Σε συνέχεια της δημόσιας συζήτησης που οργάνωσε ο σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων του 1ου Γυμνασίου Ραφήνας, ορμώμενος από τα σοβαρά θέματα ασφάλειας των παιδιών , παραθέτουμε μια σύνοψη των κύριων ομιλιών των εκπροσώπων των δημοτικών παρατάξεων οι οποίες διαπιστώνουμε ότι συχνά αλληλοσυμπληρώνονται και κάποιες φορές συμπίπτουν. (Θα γίνει σε άλλο χρόνο, ξεχωριστή αναφορά στις εξαιρετικές ομιλίες του κ.Ταρναρά ,της κ.Χαρη και της κ.Παπαθανασίου που δεν αποτελούν μέλη του δημοτικού συμβουλίου).
Ο κ. Σκούφος Αντιδήμαρχος Παιδείας ανέφερε ότι τους θερινούς μήνες ο πληθυσμός τριπλασιάζεται ενώ το λιμάνι της Ραφήνας αποτελεί το δεύτερο εμπορικότερο λιμάνι με 2.000.000 επισκέπτες τη σεζόν. Παράλληλα η έλλειψη μεγάλων και μικρών υποδομών, η έλλειψη ολοκληρωμένου συστήματος στάθμευσης, δημοτικής αστυνομίας, έλλειψη τροχαίας σε αντίθεση με το λιμάνι του Πειραιά και η έλλειψη συνεργαζόμενου ή
μόνιμα απασχολούμενου συγκοινωνιολόγου, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μίγμα. 1168 μαθητές από 7 σχολικές μονάδες κινούνται στους δρόμους της Ραφήνας και όταν τελειώνουν τα σχολεία δεν πρέπει να ξεχνάμε τόνισε οτι οι μαθητές κυκλοφορούν ως πολίτες μέσα στην πόλη.
Ανέφερε ότι η Λεωφόρος Φλέμινγκ στερείται διαχωριστικής νησίδας, πεζοδρομίων, στερείται διαβάσεων και έχει έλλειψη φωτισμού και κάθετης και οριζόντιας σήμανσης. Ανέφερε ότι εκπονείται μελέτη που αφορά τη Φλέμινγκ και προβλέπει δρόμο 4 λωρίδων , 20 μ πλάτος με διαχωριστική νησίδα και πεζοδρόμια και 5 φανάρια. Δεν μπορούν να γίνουν κάποιες αλλαγές που θα επιθυμούσαν (τοποθέτηση κυκλικών κόμβων- γιατι τα πολλά φανάρια και οι μεγάλες ευθείες έχει παρατηρηθεί οτι οδηγούν σε παραβατικότητα ) διότι έχει ολοκληρωθεί η μελέτη του Ρέματος με την οποία συνδέεται η Φλέμινγκ.
Ακολούθως είπε οτι η εταιρεία που εκμεταλλεύεται τον Προαστιακό ανάρτησε 10ετές αναπτυξιακό πρόγραμμα με έργα από 0-5 έτη που θα γίνουν και έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και έργα από 5-10 έτη που θα γίνουν αλλά δεν έχουν εξασφαλίσει ακόμα χρηματοδότηση, όμως η επέκταση του Προαστιακό στη Ραφήνα δε βρίσκεται σε κανένα από τα δύο. Επίσης τέλος του 2023 ο Υφυπουργός Υποδομών δήλωσε οτι το έργο της Αττικής Οδού δεν έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Ο κ.Σκούφος ανέφερε ότι η Ραφήνα είναι μία ανοχύρωτη πόλη που βάλλεται από παντού. Είπε ότι το Λιμάνι θα είναι εκεί για πάντα και πρέπει να χτίσουμε μία πόλη πάνω σε μία άλλη πόλη. Πρότεινε να εργαστούμε όλοι μαζί ώστε να φτιάξουμε πέτρα την πέτρα για να φέρουμε την πόλη σε ανθρώπινα επίπεδα.
Ο κ. Μπουρνούς, πρώην Δήμαρχος Ραφήνας με δύο θητείες , συμπλήρωσε ότι το 3ο λιμάνι η Πάτρα, έχει περίπου 358.000 επισκέπτες μία πολύ μεγάλη
διαφορά του 2ου από το 3ο .Αναφέρθηκε στο λιμάνι της Ραφήνας ως ένα πολύ μεγάλο λιμάνι χωρίς υποδομές και με τα τελευταία σχέδια πόλης να εδράζονται την περίοδο μέχρι το 1973 (με μια μικρή εξαίρεση το 2012 κάποια λίγα στρέμματα στο Κόκκινο λιμανάκι). Ένα λιμάνι
όπως είπε που γιγαντώθηκε, μία πόλη που γιγαντώθηκε ,χωρίς να ακολουθήσει αντίστοιχη πολεοδομική συγκρότηση. Τόνισε οτι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ εκτελεί στο δήμο μας 4 έργα (Αποχετευτικό-Εργοστάσιο-Μεγάλο Ρέμα-Αποκατάσταση πυρόπληκτων Υποδομών και αναφέρθηκε και σε ενα
5ο έργο αποκατάστασης οδικής ασφάλειας).Μόνο τα δύο πρώτα έργα ανέρχονται σε πάνω από 500.εκατομ. Την ανακατασκευή της Μεγ. Αλεξάνδρου -Ήλιδος την έχει αναλάβει η ΙΝΤΡΑΚΑΤ , θα έχει οδοφωτισμό και πεζοδρόμηση. Δεν το έχει υλοποιήσει ακόμα διότι εκκρεμεί ένα
τμήμα του δικτύου ύδρευσης περίπου 200μ και συνδέσεις των ρολογιών. Αναμένεται να αρχίσει το φθινόπωρο του 2025. Το 2016 ζήτησε ως δημοτική αρχή και ενέταξε στο Εθνικό πρόγραμμα τη μελέτη ανακατασκευής της Φλέμινγκ. Πρόσθεσε ότι κατατέθηκε στην πλατφόρμα του
Υπουργείου Υποδομών στις 17 Μάιου 2023 κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης και του λιμανιού μετά από συζήτηση στην οποία ήταν παρών ως ακροατής. Η πλατφόρμα δεν έχει ανοίξει ακόμα. Όσον αφορά την επέκταση της Αττικής Οδού στη Ραφήνα είπε οτι εντάσσεται σε έργο με
προυπολογισμό 1δις 200εκατ ευρώ εκ των οποίων τα 500εκατ θα πρέπει να δοθούν από το κράτος και δεν υπάρχει ανοικτό χρηματοδοτικό εργαλείο ΕΣΠΑ. Τόνισε επίσης οτι ο χώρος απόθεσης και θρυμματισμού των βλαστικών που υπάρχει δίπλα από το εργοτάξιο δημιουργεί πολύ μεγαλύτερα προβλήματα
ηχορύπανσης και περιβαλλοντικής ρύπανσης καθώς υπάρχουν 40 προσελεύσεις φορτηγών ημερησίως. Για τις θέσεις στάθμευσης ανέφερε ότι στη σύμβαση για την παραχώρηση της δημοτικής έκτασης που χρησιμοποιείται ως εργοτάξιο από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ υπάρχει ο σχεδιασμός δημιουργίας
χώρου στάθμευσης καθώς και μεταφοράς αρκετών δημοτικών υπηρεσιών και δημοτικών οχημάτων. Τόνισε ότι έχουν σχεδιαστει κ προγραμματιστεί μεγάλα. έργα με νόμιμο τρόπο.
Ο κ.Βασιλόπουλος δημοτικός σύμβουλος και πρεσβευτής της Ε.Ε για το περιβάλλον, ανέφερε ότι η πόλη έχει μεγαλώσει χωρίς κανέναν στρατηγικό
σχεδιασμό , κανένας δεν ενδιαφέρθηκε αν λειτουργούν παράνομα κάποια πράγματα τόνισε ότι πρέπει να ελέγξουμε μία πόλη που βάλλεται από έργα που είναι έξω από εμάς. Αναφέρθηκε στους χώρους στάθμευσης και έθεσε το ερώτημα αν έκανε ποτέ κάποιος αίτημα χρήσης του
παρκινγκ του Οργανισμού Λιμένος το οποίο παραμένει κλειδωμένο το χειμώνα. Αναρωτήθηκε ποιο είναι το τελευταίο υπόμνημα σε υπηρεσίες για την επικινδυνότητα σε σημεία της πόλης , το τελευταιο υπόμνημα προς αρμόδιους φορείς και προς τον Οργανισμό λιμένος; Αν
κάποιος μελέτησε αν ο τρόπος λειτουργίας της δημοτικής συγκοινωνίας εξυπηρετεί τους πολίτες; Είπε ότι η πόλη ασφυκτιά και πρέπει να γίνει λίστα των προτεραιοτήτων και των αναγκών. Ακόμα και οι δωρεές και οι χορηγίες θα πρέπει να ακολουθούν αυτή τη λίστα ιεράρχησης
των αναγκών του Δήμου. Ανέφερε ότι έχει τοποθετήσει συστήματα μέτρησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης και ηχορύπανσης σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας αλλά ως πότε θα το κάνουν μόνοι τους;. Πρότεινε δίκτυο σταθμών μέτρησης ρύπων περιμετρικά της πόλης . Πρότεινε
στρατηγικό σχεδιασμό της διαχείρισης των βλαστικών και αναφέρθηκε ότι κάνανε πιλοτικά ένα πρόγραμμα ενός μηνός μισθώνοντας ειδικό φορτηγό και θρυμματίζοντας τα βλαστικά κατ’ οίκον ενώ στο τέλος μετέφεραν τα υπολείμματα σε εργοστάσιο και λάμβαναν κομπόστ. Μέτρησαν
την απόδοση αυτής της μεθόδου σε σύγκριση με αυτή που χρησιμοποιείται τώρα. Είπε ότι για να έρθει ο Προαστιακός και η Αττική οδός πρέπει πρώτα να γίνουν μελέτες. Διότι δεν έχει σταθεί ποτέ αυτή η πόλη να πει με μελέτες τι σταθμούς στάθμευσης χρειαζόμαστε ,
πού θα πρέπει να τοποθετηθούν οι στάσεις, πώς θέλουμε να έρθουν αυτά τα έργα; Έκανε τη διαπίστωση ότι δυστυχώς αντιμετωπίζουμε τα αποτελέσματα ενός αυτοσχέδιου μηχανισμού λειτουργίας της πόλης.
Ο κ. Ευαγγέλου δημοτικός σύμβουλος, έθεσε το ερώτημα αν θέλουμε ένα υδροκέφαλο λιμάνι και ποια ανάπτυξη και για ποιανού το όφελος , ποια συμφέροντα εξασφαλίζονται ενώ τόνισε ότι η ανάπτυξη πρέπει να γίνει, λαμβάνοντας υπόψιν τα θέλω μας και την ανάγκη μας να ζούμε με αξιοπρέπεια σε ένα ανθρώπινο και υγιές περιβάλλον. Είπε ότι οι ίδιοι έχουν σχεδιασμό και όραμα, έχουν αναπτυξιακό πρόγραμμα όχι όμως με βάση
τα επιχειρηματικά συμφέροντα αλλά βάσει των αναγκών των πολιτών. Εξέφρασε σαφή αντίρρηση στον τρόπο που υλοποιούνται τα έργα στο Ρέμα και ζήτησε να διαμορφώσουμε το αίτημά μας και αυτό θα πρέπει να είναι η ασφάλεια των παιδιών. Χαρακτήρισε το έργο διευθέτησης
με τον τρόπο που υλοποιείται πλημμυρικό έργο και όχι αντιπλημμυρικό. Ναι στη διευθέτηση αλλά με 3 άξονες : προστασία της ανθρώπινης ζωής, προστασία της περιουσίας, προστασία του περιβάλλοντος και καμία τέτοια παράμετρος είπε, δεν ικανοποιείται.
Η κ. Τερζοπούλου δημοτική σύμβουλος ρώτησε από ποιόν περίμεναν να λυθούν τα προβλήματα που ανέφεραν, από ποιόν περίμεναν να λυθεί το θέμα
των βλαστικών που όντως προκαλεί μεγάλη περιβαλλοντική επιβάρυνση στην γύρω περιοχή των σχολείων; Μίλησε για μη σύννομες παρεμβάσεις στο Δήμο αναφερόμενη σε αμφιλεγόμενες ή ανύπαρκτες άδειες λειτουργίας του εργοταξίου και του χώρου απόθεσης και θρυμματισμού
των βλαστικών που βρίσκονται ανάμεσα στα σχολεία. Αναφερόμενη στη λειτουργία του εργοταξίου και τη μελλοντική χρήση του χώρου ως παρκινγκ και γραφείων είπε οτι τα συγκεκριμένα στρέμματα είναι χώρος πρασίνου και εντός της πλημμυρικής ζώνης και της γραμμής οριοθέτησης
του Ρέματος οπότε όχι μόνο δεν είναι σύννομες τέτοιες χρήσεις αλλά είναι και επικίνδυνες. Μίλησε για ραγδαία αύξηση του αριθμού δρομολογίων του λιμανιού και για περιβαλλοντική επιβάρυνση. Τόνισε οτι ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι η τεράστια οικολογική καταστροφή
λογω των ασύδοτων παρεμβάσεων και της κοπής των δεντρων αλλάζοντας το μικροκλίμα και αστικοποιώντας την περιοχή.
Τέλος ο κ. Σκούφος έκανε αναφορά σε κάποιες κινήσεις της δημοτικής αρχής.
‘Εγγραφο προς την Τροχαία Αγ.Παρασκευής να επανδρωθεί με περιπολικό η συμβολή της Αγ. Χρυσοστόμου Σμύρνης-Ευβοικού. (τις πρωινές ώρες θα υπάρχει τροχαία)
Έγγραφο στην κοινοπραξία που εκμεταλλεύεται την ακτοπλοικήη γραμμή Μαρμάρι-Ραφήνα και στο λιμενικό για παράταση του πρωινού δρομολογίου το
οποίο ξεφορτώνει βαρέως τύπου οχήματα στις 8:15 δηλαδή την ώρα προσέλευσης των παιδιών.
Πρόσληψη σχολικού τροχονόμου στο 4ο δημοτικό
Προκήρυξη για πρόσληψη δεύτερου σχολικού τροχονόμου
χρήση παρκινγκ lidl από τους γονείς
Συνεννόηση με ΙΝΤΡΑΚΑΤ για αλλαγή χρονοδιαγράμματος εργασιών.