι αναλύσεις των διωκτικών αρχών και του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου για την Ισότητα των Φύλων (EIGE), η εκτίναξη των αριθμών δεν μεταφράζεται απαραίτητα μόνο σε αύξηση της εγκληματικότητας, αλλά κυρίως στο «σπάσιμο» της σιωπής, στην ίδρυση των ειδικών Γραφείων Αντιμετώπισης Ενδοοικογενειακής Βίας της ΕΛ.ΑΣ. και στην ευκολότερη καταγγελία μέσω νέων εργαλείων, όπως για παράδειγμα το Panic Button.

Τα δε στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το συγκεκριμένο Ινστιτούτο, σκιαγραφούν την ελληνική πραγματικότητα με τα ίδια μελανά χρώματα. Τα τελευταία χρόνια η έμφυλη βία και οι γυναικοκτονίες καταγράφουν ραγδαία αύξηση η οποία αποτυπώνεται ως εξής:

Το 2022, οι γυναίκες αντιπροσώπευαν το 93 % των ατόμων που δολοφονήθηκαν από νυν ή πρώην ερωτικούς συντρόφους (13 από 14) και το 67 % των ατόμων που δολοφονήθηκαν Εαπό δράστες ενδοοικογενειακής βίας (24 από 36).

Το ίδιο έτος, οι γυναίκες αντιπροσώπευαν το 38 % του συνόλου των θυμάτων ανθρωποκτονίας (45 από 117).

Το 2022, το 74 % των θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας που καταγράφηκαν από την αστυνομία ήταν γυναίκες (10.356 από 13.910).

Η ψυχολογική βία αποτελεί τη συνηθέστερη μορφή ενδοοικογενειακής βίας που αναφέρεται στην αστυνομία (με βάση τα δεδομένα του 2022).

Το 2022, το 91% των θυμάτων βιασμού που καταγράφηκαν από την αστυνομία ήταν γυναίκες (303 από 334).

Οι γυναίκες αντιπροσώπευαν επίσης το 97% των θυμάτων βιασμού από δράστες ενδοοικογενειακής βίας κατά το ίδιο έτος (84 από 87).

Περισσότεροι από 10.000 δράστες καταγγέλθηκαν για ενδοοικογενειακή βία το 2022.

Το ίδιο έτος, σημαντικά λιγότεροι δράστες διώχθηκαν ποινικά (3.409), καταδικάστηκαν (1.823) και κρατήθηκαν στη φυλακή (111) για τα εγκλήματά τους. Κι αυτό το εύρημα, είναι ίσως το πιο σοκαριστικό, αφού η αίσθηση ατιμωρησίας συχνά μπορεί να οδηγήσει στο επόμενο θύμα.

Περίπου 140 γυναίκες και κορίτσια χάνουν τη ζωή τους κάθε μέρα από τον σύντροφο ή κάποιον στενό συγγενή
Κι αν το έγκλημα είναι σε κάποιες περιπτώσεις η κατάληξη, άνθρωποι διαλυμένοι, βυθισμένοι στην απόγνωση, είναι αυτό που προηγείται αφού οι περισσότερες γυναίκες που πέφτουν θύματα γυναικοκτονίας έχουν υποστεί μη θανατηφόρες μορφές έμφυλης βίας πριν δολοφονηθούν και δεν το έχουν φωνάξει.

Σύμφωνα με την έρευνα EU-GBV (Έρευνα της ΕΕ για τη Βία λόγω Φύλου), οι γυναίκες που πέφτουν θύματα βίας από σύντροφο, υφίστανται σημαντικές επιπτώσεις στην ψυχική και σωματική τους ευημερία. Ωστόσο, μόνο το 14 % των γυναικών θυμάτων αυτών, καταγγέλλουν το περιστατικό στην αστυνομία. Γυναίκες που αισθάνονται υπεύθυνες για όσα βιώνουν, ανεξάρτητα από το μορφωτικό/ βιοτικό τους επίπεδο, τονίζει η κυρία Καππάτου, γνωστή συγγραφέας που έχει κληθεί πολλές φορές να διαχειριστεί τέτοιες περιπτώσεις…

«Πριν φτάσουμε στη σωματική βία, έχουν υπάρξει διάφορες ενδείξεις τις οποίες μπορεί να έχει αγνοήσει το θύμα.

Η βασικότερη, είναι ότι ο θύτης σταδιακά θέλει να ελέγχει το που πηγαίνει η σύντροφος.

Επίσης σε σοβαρές διαφωνίες, επιχειρεί -κατά το κοινώς λεγόμενο- να τη βγάλει τρελή. Το άσπρο προσπαθεί να το βγάλει μαύρο.

Προσπαθεί να αποκόψει το θύμα από το υποστηρικτικό του πλαίσιο. Από φίλους, από την εργασία του.

Έτσι η γυναίκα γίνεται απόλυτα εξαρτημένη έως και αντικείμενο θα έλεγα, του κακοποιητή.

Κι αυτό, γιατί ουσιαστικά της στερεί την οποιαδήποτε επιθυμία να θέλει να αναζητήσει βοήθεια. Και κάτι πάρα πολύ σημαντικό, είναι ότι οι δράστες δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη των πράξεων τους. Μάλιστα συνηθίζουν να λένε… “Εσύ με οδήγησες εδώ. Εσύ ευθύνεσαι γι’ αυτό!” Με συνέπεια να πείθονται ότι ευθύνονται οι ίδιες και μου λένε…”Τον θύμωσα”. Όχι γιατί δεν είναι δυναμικές, αλλά γιατί τελικά πέφτουν στην παγίδα».

 

 

 

Νέα Μάκρη: Οι χώροι στάθμευσης που εξυπηρετούν το κέντρο και την παραλία – Δείτε χάρτη

Λύσεις για τους οδηγούς που επισκέπτονται το κέντρο και το παραλιακό μέτωπο της Νέας Μάκρης προσφέρουν οι διαθέσιμοι χώροι στάθμευσης της περιοχής, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες, όταν η επισκεψιμότητα αυξάνεται σημαντικά.

Οι χώροι στάθμευσης που βρίσκονται σε μικρή απόσταση από την κεντρική αγορά, τα καταστήματα εστίασης, τις υπηρεσίες και την παραλία δίνουν τη δυνατότητα στους επισκέπτες να εξυπηρετούνται χωρίς να επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό φορτίο στους κεντρικούς δρόμους της πόλης.

Η δημοτική αρχή καλεί κατοίκους και επισκέπτες να αξιοποιούν τους οργανωμένους χώρους στάθμευσης, συμβάλλοντας στην ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων και στη βελτίωση της προσβασιμότητας προς το παραλιακό μέτωπο.

Ιδιαίτερα τα Σαββατοκύριακα και τις ημέρες αυξημένης προσέλευσης λουομένων, η χρήση των διαθέσιμων χώρων στάθμευσης διευκολύνει την πρόσβαση στην παραλία, μειώνει τα φαινόμενα παράνομης στάθμευσης και συμβάλλει στην ασφαλέστερη μετακίνηση πεζών και οχημάτων.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν για τις θέσεις και τη χωροθέτηση των χώρων στάθμευσης μέσω του σχετικού χάρτη που έχει δοθεί στη δημοσιότητα.

Δείτε στον χάρτη τους χώρους στάθμευσης που εξυπηρετούν το κέντρο και την παραλία της Νέας Μάκρης.

Νέα Μάκρη: Μουσική εκδήλωση με τίτλο «Ωδή στη Χαρά», στο ανοιχτό θέατρο του Αθλητικού και Πολιτιστικού Πάρκου

Το Τμήμα Διαχείρισης Παιδικών και Βρεφονηπιακών σταθμών, ΚΑΠΗ και Κοινωνικής Αρωγής, σε συνεργασία με τους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς, διοργανώνει τη μουσική εκδήλωση με τίτλο «Ωδή στη Χαρά», την Παρασκευή 5 Ιουνίου 2026, από τις 18:30 έως τις 21:30, στο ανοιχτό θέατρο «Κ. ΒΑΓΙΑΝΟΣ» του Αθλητικού και Πολιτιστικού Πάρκου Νέας Μάκρης.

Η δράση έχει στόχο να φέρει τα παιδιά προσχολικής ηλικίας σε δημιουργική επαφή με τον κόσμο της μουσικής, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδι, κίνηση και αλληλεπίδραση.

Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει θεματικούς σταθμούς βασισμένους σε διαφορετικές κατηγορίες μουσικών οργάνων -έγχορδα, πνευστά και κρουστά- όπου τα παιδιά θα συμμετέχουν σε οργανωμένες εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες.

Στο πρόγραμμα θα συμμετέχουν επίσης η Φιλαρμονική και τα ΚΔΑΠ του Δήμου, το Ωδείο Μαραθώνα Θεοδώρας Ρούση, το Εθνικό Ωδείο Νέας Μάκρης, προσφέροντας διαδραστικές παρουσιάσεις μουσικών οργάνων και μουσικά δρώμενα για μικρούς και μεγάλους.

Η εκδήλωση αποτελεί μια ανοιχτή γιορτή μουσικής, δημιουργίας και συνεργασίας, με επίκεντρο τα παιδιά και τη χαρά της συμμετοχής.

Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Καλαμάτα: Σήμερα το τελευταίο «αντίο» στην 39χρονη που δολοφονήθηκε με 45 μαχαιριές – Συγκλονίζει η αδελφή της

0

Σε κλίμα βαθιάς θλίψης και οργής πραγματοποιείται σήμερα στην Καλαμάτα η κηδεία της 39χρονης γυναίκας που έπεσε νεκρή από τα χέρια του 41χρονου συζύγου της, σε μία από τις πιο σοκαριστικές υποθέσεις γυναικοκτονίας των τελευταίων ετών.

Το πανελλήνιο παρακολουθεί συγκλονισμένο τις εξελίξεις γύρω από το έγκλημα που σημειώθηκε μέσα στο σπίτι της οικογένειας, ενώ σε διπλανό δωμάτιο κοιμούνταν τα δύο ανήλικα παιδιά του ζευγαριού, ηλικίας 6 και 10 ετών.

Σύμφωνα με την ιατροδικαστική έκθεση, η άτυχη γυναίκα δέχθηκε 45 μαχαιριές, ενώ στο σώμα και στα χέρια της εντοπίστηκαν πολλαπλά αμυντικά τραύματα, γεγονός που δείχνει ότι πάλεψε για τη ζωή της μέχρι την τελευταία στιγμή.

Σπαρακτική είναι η δήλωση της αδελφής του θύματος, η οποία αδυνατεί να πιστέψει την απώλεια της αγαπημένης της αδελφής.

«Μου στέρησε τον μοναδικό μου άνθρωπο μετά τη μάνα μου και τον πατέρα μου», δήλωσε χαρακτηριστικά, περιγράφοντας τον αβάσταχτο πόνο που βιώνει η οικογένεια μετά το τραγικό συμβάν.

Την ίδια ώρα, ο 41χρονος κατηγορούμενος υποστηρίζει ότι προηγήθηκε συμπλοκή με τη σύζυγό του και ότι εκείνη κρατούσε μαχαίρι, το οποίο – όπως ισχυρίζεται – κατάφερε να της αποσπάσει πριν τη μαχαιρώσει. Ωστόσο, οι Αρχές αντιμετωπίζουν με επιφύλαξη τους ισχυρισμούς του, καθώς δεν φέρει τραύματα που να παραπέμπουν σε κατάσταση άμυνας ή πάλης.

Παράλληλα, ερωτήματα προκαλεί το γεγονός ότι τα δύο παιδιά δεν αντιλήφθηκαν τίποτα από όσα συνέβησαν, παρά τις φωνές που, σύμφωνα με μαρτυρίες, ακούγονταν στη γειτονιά. Οι ερευνητές εξετάζουν το ενδεχόμενο να είχαν λάβει κάποια ουσία που τους προκάλεσε βαθύ ύπνο, ενώ έχουν ήδη πραγματοποιηθεί τοξικολογικές εξετάσεις.

Νέα στοιχεία που έρχονται στο φως αποκαλύπτουν ότι η 39χρονη είχε μιλήσει σε φίλους και συμμαθητές της στη σχολή χορού για τη δύσκολη κατάσταση που βίωνε στο σπίτι της. Σύμφωνα με πληροφορίες, είχε αναφερθεί σε περιστατικά βίας, παθολογικής ζήλιας και ξυλοδαρμού, ενώ είχε εκφράσει φόβους για την ασφάλειά της.

Οι φίλοι της είχαν ανησυχήσει όταν διαπίστωσαν την απουσία της από τα μαθήματα και απευθύνθηκαν στις Αρχές. Αν και δεν είχε κατατεθεί επίσημη καταγγελία για ενδοοικογενειακή βία, φαίνεται πως υπήρξαν παρεμβάσεις και καταγραφές περιστατικών, ενώ η ίδια είχε απευθυνθεί και σε συμβουλευτική δομή της Καλαμάτας αναζητώντας βοήθεια.

Ο 41χρονος αναμένεται να απολογηθεί αύριο ενώπιον της Δικαιοσύνης. Σε βάρος του έχουν ασκηθεί κατηγορίες για ανθρωποκτονία από πρόθεση σε ήρεμη ψυχική κατάσταση, ενδοοικογενειακή βία και παραβάσεις της νομοθεσίας περί όπλων.

Η υπόθεση έχει προκαλέσει έντονο προβληματισμό για τα περιστατικά έμφυλης και ενδοοικογενειακής βίας, καθώς ακόμη μία γυναίκα έχασε τη ζωή της παρά τα προειδοποιητικά σημάδια που, σύμφωνα με μαρτυρίες, είχαν εμφανιστεί εδώ και καιρό.

Η ανέγερση του πρώτου Ναού της Παντοβασίλισσας στη Ραφήνα εκεί που είναι τώρα ο Άγιος Φανούριος

Η ιστορία της Ραφήνας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την πορεία των προσφύγων από την Τρίγλια της Μικράς Ασίας και τον αγώνα τους να ξαναχτίσουν τη ζωή τους σε μια νέα πατρίδα. Ανάμεσα στα σημαντικότερα επιτεύγματα των πρώτων εκείνων χρόνων ξεχωρίζει η ανέγερση του πρώτου Ναού της Παναγίας Παντοβασίλισσας, ενός έργου που συμβόλιζε όχι μόνο τη θρησκευτική πίστη αλλά και την εδραίωση της νέας κοινότητας στη Ραφήνα.

Αν και το μικρό παρεκκλήσιο της Παναγίτσας εξυπηρέτησε τις πρώτες λατρευτικές ανάγκες των προσφύγων, σύντομα έγινε φανερό ότι δεν επαρκούσε για μια κοινότητα που μεγάλωνε διαρκώς και αναζητούσε σταθερά σημεία αναφοράς. Μετά την αποκατάσταση των ζημιών που είχε υποστεί το εκκλησάκι από πυρκαγιά, οι Τριγλιανοί πήραν τη μεγάλη απόφαση να προχωρήσουν στην ανέγερση του πρώτου κανονικού ναού της Παντοβασίλισσας στη Ραφήνα.

Οι εργασίες ξεκίνησαν το 1929 στη συμβολή των οδών Βασιλέως Γεωργίου, Λεωφόρου Φλέμινγκ και Εθνικής Αντιστάσεως. Δεν επρόκειτο για έργο που χρηματοδοτήθηκε από κάποιον μεγάλο ευεργέτη ή από το κράτος. Αντίθετα, αποτέλεσε καρπό συλλογικής προσπάθειας και αλληλεγγύης. Όλοι οι Τριγλιανοί συνέβαλαν, είτε προσφέροντας προσωπική εργασία είτε οικονομική ενίσχυση ανάλογα με τις δυνατότητές τους, ενώ παράλληλα διοργανώθηκαν έρανοι για την κάλυψη των αναγκών του έργου.

Ο ναός, ρυθμού βασιλικής με κεραμοσκεπή στέγη, ολοκληρώθηκε το 1932. Μπορεί να μην διέθετε τη μεγαλοπρέπεια των ιστορικών ναών που οι πρόσφυγες είχαν αφήσει πίσω στην Τρίγλια, ωστόσο αποτέλεσε ένα πολύτιμο καταφύγιο πίστης και ελπίδας. Κυρίως, όμως, συμβόλιζε ότι η κοινότητα είχε πλέον ριζώσει στον νέο της τόπο.

Ιδιαίτερη ιστορική και συναισθηματική αξία είχε η επιστροφή των Ιερών Κειμηλίων της Παντοβασίλισσας, τα οποία παραλήφθηκαν στις 29 Δεκεμβρίου 1933. Η άφιξή τους συνέδεσε άμεσα τον νέο ναό με την πνευματική κληρονομιά της αλησμόνητης πατρίδας, διατηρώντας ζωντανή τη μνήμη της Τρίγλιας στις καρδιές των προσφύγων.

Από τον πρώτο εκείνο ναό διασώθηκε το Ιερό Βήμα, το οποίο εξακολουθεί να υπάρχει μέχρι σήμερα ως παρεκκλήσιο του Αγίου Φανουρίου, δίπλα στο πρώην κτίριο του ΟΤΕ στη Ραφήνα. Το 1992 πραγματοποιήθηκε ανακαίνιση και επέκταση του χώρου, ώστε να φιλοξενηθούν προσκυνητάρι και μανουάλι, διατηρώντας ζωντανή τη σύνδεση με τις απαρχές της προσφυγικής κοινότητας.

Έτσι, ο πρώτος Ναός της Παντοβασίλισσας δεν χάθηκε ποτέ πραγματικά. Ένα κομμάτι του παραμένει έως σήμερα ως ζωντανή μαρτυρία της πίστης, της επιμονής και της συλλογικής προσπάθειας των Τριγλιανών προσφύγων να δημιουργήσουν στη Ραφήνα μια νέα πατρίδα, χωρίς να αποκοπούν από τις ρίζες και την ιστορική τους ταυτότητα.

Το κείμενο βασίζεται σε στοιχεία από το βιβλίο για την ιστορία της ανεγέρσεως του Ιερού Ναού Παναγίας Παντοβασιλίσσης Ραφήνας.

Αστυνομικός έσωσε δύο αδερφάκια από φλεγόμενο σπίτι- η καλή είδηση της ημέρας

0

Μια συγκινητική πράξη αυτοθυσίας εκτυλίχθηκε στα Γιαννιτσά, όπου αστυνομικός της ΟΠΚΕ κατάφερε να σώσει δύο ανήλικα κορίτσια από σπίτι που είχε τυλιχθεί στις φλόγες, αψηφώντας τον κίνδυνο για τη δική του ζωή.

Το περιστατικό σημειώθηκε το απόγευμα της Δευτέρας 1ης Ιουνίου. Ο αστυνομικός, ο οποίος βρισκόταν σε αναρρωτική άδεια, αντιλήφθηκε πυκνούς καπνούς να βγαίνουν από γειτονική κατοικία και ειδοποίησε αμέσως την Πυροσβεστική Υπηρεσία.

Καθώς πλησίασε το σπίτι, διαπίστωσε ότι στο εσωτερικό του βρίσκονταν εγκλωβισμένα δύο μικρά κορίτσια, ενώ οι γονείς τους απουσίαζαν. Χωρίς να χάσει χρόνο και παρά τον άμεσο κίνδυνο από τη φωτιά και τους καπνούς, εισήλθε στο φλεγόμενο κτίριο έχοντας μαζί του έναν πυροσβεστήρα.

Με ψυχραιμία και αποφασιστικότητα κατάφερε να εντοπίσει τα δύο παιδιά και να τα απομακρύνει με ασφάλεια από το σπίτι, πριν η κατάσταση γίνει ανεξέλεγκτη. Η έγκαιρη παρέμβασή του αποδείχθηκε καθοριστική, καθώς απέτρεψε μια πιθανή τραγωδία.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η πυρκαγιά ενδέχεται να προκλήθηκε από ηλιακή λάμπα, ωστόσο τα ακριβή αίτια διερευνώνται από τις αρμόδιες αρχές. Η Πυροσβεστική Υπηρεσία έχει ξεκινήσει σχετική έρευνα προκειμένου να διαπιστωθούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες εκδηλώθηκε η φωτιά.

Χάρη στην αυτοθυσία και το θάρρος του, τα δύο αδερφάκια σώθηκαν και αποφεύχθηκαν τα χειρότερα.

Διώνη Πικερμίου: Κάτοικοι ζητούν ενημέρωση για το σχέδιο εκκένωσης σε περίπτωση πυρκαγιάς

Την άμεση ενημέρωση των κατοίκων της Διώνης Πικερμίου σχετικά με το σχέδιο εκκένωσης της περιοχής σε περίπτωση πυρκαγιάς ζητά ο Σύνδεσμος ΩΚΕΑΝΙΣ, με επιστολή που απέστειλε προς τη δήμαρχο Ραφήνας-Πικερμίου και τον αντιδήμαρχο Πολιτικής Προστασίας.

Στην επιστολή επισημαίνεται ότι η Διώνη συγκαταλέγεται στις περιοχές υψηλού κινδύνου πυρκαγιάς, γεγονός που καθιστά αναγκαία την πλήρη και έγκαιρη ενημέρωση των πολιτών για τις διαδικασίες που προβλέπονται σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Το αίτημα των κατοίκων αφορά το επιχειρησιακό σχέδιο «ΙΟΛΑΟΣ-2», το οποίο αποτελεί θεσμοθετημένη υποχρέωση όλων των δήμων της χώρας και περιλαμβάνει τον σχεδιασμό πρόληψης, ετοιμότητας και οργανωμένης απομάκρυνσης πολιτών σε περιπτώσεις δασικών πυρκαγιών και άλλων φυσικών καταστροφών.

Ο Σύνδεσμος ΩΚΕΑΝΙΣ υπογραμμίζει ότι η ενημέρωση των κατοίκων για τις προβλεπόμενες οδούς διαφυγής, τα σημεία συγκέντρωσης και τις διαδικασίες εκκένωσης αποτελεί βασική προϋπόθεση για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, ιδιαίτερα ενόψει της αντιπυρικής περιόδου.

Παράλληλα, οι κάτοικοι ζητούν από τη δημοτική αρχή να γνωστοποιήσει εάν το σχέδιο έχει επικαιροποιηθεί, καθώς και ποιες ενέργειες έχουν πραγματοποιηθεί για την ενημέρωση και την προετοιμασία του πληθυσμού.

Το θέμα αποκτά ιδιαίτερη σημασία λόγω της γεωγραφικής θέσης της Διώνης, η οποία περιβάλλεται από εκτεταμένες δασικές εκτάσεις και έχει χαρακτηριστεί επανειλημμένα ως περιοχή αυξημένης επικινδυνότητας για την εκδήλωση και εξάπλωση πυρκαγιών.

Οι κάτοικοι αναμένουν πλέον την επίσημη απάντηση της δημοτικής αρχής, εκφράζοντας την ανάγκη για διαφάνεια, ετοιμότητα και ουσιαστική ενημέρωση σχετικά με τα μέτρα πολιτικής προστασίας που αφορούν την ασφάλεια της περιοχής..

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΔΙΩΝΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ Α.Ο.Ο.Α. (ΩΚΕΑΝΙΣ) 

Διώνη, 1η Ιουνίου 2026 

Αρ. Πρωτ.: 4-2026 

Προς: 1. κα Δήμητρα Τσεβά, Δήμαρχο Ραφήνας – Πικερμίου 

  1. κ. Χαρ. Ζαφειρόπουλο, Αντιδήμαρχο Πολιτικής Προστασίας, Κυκλικής  Οικονομίας, Ανακύκλωσης, Καθαριότητας και Περιβάλλοντος. 

ΘΕΜΑ: Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών εξαιτίας δασικών πυρκαγιών με την  κωδική ονομασία «ΙΟΛΑΟΣ 2» 

Αγαπητή κα Δήμαρχε,  

Αγαπητέ κε Αντιδήμαρχε Πολ. Προστασίας 

Καλό μήνα ευχόμαστε και φυσικά καλό καλοκαίρι! 

Το οποίο, καλοκαίρι, ας είναι χωρίς προβλήματα από τις φωτιές που απειλούν κάθε τόσο  τον οικισμό της Διώνης! 

Ακόμα μια φορά καθίσταται επιτακτική η ανάγκη της προστασίας των κατοίκων της  Διώνης από την απειλή της πυρκαγιάς εν τω μέτρω του δυνατού. 

Σημειωτέον ότι η περιοχή της Διώνης θεωρείται «περιοχή υψηλού κινδύνου πυρκαγιάς». 

Αυτό προϋποθέτει πλήρη έλεγχο των οικοπέδων για αποψίλωση και καθαρισμό και  απομάκρυνση των κομμένων χόρτων και των παντός είδους βλαστικών υπολειμμάτων.  

Βεβαίως προϋποθέτει και καθαρισμό όλων των δημοσίων χώρων και αλσυλλίων τα οποία  δυστυχώς στην περιοχή της Διώνης παραμένουν ακόμη ακαθάριστα στο σύνολό τους. 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η παιδική χαρά επί της οδού Πίνδου όπου το μεγάλο πεύκο  που κόπηκε σε πολλά κομμάτια εδώ και μήνες, στο σύνολο του κορμού του παραμένει εκεί  ενώ μεγάλο μέρος της πλατείας είναι γεμάτο απομεινάρια κλαδιών και κουκουνάρια.  Δηλαδή μια πυριτιδαποθήκη με άλλα λόγια. 

Επίσης επισημαίνεται η μεγάλη επικινδυνότητα σε ώρα ανάγκης από την οδό Μακεδονίας η  οποία είναι χαρακτηριστικά στενή και διασχίζει σημεία με μεγάλη και πυκνή βλάστηση. Στην  τελευταία πυρκαγιά παρατηρήθηκε εκεί μεγάλη δυσχέρεια κίνησης των κατοίκων παρά το  ότι η φωτιά απείχε πάρα πολύ.  

Παράλληλα με τα παραπάνω οι κάτοικοι της Διώνης ζητούν ακόμη μια φορά να τους  γνωστοποιηθεί το Σχέδιο Εκκένωσης του οικισμού σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. 

Διαβάσαμε στην ανακοίνωση του Δήμου πρόσφατα ότι στους κατοίκους της  Καλλιτεχνούπολης παρουσιάστηκε παρόμοιο Σχέδιο. (https://rafina-pikermi.gr/deltia typoy/enimerosi-katoikon-tis-kallitechnoypolis-gia-to-schedio-iolaos-2-apo-ton-dimo-rafinas pikermioy/

Οι κάτοικοι της Διώνης εδώ και χρόνια απαιτούν κάτι παρόμοιο δυστυχώς χωρίς κανένα  αποτέλεσμα.  

Το γενικό Σχέδιο ΙΟΛΑΟΣ προβλέπει και απαιτεί από κάθε Δήμο της χώρας να ετοιμάσει  Σχέδια αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών. Και φυσικά τα Σχέδια να μην παραμείνουν  κλεισμένα σε συρτάρια αλλά να γνωστοποιηθούν στους κατοίκους ώστε να γνωρίζουν τι  πρέπει να κάνουν σε περίπτωση κινδύνου. 

Στα πλαίσια του ΣΧΕΔΙΟΥ φρονούμε ότι θα πρέπει να υπάρχει ενημέρωση για: Τα σημεία συγκέντρωσης των κατοίκων 

  • Ποια είναι τα ασφαλή σημεία καταφυγής; 
  • Πως γίνεται η ενημέρωση των πολιτών κατά την εκκένωση 

Η ενημέρωση μπορεί να γίνει: 

  • Με έντυπο οδηγό, 
  • Με ηλεκτρονικό χάρτη, 
  • Με ενημερωτική ημερίδα, 
  • Με διανομή οδηγιών ανά γειτονιά. 

Επιπλέον το Σχέδιο Εκκένωσης θα πρέπει να περιλαμβάνει μέριμνα: 

  • ηλικιωμένους, 
  • ΑμεΑ, 
  • ανθρώπους χωρίς μεταφορικό μέσο, 
  • κατοίκους που ζουν μόνοι. 

Βεβαίως πέραν της ενημερωτικής συνάντησης με τους κατοίκους της Διώνης θα πρέπει να  γίνει: 

  • άσκηση ετοιμότητας, 
  • δοκιμαστική εφαρμογή του σχεδίου με κατοίκους. 

Επί όλων των παραπάνω η επιτομή αφορά στο θέμα της συντήρησης πυροσβεστικών  υποδομών, δηλαδή: 

  • κατάσταση πυροσβεστικών κρουνών, 
  • δεξαμενές νερού, 
  • προσβασιμότητα πυροσβεστικών οχημάτων, 
  • αντιπυρικές ζώνες. 

Σε ότι αφορά στις εξόδους διαφυγής: Όπως γνωρίζετε η Διώνη έχει δύο κύριες εξόδους  προς τα νότια (μια στο Αθλ. Κέντρο και άλλη μία στο επάνω γεφυράκι προς το Ντράφι) και  κάποιες εξόδους προς την οδό Βεργίνας μέσω της οποίας κατευθύνονται είτε προς Πεντέλη  μέσω Ντραφίου είτε προς Νταού Πεντέλης. Οι έξοδοι αυτοί και κυρίως οι νότιοι είναι  εξαιρετικά στενοί και εύκολα σε περίπτωση πανικού μπορούν να μπλοκάρουν με  ανυπολόγιστες συνέπειες.  

Απαιτούνται λοιπόν έτεροι δρόμοι / δίοδοι διαφυγής. Σήμερα υπάρχου δύο (σχεδόν) τέτοιοι  δρόμοι, χωματόδρομοι.  

Ο κύριος εξ’ αυτών ξεκινάει από το παλιό προκάτ του ΑΟΟΑ στην οδό Αιγαίου Πελάγους  προς την οδό Ανεμώνης και στη συνέχεια στην οδό Καβράκου.

Ο άλλος δρόμος λειτουργεί πολύ μετά την έξοδο της Διώνης μέσω της οδού Στρατ.  Καβράκου, αποσυμφορώντας την κίνηση προς το Πικέρμι και οδηγεί από την οδό Στρατ.  Καβράκου πριν αυτή κατέβει στον Βαλανάρη κατευθυνόμενη προς την έξοδο της  Καλλιτεχνούπολης στη Λ. Μαραθώνος.  

Και οι δύο δρόμοι αυτοί σήμερα βρίσκονται σε άθλια κατάσταση. 

Κυρίως ο δρόμος από την οδό Αιγαίου Πελάγους κλπ. Τα νεροφαγώματα που θυμίζουν  χαρακώματα μάχης και τα εγκάρσια χαντάκια καθιστούν αδύνατη τη διέλευση «κοινών  αυτοκινήτων» (και όχι SUV, τετρακίνητων jeep-οειδών, Pick-up αγροτικών κλπ.) από εκεί.  

Το ίδιο σχεδόν συμβαίνει και στον χωματόδρομο που οδηγεί από την Στρ. Καβράκου προς  τα φανάρια της Καλλιτεχνούπολης. Τα φορτηγά που λυμαίνονται την περιοχή για τα  εργοτάξια επεξεργασίας χώματος κλπ. της ΕΥΔΑΠ έχουν κατασκάψει τον δρόμο. Μπορεί ο  δρόμος αυτός και πάλι για τα μεγάλα τετρακίνητα SUV, pick-up κλπ. που προαναφέρθηκαν  να είναι βατός, μπορεί ο δρόμος αυτός για τα φορτηγά της ΕΥΔΑΠ να είναι καλός, μπορεί ο  δρόμος αυτός για τα φορτηγά που ξεφορτώνουν ανεξέλεγκτα μπάζα (χώρος απόθεση  μπάζων γίνεται ακόμη μια φορά αυτή η περιοχή) να είναι καλός και βατός δεν συμβαίνει  όμως το ίδιο και για τα ιδιωτικά μικρά αυτοκίνητα και μάλιστα σε κατάσταση έκτακτης  ανάγκης. 

Κυκλοφοριακή προσομοίωση εκκένωσης 

Αφού το βασικό πρόβλημα που περιγράφεται είναι οι λίγες έξοδοι, τίθενται τα ερωτήματα: Έχει γίνει μελέτη ή προσομοίωση εκκένωσης; 

  • Πόσος χρόνος απαιτείται για να αδειάσει η Διώνη; 
  • Ποιος είναι ο εκτιμώμενος φόρτος ανά έξοδο; 

Για όλα αυτά καλείσθε κα Δήμαρχε και κε αρμόδιε Αντιδήμαρχε Πολιτικής Προστασίας να  μας γνωρίσετε: 

  • πότε θα ολοκληρωθεί ο καθαρισμός των δημοτικών χώρων, 
  • πότε θα παρουσιαστεί το σχέδιο εκκένωσης στην πλήρη του δομή που να  περιλαμβάνει:  
  • σημεία συγκέντρωσης πολιτών, 
  • μέριμνα για ευάλωτες ομάδες, 
  • έλεγχο πυροσβεστικών υποδομών, 
  • ενημέρωση των κατοίκων, 
  • πότε θα αποκατασταθούν οι χωματόδρομοι διαφυγής με στοιχεία για τη  λειτουργικότητα των εξόδων και τον χρόνο εκκένωσης. 

Στη διάθεσή σας για κάθε συνεργασία,

Νέα ρύθμιση έως 72 δόσεις για χρέη σε εφορία και ταμεία – Ποιοι κερδίζουν και ποιες είναι οι παγίδες

Μια νέα ευκαιρία τακτοποίησης παλαιών οφειλών προς την Εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία φέρνει η κυβέρνηση, μέσω της έκτακτης ρύθμισης έως 72 δόσεων, η οποία βρίσκεται ήδη σε δημόσια διαβούλευση και αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή στα τέλη Ιουνίου ή στις αρχές Ιουλίου. Η νέα ρύθμιση στοχεύει να δώσει «ανάσα» σε εκατομμύρια οφειλέτες που αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τα χρέη τους, προσφέροντας χαμηλότερες μηνιαίες δόσεις και μεγαλύτερη ευελιξία στην αποπληρωμή.

Ποιες οφειλές εντάσσονται

Το νέο πλαίσιο αφορά βεβαιωμένες οφειλές προς την ΑΑΔΕ, τον e-ΕΦΚΑ, το ΚΕΑΟ και άλλους ασφαλιστικούς φορείς, οι οποίες έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023. Προϋπόθεση είναι οι συγκεκριμένες οφειλές να μην βρίσκονταν ήδη σε ενεργή ρύθμιση στις 21 Απριλίου 2026.

Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτηση έως τις 31 Δεκεμβρίου 2026, επιλέγοντας τον αριθμό των δόσεων που επιθυμούν, με ανώτατο όριο τις 72.

Η διαδικασία βήμα προς βήμα

Η αίτηση θα πραγματοποιείται μέσω της πλατφόρμας myAADE για τις φορολογικές οφειλές και μέσω του ΚΕΑΟ για τις ασφαλιστικές. Ο οφειλέτης θα έχει τη δυνατότητα να επιλέγει τη διάρκεια αποπληρωμής και να βλέπει άμεσα το ποσό της μηνιαίας δόσης που αντιστοιχεί στην επιλογή του. Για να ενεργοποιηθεί η ρύθμιση, θα πρέπει να καταβληθεί η πρώτη δόση εντός τριών εργάσιμων ημερών από την υποβολή της αίτησης.

Παράλληλα, όσοι επιθυμούν να ενταχθούν θα πρέπει να έχουν υποβάλει όλες τις φορολογικές δηλώσεις της τελευταίας πενταετίας, ενώ θα πρέπει να τακτοποιήσουν και τυχόν μεταγενέστερες οφειλές που δημιουργήθηκαν μετά την 1η Ιανουαρίου 2024.

Μικρότερες δόσεις, μεγαλύτερη διάρκεια

Το βασικό πλεονέκτημα της ρύθμισης είναι η σημαντική μείωση της μηνιαίας επιβάρυνσης. Για παράδειγμα, οφειλή ύψους 7.200 ευρώ μπορεί να εξοφληθεί με δόση περίπου 100 ευρώ τον μήνα σε 72 δόσεις, έναντι 600 ευρώ που απαιτούνται σε 12 δόσεις. Αντίστοιχα, για χρέος 10.000 ευρώ η μηνιαία καταβολή μπορεί να περιοριστεί στα 139 ευρώ.

Η νέα δυνατότητα αναμένεται να βοηθήσει κυρίως νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις που έχασαν προηγούμενες ρυθμίσεις και βρέθηκαν αντιμέτωπα με κατασχέσεις, δεσμεύσεις λογαριασμών και απώλεια φορολογικής ή ασφαλιστικής ενημερότητας.

Οι τόκοι και το κίνητρο πρόωρης εξόφλησης

Παρά το γεγονός ότι οι προσαυξήσεις και τα πρόστιμα καθυστέρησης διαγράφονται, η ρύθμιση δεν είναι άτοκη. Για τις φορολογικές οφειλές προβλέπεται ετήσιο επιτόκιο 5,84%, ενώ για τις ασφαλιστικές οφειλές το επιτόκιο συνδέεται με εκείνο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Ωστόσο, παρέχεται σημαντικό κίνητρο σε όσους επιλέξουν να εξοφλήσουν νωρίτερα το χρέος τους, καθώς οι τόκοι που αντιστοιχούν στις μελλοντικές δόσεις διαγράφονται χωρίς καμία επιβάρυνση ή πέναλτι πρόωρης αποπληρωμής.

Οι παγίδες που πρέπει να προσέξουν οι οφειλέτες

Η ένταξη στη ρύθμιση συνοδεύεται από αυστηρές προϋποθέσεις. Η ελάχιστη μηνιαία δόση ορίζεται στα 30 ευρώ ανά φορέα, ενώ η ρύθμιση καλύπτει το σύνολο των παλαιών χρεών και όχι μέρος αυτών.

Παράλληλα, η απώλεια της ρύθμισης μπορεί να επέλθει εάν ο οφειλέτης δεν καταβάλει δύο συνεχόμενες δόσεις, καθυστερήσει επανειλημμένα τις πληρωμές του ή δεν τακτοποιήσει τις νέες υποχρεώσεις που δημιουργούνται κατά τη διάρκεια της ρύθμισης. Σε μια τέτοια περίπτωση, το υπόλοιπο του χρέους καθίσταται άμεσα απαιτητό και επανέρχονται όλα τα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης.

Η νέα ρύθμιση αποτελεί μία από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις διαχείρισης ιδιωτικού χρέους των τελευταίων ετών, με την κυβέρνηση να προσβλέπει στην επανένταξη χιλιάδων οφειλετών στην οικονομική δραστηριότητα και στην αύξηση της εισπραξιμότητας των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο.

Καιρός σήμερα: Καλοκαιρινό σκηνικό με θερμοκρασίες έως 34 βαθμούς – Πού αναμένονται τοπικές βροχές

0

Με άκρως καλοκαιρινές συνθήκες κυλά η σημερινή ημέρα σε ολόκληρη τη χώρα, καθώς η ηλιοφάνεια θα κυριαρχήσει στις περισσότερες περιοχές, ενώ ο υδράργυρος θα σκαρφαλώσει ακόμη και στους 34 βαθμούς Κελσίου σε τμήματα της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Σύμφωνα με την πρόγνωση της ΕΜΥ, ο καιρός θα είναι γενικά αίθριος, με λίγες μόνο τοπικές νεφώσεις που τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες θα πυκνώσουν κυρίως στα ορεινά. Σε ορισμένες περιοχές της Μακεδονίας, της Θράκης και της Ηπείρου δεν αποκλείεται να εκδηλωθούν τοπικές βροχές ή μεμονωμένες καταιγίδες.

Θερμοκρασίες πάνω από τα φυσιολογικά επίπεδα

Η θερμοκρασία θα διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα για την εποχή. Στη Θεσσαλία, την Ανατολική Στερεά και την Ανατολική Πελοπόννησο οι μέγιστες τιμές θα φτάσουν τους 33 με 34 βαθμούς Κελσίου, ενώ στις περισσότερες ηπειρωτικές περιοχές ο υδράργυρος θα κυμανθεί μεταξύ 30 και 32 βαθμών.

Στην Αττική προβλέπεται γενικά αίθριος καιρός, με τη θερμοκρασία να κυμαίνεται από 18 έως 31 βαθμούς Κελσίου και τους ανέμους να πνέουν νότιοι-νοτιοδυτικοί έως 4 μποφόρ. Στη Θεσσαλονίκη αναμένονται λίγες νεφώσεις τις θερμές ώρες της ημέρας, με πιθανότητα πρόσκαιρων βροχών στα γύρω ορεινά και θερμοκρασίες έως 31 βαθμούς.

Τι προβλέπουν Τσατραφύλλιας και Αρνιακός

Ο μετεωρολόγος Γιώργος Τσατραφύλλιας εκτιμά ότι οι υψηλότερες θερμοκρασίες θα καταγραφούν σε κλειστές πεδινές περιοχές της Θεσσαλίας, της Ανατολικής Στερεάς και της Ανατολικής Πελοποννήσου, όπου το θερμόμετρο ενδέχεται να αγγίξει τους 34 βαθμούς Κελσίου.

Από την πλευρά του, ο Τάσος Αρνιακός σημειώνει ότι στην Ήπειρο οι θερμοκρασίες θα είναι ελαφρώς χαμηλότερες, ωστόσο από αργά το βράδυ αναμένονται τοπικές βροχές και πιθανές μεμονωμένες καταιγίδες, κυρίως στα βορειότερα τμήματα της περιοχής.

Στα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη ο καιρός θα παραμείνει γενικά αίθριος, με τις θερμοκρασίες να κυμαίνονται από 27 έως 29 βαθμούς Κελσίου και τους ανέμους να φτάνουν τοπικά τα 5 μποφόρ.

Η εικόνα του καιρού παραπέμπει πλέον σε πλήρως καλοκαιρινό σκηνικό, με τη ζέστη να εντείνεται τις επόμενες ημέρες και τους μετεωρολόγους να παρακολουθούν την εξέλιξη θερμών αέριων μαζών που κινούνται από τη Βόρεια Αφρική προς την Ελλάδα.