spot_img
31.8 C
Rafina
Σάββατο, 27 Ιουνίου, 2026
spot_img
Αρχική Blog Σελίδα 756

Ειδικό Εποχικό Βοήθημα ΔΥΠΑ: πότε και πού υποβάλλονται αιτήσεις

Η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων για το Ειδικό Εποχικό Βοήθημα της ΔΥΠΑ για το 2025 θα ξεκινήσει την Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου, ενώ η υποβολή αιτήσεων στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) θα ξεκινήσει στις 23 Σεπτεμβρίου. Το ύψος του ειδικού εποχικού βοηθήματος κυμαίνεται από 687,75 € έως 1.375,50 €.

Επισημαίνεται ότι δεν δικαιούνται το επίδομα όσοι συγκεντρώνουν τις προϋποθέσεις τακτικής επιδότησης ανεργίας στο διάστημα 10/09/2025 – 30/11/2025. Επίσης, κανείς δεν μπορεί να λάβει και το ειδικό εποχικό βοήθημα και την τακτική επιδότηση ανεργίας, με εξαίρεση τους οικοδόμους.

Η υποβολή αιτήσεων γίνεται στη διεύθυνση:

https://www.gov.gr/ipiresies/ergasia-kai-asphalise/anergia/eidiko-epokhiko-boethema-dypa

Συγκεκριμένα, η διαδρομή θα είναι: gov.gr → Εργασία και ασφάλιση → Ανεργία → Ειδικό εποχικό βοήθημα ΔΥΠΑ

Δικαιούχοι είναι εργαζόμενοι ασφαλισμένοι στον e-ΕΦΚΑ που ασκούν ένα από τα παρακάτω επαγγέλματα: Οικοδόμου, λατόμου, ασβεστοποιού, κεραμοποιού, πλινθοποιού, αγγειοπλάστη, δασεργάτη, ρητινοσυλλέκτη, καπνεργάτη, μουσικού – μέλους οικείου επαγγελματικού σωματείου, υποδηματεργάτη, μισθωτού ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, χειριστή εκσκαπτικών, ανυψωτικών, οδοποιητικών, γεωτρητικών μηχανημάτων, ηθοποιού, τεχνικού κινηματογράφου και τηλεόρασης, χειριστή και βοηθού χειριστή κινηματογράφου, ελεγκτή κινηματογράφου και θεάτρου, ταμία κινηματογράφου και θεάτρου, εργαζόμενου τουριστικού και επισιτιστικού κλάδου, σμυριδεργάτη, ταξιθέτου θεάτρου – κινηματογράφου, χορευτή – μέλους οικείων κλαδικών ή ομοιοεπαγγελματικών σωματείων, καθώς και τεχνικού απασχολούμενου σε ζωντανές οπτικοακουστικές εκδηλώσεις – μέλους οικείων κλαδικών ή ομοιοεπαγγελματικών σωματείων.

Δικαιούχοι είναι και οι ασφαλισμένοι που έχουν παραχωρηθεί από επιχειρήσεις προσωρινής απασχόλησης για να εργαστούν σε έμμεσους εργοδότες, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον τουριστικό και επισιτιστικό κλάδο (όπως προκύπτει από τον ΚΑΔ στον ατομικό λογαριασμό ασφάλισής τους), εφόσον πληρούν τις λοιπές προϋποθέσεις χορήγησης του βοηθήματος.

Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων λήγει την Κυριακή 30 Νοεμβρίου και δεν απαιτείται αυτοπρόσωπη προσέλευση στα Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ2) της ΔΥΠΑ.

Η απόφαση παραλαμβάνεται μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της ΔΥΠΑ. Για αναλυτικές πληροφορίες, τους όρους και τις προϋποθέσεις, το ύψος του βοηθήματος και τα δικαιολογητικά, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν την ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://www.dypa.gov.gr/anergia-kai-paroxes-asfalishs-misthwtwn?tab=boithimata-epidomata&tab2=eidiko-epokhiko-voithima&tab3=

 

Γαλλία: Οι πρώτες αντιδράσεις μετά την πτώση Μπαϊρού – Η στάση των Σοσιαλιστών και οι «πρόθυμοι να αναλάβουν»

0

Η αναμενόμενη ήττα του Φρανσουά Μπαϊρού στην Εθνοσυνέλευση έχει στρέψει ξανά τους προβολείς στη Γαλλία που αναζητά νέο πρωθυπουργό, τον πέμπτο κατά σειρά, σε διάστημα μικρότερο των δύο ετών.

Με 194 ψήφους υπέρ και 364 κατά ο Μπαϊρού ηττήθηκε στην ψήφο εμπιστοσύνης που ο ίδιος προκάλεσε και υπεραμύνθηκε της πρότασής του για έναν σκληρό προϋπολογισμό λιτότητας μιλώντας στη Βουλή για μια «δοκιμασία αλήθειας» και την κατεπείγουσα ανάγκη μείωσης του δημόσιου χρέους.

Ο ψήφοι εναντίον του ήταν περισσότεροι από αυτούς που είχε συγκεντρώσει ο προκάτοχός του, Μισέλ Μπαρνιέ (σ.σ. που έμεινε τρεις μήνες στην πρωθυπουργική καρέκλα), γεγονός που σύμφωνα με αναλυτές δείχνει ότι υπάρχουν ρήγματα στα κόμματα του Μακρόν και των Ρεπουμπλικανών που συμμετείχαν στην κυβέρνηση.

Σε πολλά δημαρχεία της χώρας χθες Δευτέρα χιλιάδες διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν στα λεγόμενα «αποχαιρετιστήρια πάρτι» για τον πρωθυπουργό που έμεινε μόλις 10 μήνες στην εξουσία. Οι συγκεντρώσεις αυτές ήταν τα προεόρτια των μεγάλων κινητοποιήσεων που προετοιμάζονται για αύριο 10 Σεπτεμβρίου από την πρωτοβουλία «Να μπλοκάρουμε τα πάντα».

Πρόκειται για ένα κάλεσμα που ξεκίνησε από το διαδίκτυο και στηρίχθηκε στη συνέχεια και από την αριστερά και καλεί τους Γάλλους να κατέβουν μαζικά στους δρόμους ενάντια στα μέτρα λιτότητας.

Γαλλία

Διαδηλώσεις – αποχαιρετιστήρια πάρτι – για την πτώση Μπαϊρού

Ανάμεσα στις 10 Σεπτεμβρίου και τις 18 Σεπτεμβρίου, που οργανώνονται απεργιακές κινητοποιήσεις από τα συνδικάτα, μεσολαβεί την Παρασκευή η απόφαση του οίκου αξιολόγησης Fitch που είναι πιθανόν να υποβαθμίσει το χρέος της Γαλλίας και να προκαλέσει αναταραχή στις χρηματοπιστωτικές αγορές.

 

Σε αυτό το πλαίσιο η γαλλική προεδρία θα ήθελε να βρει γρήγορα τον αντικαταστάτη. Χωρίς πρωθυπουργό ο αποδέκτης της κοινωνικής δυσαρέσκειας θα είναι μόνο ο Μακρόν ενώ και οι αγορές θα έχουν ακόμα ένα λόγο να ανησυχούν για τη σταθερότητα της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας της ευρωζώνης.

Αναβλήθηκε για το μεσημέρι η συνάντηση Μπαϊρού – Μακρόν

Η ανακοίνωση του Ελιζέ αναφέρει ότι ο γάλλος πρόεδρος θα ανακοινώσει τον νέο πρωθυπουργό εντός λίγων ημερών, χωρίς να δίνει περαιτέρω λεπτομέρειες, ενώ η προγραμματισμένη συνάντηση του Μακρόν με τον Μπαϊρού, προκειμένου ο δεύτερος να υποβάλει την παραίτησή του σήμερα το πρωί, αναβλήθηκε για το μεσημέρι.

Ο γρίφος για την ανεύρεση του «κατάλληλου» γίνεται κάθε φορά και πιο δύσκολος καθώς χωρίς κοινοβουλευτική πλειοψηφία αλλά με επιμονή στη διατήρηση της εξουσίας και της επιβολής μίας αυστηρής νεοφιλελεύθερης ατζέντας, ο Εμανουέλ Μακρόν δεν έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να αποσπάσει τη συναίνεση τμημάτων της αντιπολίτευσης που θα του επέτρεπαν να μπορεί να περνάει στο κοινοβούλιο τις «απαραίτητες μεταρρυθμίσεις».

 

Απορρίπτοντας το σενάριο των πρόωρων εκλογών και με δεδομένο ότι πρέπει να περάσει έναν προϋπολογισμό λιτότητας έως τον Δεκέμβριο οι επιλογές του Μακρόν είναι είτε να επιλέξει πρωθυπουργό από τους Σοσιαλιστές – που αυτοπροτείνονται εδώ και καιρό – είτε να αναζητήσει ξανά έναν υποψήφιο «δικό του» από το κέντρο ή τη δεξιά.

Θα δώσουν οι Σοσιαλιστές το σωσίβιο στον Μακρόν

Οι Σοσιαλιστές, που έχουν απομακρυνθεί εδώ και καιρό από τη συμμαχία του Νέου Λαϊκού Μετώπου που κατάφερε να εκλέξει τους περισσότερους βουλευτές στις τελευταίες εκλογές, ζητούν δικό τους πρωθυπουργό αλλά και υπουργικό συμβούλιο που θα προέρχεται από τον ευρύτερο χώρο της αριστερής συμμαχίας κάτι που μέχρι στιγμής ο Μακρόν φαίνεται πως δεν θέλει να αποδεχτεί.

Την ίδια στιγμή προβάλλονται ως υπεύθυνη ρεαλιστική δύναμη έχοντας αντιπροτείνει στο σχέδιο προϋπολογισμού του Φρανσουά Μπαϊρού, που προβλέπει 44 δισ. περικοπές σε δημόσιες δαπάνες, περικοπές 22 δισ.

Ο γραμματέας των Σοσιαλιστών, Ολιβιέ Φωρ, δήλωσε το πρωί της Τρίτης ότι ο Εμανουέλ Μακρόν δεν είχε επικοινωνήσει ακόμα μαζί του. Ερωτηθείς για το ποια στάση θα κρατήσει το Σοσιαλιστικό Κόμμα σε περίπτωση διορισμού ενός πρωθυπουργού από το στρατόπεδο του Μακρόν, ο Φωρ αρνήθηκε να απαντήσει.

«Δεν πρόκειται να μπω στη διαδικασία να πω τι θα έκανα με αυτό ή εκείνο το άτομο. Προς το παρόν, πρέπει να ανακτήσουμε την εξουσία και να κάνουμε αυτή την πιθανότητα δυνατή».

«Σήμερα θέλουμε αλλαγή. Να διασφαλίσουμε ότι ο γαλλικός λαός που εκφράζει την αγανάκτησή του θα μπορέσει επιτέλους να βρει μια πολιτική διέξοδο μέσω της αλλαγής, η οποία, κατά την άποψή μου, δεν μπορεί να αποτελέσει συνέχεια αυτού που γνωρίζουμε εδώ και πολύ καιρό», υποστήριξε.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι οι Σοσιαλιστές είχαν αποφασίσει να μην στηρίξουν πρόταση μομφής που κατατέθηκε από τη συμμαχία της αριστεράς κατά του Μπαϊρού στην αρχή της θητείας του παρέχοντάς του έτσι κοινοβουλευτική ασφάλεια με αντάλλαγμα την υιοθέτηση κάποιων ευνοϊκότερων μεταρρυθμίσεων.

Αλλά αυτή η στήριξη διακόπηκε στην χθεσινή ψηφοφορία με τους Σοσιαλιστές να διεκδικούν αναβαθμισμένο ρόλο προκειμένου να στηρίξουν τον Μακρόν.

«Λαϊκή νίκη» η πτώση Μπαϊρού

Ο ηγέτης της «Ανυπότακτης Γαλλίας», Ζαν – Λικ Μελανσόν, δήλωσε ότι εάν ο Ολιβιέ Φωρ θέλει να κυβερνήσει θα πρέπει να συνεργαστεί με τους Μακρονιστές και ότι το κόμμα του δεν θα στηρίξει ποτέ τέτοιες συμμαχίες. Άσκησε επίσης κριτική για την αντιπρόταση των Σοσιαλιστών στον προϋπολογισμό λέγοντας ότι είναι συνέχεια των νεοφιλελεύθερων περικοπών του Μακρόν.

Ο ίδιος έκανε λόγο για μεγάλη ήττα του γάλλου πρόεδρου σημειώνοντας ότι οι κινητοποιήσεις της 10ης Σεπτεμβρίου οδήγησαν στην έξοδο τον Μπαϊρού και ζήτησε την προκήρυξη προεδρικών εκλογών.

 

Ο ηγέτης του ακροδεξιού Εθνικού Συναγερμού, Ζορντάν Μπαρντελά, δήλωσε ότι δεν θα δώσουν ψήφο εμπιστοσύνης στον νέο πρωθυπουργό και ζήτησε τη διεξαγωγή εκλογών. Αναφορικά με τον προϋπολογισμό λιτότητας ο Μπαρντελά προτίμησε να αναφερθεί στις «κακές δημόσιες δαπάνες» που σύμφωνα πάντα με τον ίδιο είναι τα κονδύλια που όπως υποστηρίζει εξοικονομούνται για «τη συνεισφορά της Γαλλίας στον προϋπολογισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την απάτη και τη μετανάστευση».

Ο ίδιος δεν παρέλειψε να στρέψει τα βέλη του στον Ζαν Λικ Μελανσόν κατηγορώντας τον ότι «επιθυμεί την αταξία, την κατάρρευση της χώρας και την καταστροφή της κοινωνικής συνοχής».

Ξεκίνησε η ονοματολογία

Εν αναμονή των επίσημων ανακοινώσεων από το Ελιζέ, έχει αρχίσει και η ονοματολογία για τον επόμενο πρωθυπουργό. Μερικά από τα ονόματα που έχουν προταθεί, όπως ο Σεμπαστιάν Λεκορνί, ο υπουργός Άμυνας, ταιριάζουν στο προφίλ που ο Μακρόν επιλέγει μέχρι τώρα.

Σενάρια υπάρχουν επίσης για τον Ερίκ Λομπάρντ, τον υπουργό Οικονομίας, ο οποίος έχει καλές σχέσεις με τους Σοσιαλιστές και ο οποίος δήλωσε πρόσφατα στους Financial Times ότι χρειάζονται συμβιβασμοί στον προϋπολογισμό.

Δεν λείπουν και αυτοί που προσφέρονται να αναλάβουν τη θέση του πρωθυπουργού και φροντίζουν να το δηλώσουν δημόσια.

Η πρόεδρος της Εθνοσυνέλευσης Γιαέλ Μπράουν Πιβέτ, από την παράταξη του Μακρόν, δήλωσε σήμερα το πρωί ότι «δεν είναι υποψήφια» για το αξίωμα του πρωθυπουργού… αλλά εξακολουθεί να είναι «διαθέσιμη».

«Ποτέ δεν αποφεύγω τα εμπόδια, τις δυσκολίες. Μερικές φορές οι άνθρωποι μου λένε ότι το Hôtel de Lassay (σ.σ. η προεδρία της Εθνοσυνέλευσης) είναι άνετο και ότι θέλω να μείνω εκεί. Όχι, δεν είμαι δειλή. Είμαι ικανή να αναλάβω ρίσκα. Αν τύχαινε να αναλάβω αυτή την αποστολή, προφανώς δεν θα δίσταζα, αλλά είναι επιλογή του προέδρου».

 

 

Γίνεται να αρρωστήσεις από το κλιματιστικό; Μια μικροβιολόγος απαντά

0

Διανύουμε τις πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη, αλλά όλοι ξέρουμε ότι ο συγκεκριμένος μήνας – για την Ελλάδα μιλάμε – είναι στην ουσία μια μικρή παράταση του καλοκαιριού. Και το καλοκαίρι στη χώρα μας, εκτός από νησιά, καλαμαράκια και όμορφα ηλιοβασιλέματα, σημαίνει ζέστη. Υπερβολική ζέστη.

Αλλά οι περισσότεροι δεν χρειάζεται να ανησυχούν, καθώς στο σπίτι τους υπάρχει κλιματισμός. Το ερώτημα όμως είναι, μπορούμε όντως να αρρωστήσουμε από το air condition; Ίσως ακούγεται κάπως υπερβολικό, όμως αποτελεί μια πραγματικότητα. Δεν είναι λίγοι αυτοί που δεν το χρησιμοποιούν από φόβο μήπως και βγάλουν από το ντουλάπι τα χαρτομάντηλα. Τι έχει να πει η μικροβιολόγος Primrose Freestone για όλα αυτά;

Αν ένα σύστημα κλιματισμού παρουσιάσει βλάβη ή δεν συντηρείται σωστά, μπορεί να μολυνθεί από παθογόνους μικροοργανισμούς. Αυτό μπορεί να μετατρέψει τη μονάδα του κλιματιστικού σε πιθανή πηγή πολλών αερομεταφερόμενων λοιμώξεων – από το απλό κρυολόγημα μέχρι και την πνευμονία.

Τα «άρρωστα» κτίρια

Το «σύνδρομο άρρωστου κτιρίου» είναι ο γενικός όρος για τα συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν μετά από παρατεταμένη παραμονή σε χώρους με κλιματισμό. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν πονοκεφάλους, ζαλάδα, βουλωμένη ή με καταρροή μύτη, επίμονο βήχα, εξανθήματα στο δέρμα, δυσκολία συγκέντρωσης και κόπωση.

Η πάθηση εμφανίζεται συχνότερα σε άτομα που εργάζονται σε γραφεία, αλλά μπορεί να συμβεί σε οποιονδήποτε περνάει πολύ χρόνο σε κλιματιζόμενα κτίρια, όπως νοσοκομεία.


Πιστεύεται ότι μια αιτία του συνδρόμου είναι οι ελαττωματικά κλιματιστικά. Όταν μια μονάδα δεν λειτουργεί σωστά, μπορεί να απελευθερώσει αλλεργιογόνα, χημικές ουσίες και μικροοργανισμούς στον αέρα που κανονικά θα είχε παγιδεύσει.

Επίσης, κακοσυντηρημένα συστήματα κλιματισμού μπορεί να φιλοξενούν βακτήρια που προκαλούν σοβαρές λοιμώξεις.

Λοιμώξεις

Το βακτήριο Legionella pneumophila προκαλεί τη νόσο των Λεγεωνάριων, μια λοίμωξη των πνευμόνων που μεταδίδεται με την εισπνοή σταγονιδίων νερού που περιέχουν το βακτήριο. Αναπτύσσεται σε υγρό περιβάλλον, όπως σε τζακούζι ή σε συστήματα κλιματισμού.

Η λοίμωξη συνήθως εμφανίζεται σε κοινούς χώρους, όπως ξενοδοχεία, νοσοκομεία ή γραφεία, όπου έχει μολυνθεί το δίκτυο νερού. Τα συμπτώματα μοιάζουν με αυτά της πνευμονίας: βήχας, δύσπνοια, πόνος στο στήθος, πυρετός και γενικά συμπτώματα γρίπης. Εμφανίζονται συνήθως 2–14 ημέρες μετά την έκθεση.

Μυκητιασικές και ιογενείς λοιμώξεις

Η συσσώρευση σκόνης και υγρασίας μέσα στα συστήματα κλιματισμού μπορεί να δημιουργήσει ιδανικές συνθήκες ανάπτυξης και άλλων παθογόνων μικροβίων. Έρευνες σε νοσοκομειακά συστήματα AC έχουν βρει μύκητες όπως Aspergillus, Penicillium, Cladosporium και Rhizopus, οι οποίοι συσσωρεύονται στις υγρές περιοχές των συστημάτων εξαερισμού.

Ο Aspergillus, για παράδειγμα, μπορεί να προκαλέσει πνευμονία, αποστήματα στους πνεύμονες, τον εγκέφαλο, το ήπαρ, τον σπλήνα, τα νεφρά και το δέρμα, ενώ μπορεί να μολύνει και εγκαύματα ή πληγές. Τα συμπτώματα των μυκητιασικών λοιμώξεων είναι κυρίως αναπνευστικά: επίμονος βήχας ή συριγμός, πυρετός, δύσπνοια, κόπωση και ανεξήγητη απώλεια βάρους.


Ωστόσο, οι κλιματιστικές μονάδες μπορούν επίσης να βοηθήσουν στον περιορισμό της μετάδοσης ιών. Έρευνες δείχνουν ότι οι καλά συντηρημένες και απολυμασμένες μονάδες μπορούν να μειώσουν τα κυκλοφορούντα επίπεδα κοινών ιών, συμπεριλαμβανομένου του κορονοϊού.

Πόσο κοστίζει ένα άστρωτο, βρόμικο κρεβάτι – Εκατομμύρια αν είναι τέχνη

0

Η Αγγλίδα καλλιτέχνις Tracey Emin θα εγκαινιάσει τη μεγαλύτερη έκθεση της καριέρας της στην Tate Modern την ερχόμενη άνοιξη, παρουσιάζοντας τα σημαντικότερα έργα της από μια εικαστική πορεία 40 ετών. Κι αν πριν από κάποιο διάστημα μεγάλη συζήτηση έγινε για το κατά πόσο μπορεί μια μπανάνα, κολλημένη με χαρτοταινία στον τοίχο να είναι τέχνη και να πωλείται 6,2 εκατ. δολάρια, στην περίπτωση της Emin μιλάμε για ένα άστρωτο και βρώμικο κρεβάτι.

Η έκθεση με τίτλο “A Second Life” στην Tate θα περιλαμβάνει μερικά από τα πιο διάσημα έργα της Emin, όπως το πολυσυζητημένο και υποψήφιο για το βραβείο Turner “My Bed” (Το κρεβάτι μου, 1998), καθώς και έργα που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ ξανά στο κοινό.

«Είμαι πολύ ενθουσιασμένη που θα κάνω μια έκθεση στην Tate Modern», δήλωσε η Emin. «Για μένα είναι ένα από τα σπουδαιότερα διεθνή μουσεία σύγχρονης τέχνης στον κόσμο, και βρίσκεται εδώ στο Λονδίνο. Νιώθω ότι αυτή η έκθεση … θα αποτελέσει για μένα σημείο αναφοράς. Μια στιγμή στη ζωή μου από την οποία κοιτάζω πίσω και προχωράω μπροστά. Μια αληθινή γιορτή της ζωής».

Η 62χρονη εικαστικός, γνωστή όχι μόνο για το περίφημο… κρεβάτι της, αλλά και για το έργο “Everyone I Have Ever Slept With” 1963-1995 (The Tent), έχει ιδρύσει τη δική της σχολή τέχνης και έχει ανοίξει έναν νέο δημιουργικό κύκλο μετά τη διάγνωση επιθετικού καρκίνου της ουροδόχου κύστης, πριν από πέντε χρόνια.

Tracey Emin, 1998, ‘My Bed’ AP Photo/Lefteris Pitarakis

Η έκθεση θα καταγράψει την πορεία της Emin πριν και μετά την ασθένεια και τις χειρουργικές επεμβάσεις. Η εικαστικός, γνωστή για τον εξομολογητικό χαρακτήρα του έργου της, έχει μιλήσει ανοιχτά για την εμπειρία της με τον καρκίνο, τη χειρουργική επέμβαση που υποβλήθηκε, καθώς και το γεγονός ότι πλέον ζει με άνοιγμα στην κοιλιακή χώρα και σακουλάκι ουροστομίας..

Το κρεβάτι της Emin και για πόσα χρήματα δημοπρατήθηκε

Ακόμα βρώμικο και ανακατεμένο και ταυτόχρονα ένα από τα πιο συγκινητικά έργα της σύγχρονης τέχνης, το My Bed (1998) της Tracey Emin μας έδωσε μια αποκαλυπτική ματιά στον τρόπο ζωής μιας απελπισμένης 35χρονης καλλιτέχνιδας. Τα τσαλακωμένα σεντόνια έχουν επάνω ό,τι μπορείς να φανταστείς ότι φέρει… επιθήλια της Emin (!) ενώ είναι εμφανής μέχρι και ο λεκές από την περίοδό της. Όταν το έργο μπήκε στη βραχεία λίστα για το βραβείο Turner το 1999 (και δεν κέρδισε), προκάλεσε τέτοιο επικοινωνιακό σάλο, ώστε η Tate κατέγραψε αριθμό επισκεπτών-ρεκόρ στην ιστορία της.

Tracey Emin, 1998, ‘My Bed’ AP Photo/Alastair Grant

Η ιδέα για αυτό το εμβληματικό έργο ήρθε στην καλλιτέχνιδα σαν επιφοίτηση, ύστερα από μια εβδομάδα που πέρασε στο κρεβάτι της, βυθισμένη στην κατάθλιψη μετά από έναν τραυματικό χωρισμό. Σχεδόν αναίσθητη και ακόμη μεθυσμένη, η Emin συνειδητοποίησε: «Ξαφνικά σκέφτηκα, ότι αυτό είναι φρικτό. Και μετά όλα άλλαξαν για μένα. Έπαψε να είναι φρικτό και άρχισε να είναι όμορφο. Γιατί δεν είχα πεθάνει, έτσι δεν είναι;». Πολύ απλά, πήρε το κρεβάτι της από το διαμέρισμα δημοτικής κατοικίας στο Waterloo και το εξέθεσε αυτούσιο.

Αυτό το κρεβάτι αποτελεί πλέον μνημείο της δικής της ιστορίας, ένα “φάντασμα” από το παρελθόν της: «Υπάρχουν πράγματα πάνω σε εκείνο το κρεβάτι που πλέον έχουν τη θέση τους στην ιστορία. Ακόμα και μορφές αντισύλληψης, το γεγονός ότι δεν έχω πια περίοδο, το γεγονός ότι η ζώνη που έμπαινε στη μέση μου τώρα χωράει μόνο στον μηρό μου».

Ίσως είναι το μοναδικό έργο που μπορεί να σταθεί απέναντι στο “The Physical Impossibility of Death in the Mind of Someone Living” του Damien Hirst ως το πιο διάσημο δημιούργημα του κινήματος YBA (Young British Artists) της δεκαετίας του ’90. Δημιουργήθηκε σε μια εποχή που η βρετανική εικαστική σκηνή βρισκόταν στο απόγειό της, «όταν όλα είχαν να κάνουν με το cool Britannia και τον παράγοντα του σοκ», όπως είπε η ίδια η καλλιτέχνιδα. Κάθε φορά που το έργο εκτίθεται, η Tracey Emin αφιερώνει χρόνο για να ανασυνθέσει η ίδια την εγκατάσταση, τοποθετώντας προσεκτικά τα λερωμένα χαρτομάντιλα, το λιπαντικό, τα χρησιμοποιημένα προφυλακτικά, τις παντόφλες και τα αποτσίγαρα.

Tracey Emin, 1998, ‘My Bed’ AP Photo/Lefteris Pitarakis

Σε έντονη αντίθεση με το διάσημο Bed (1955) του Robert Rauschenberg, όπου ο καλλιτέχνης ζωγράφισε πάνω στα σεντόνια του επειδή δεν είχε άλλο υλικό, η Tracey Emin συγχώνευσε την τέχνη με τη ζωή της, εκθέτοντας κάτι απόλυτα προσωπικό και οικείο. Αυτή η εξομολογητική, ειλικρινής τέχνη δημιούργησε μια σχέση με το κοινό, που μπορούσε να ταυτιστεί με τα παγκόσμια θέματα της απώλειας και της αποξένωσης. Η προσωπική αλήθεια, όπως σημείωσε η συγγραφέας Jeanette Winterson, “υπερβαίνει την κουλτούρα του εγώ και μετατρέπεται σε συλλογική κάθαρση“.

Το έργο αγοράστηκε αρχικά από τον Charles Saatchi το 2000 έναντι 150.000 λιρών, ενώ το 2015 βγήκε σε δημοπρασία στον οίκο Christie’s στο Λονδίνο και πουλήθηκε έναντι 2,5 εκατομμυρίων λιρών (τιμή κατακύρωσης συν προμήθεια αγοραστή) – υπερδιπλάσιο της αρχικής εκτίμησης. Παρόλο που η τιμή ήταν απαγορευτική για την Tate, ο αγοραστής, ο γνωστός Γερμανός επιχειρηματίας και συλλέκτης τέχνης Κόμης Christian Duerckheim, παραχώρησε γενναιόδωρα το έργο με δεκαετή δανεισμό στο μουσείο. «Πάντα θαύμαζα την ειλικρίνεια της Tracey, αλλά αγόρασα το My Bed επειδή είναι μια μεταφορά της ζωής», δήλωσε λίγο μετά την αγορά του, «εκεί όπου αρχίζουν τα προβλήματα και πεθαίνει η λογική».

Tracey Emin, 1998, ‘My Bed’ AP Photo/Matt Dunham

Η Tracey Emin θέλει να βλέπουμε το My Bed ως «πορτρέτο μιας νεότερης γυναίκας και πώς ο χρόνος επηρεάζει όλους μας. Εξακολουθώ να είμαι πολύ περήφανη γι’ αυτό και ευγνώμων που το αγόρασε ο σωστός άνθρωπος».

25 χρόνια Tate Modern – “Ήμουν παρούσα στα εγκαίνια”

«Είμαι πραγματικά χαρούμενη που δεν πέθανα και που είμαι εδώ για να δω αυτή την έκθεση», δήλωσε η Emin νωρίτερα φέτος. «Ήμουν παρούσα στα εγκαίνια της Tate Modern το 2000 – και τότε έμοιαζε σαν το πιο συναρπαστικό γεγονός που θα μπορούσε ποτέ να συμβεί στο Λονδίνο. Κρίνεις μια πόλη από την τέχνη της», πρόσθεσε, με αφορμή τον εορτασμό των 25 χρόνων της γκαλερί.

Η αναδρομική αυτή έκθεση θα συγκεντρώσει περισσότερα από 90 έργα, ανάμεσά τους ζωγραφική, βίντεο, υφαντά, νέον, γλυπτά και εγκαταστάσεις, αναδεικνύοντας την «αδιαπραγμάτευτη, εξομολογητική της προσέγγιση στο μοίρασμα εμπειριών αγάπης, τραύματος και προσωπικής εξέλιξης».

Tracey Emin, 1998, 'My Bed'

Tracey Emin, 1998, ‘My Bed’ AP Photo

Η Tate Modern δήλωσε: «Η αφοσίωση της Emin στην αδιαπραγμάτευτη αυτοέκφραση έχει μεταμορφώσει την κατανόησή μας για το τι μπορεί να είναι η τέχνη και συνεχίζει να επηρεάζει τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία μέχρι σήμερα, χρησιμοποιώντας το γυναικείο σώμα για να διερευνήσει το πάθος, τον πόνο και τη θεραπεία.

Καλύπτοντας την εξαιρετική 40ετή πορεία της – από τα καθοριστικά έργα-εγκαταστάσεις της δεκαετίας του ’90 έως τα πρόσφατα έργα ζωγραφικής και χάλκινα γλυπτά που θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά – το A Second Life αποτελεί τη σημαντικότερη έκθεση της καριέρας της Emin, χαρτογραφώντας τα κομβικά γεγονότα της ζωής που διαμόρφωσαν τη διαδρομή και τη μεταμόρφωσή της.»

Η Tracey Emin AP Photo/Lefteris Pitarakis

Η έκθεση θα ξεκινά με έργα από την πρώτη ατομική παρουσίαση της Emin στην White Cube, με μια σειρά από μικροσκοπικές φωτογραφίες των ζωγραφικών έργων της από τη δεκαετία του ’80, τα οποία κατέστρεψε μετά από μια δύσκολη περίοδο στη ζωή της. Θα περιλαμβάνει επίσης το ντοκιμαντέρ “Why I Never Became a Dancer” για τα εφηβικά της χρόνια στο Margate, καθώς και άλλα έργα εμπνευσμένα από την παραθαλάσσια πόλη όπου η Emin πλέον προσφέρει δωρεάν χώρους σε φοιτητές τέχνης.

Ιστορική στιγμή: Γυναίκες από τη Nότια Κορέα καταθέτουν αγωγή κατά του αμερικανικού στρατού για πορνεία

0

Περισσότερες από 100 Νοτιοκορεάτισσες, οι οποίες εξαναγκάσθηκαν να εκπορνευθούν σε Αμερικανούς στρατιωτικούς μεταξύ των δεκαετιών του 1950 και του 1980, προχώρησαν σε μια πρωτοφανή προσφυγή στη δικαιοσύνη εναντίον των Ηνωμένων Πολιτειών, τις οποίες κατηγορούν για σεξουαλική βία, ανακοίνωσαν σήμερα οι δικηγόροι τους.

Δεκάδες χιλιάδες Νοτιοκορεάτισσες εργάσtηκαν στη διάρκεια αυτής της περιόδου σε πορνεία εγκεκριμένα από το κράτος, σύμφωνα με τους ιστορικούς. Πελάτες τους ήταν τα αμερικανικά στρατεύματα που όφειλαν να προστατεύουν τη Νότια Κορέα από την προς βορρά γείτονά της.

Το 2022, το κορυφαίο νοτιοκορεατικό δικαστήριο είχε αποφανθεί πως η κυβέρνηση είχε παρανόμως “δημιουργήσει, διαχειρισθεί και εκμεταλλευθεί” αυτούς τους οίκους ανοχής για τον αμερικανικό στρατό. Το δικαστήριο είχε διατάξει την καταβολή αποζημίωσης σε περίπου 120 ενάγουσες.

Την περασμένη εβδομάδα, 117 θύματα προχώρησαν σε μια νέα δίκη, κατηγορώντας για πρώτη φορά επισήμως τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις και απαιτώντας να τους ζητηθεί “συγγνώμη”.

Ζητούν 10 εκατομμύρια γουόν (6.116 ευρώ) ως αποζημίωση και τόκους για κάθε θύμα και απαιτούν συγκεκριμένα να λογοδοτήσουν οι Ηνωμένες Πολιτείες.

Εξακολουθώ να μην μπορώ να ξεχάσω τα χτυπήματα που μου κατάφεραν οι Αμερικανοί στρατιώτες: με χαστούκιζαν επειδή χαμήλωνα το κεφάλι σερβίροντας τα ποτά, επειδή δεν χαμογελούσα ή χωρίς κανένα λόγο“, εξηγεί σε ανακοίνωση που εστάλη στο Γαλλικό Πρακτορείο μία από τις ενάγουσες, ηλικίας περίπου 60 ετών, η οποία ζήτησε να μην κατονομασθεί.

Ήταν μόλις 17 ετών όταν την παγίδευσαν: πίστευε πως θα γινόταν μπαργούμαν, όμως την εξανάγκασαν να εκπορνευθεί και την εμπόδισαν να φύγει εξαιτίας ενός δήθεν “χρέους”.

Κάθε νύχτα, μας έσερναν μπροστά σε Αμερικανούς στρατιώτες και αυτοί μας επετίθεντο σεξουαλικά. Κάθε εβδομάδα, μας εξανάγκαζαν να κάνουμε τεστ ανίχνευσης αφροδίσιων νοσημάτων. Αν εντόπιζαν την παραμικρή ανωμαλία, μας έκλειναν σε ένα μικρό δωμάτιο και μας έκαναν ένεση μια ισχυρή δόση πενικιλίνης με μια χοντρή βελόνα“, είπε.

Οι δόσεις ήταν τόσο ισχυρές ώστε τα πόδια μου παρέλυαν και δεν μπορούσα πια να περπατήσω“, πρόσθεσε.

Ανάγκη να δοθεί απάντηση

Σε μια κοινή δήλωση, υπέρμαχοι των δικαιωμάτων των γυναικών, που υποστηρίζουν τα θύματα, υπογραμμίζουν πως οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις “αγνόησαν το Σύνταγμα της Νότιας Κορέας”, στέρησαν απ’ αυτές τις γυναίκες τις ελευθερίες τους και “κατέστρεψαν “τις ζωές τους”.

“Η δίκη αυτή έχει στόχο να λογοδοτήσουν για πρώτη φορά τόσο η νοτιοκορεατική κυβέρνηση όσο και οι αμερικανικές στρατιωτικές αρχές”, εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο η δικηγόρος Χα Ζου-χι.

Στο πλαίσιο της διαδικασίας, κατηγορούμενη είναι η νοτιοκορεατική κυβέρνηση, καθώς η Σεούλ είναι αυτή που πρέπει να αποζημιώσει τα θύματα των Αμερικανών στρατιωτών, σύμφωνα με το νόμο. Η Σεούλ οφείλει στη συνέχεια να ζητήσει από την Ουάσινγκτον να της επιστρέψει τις αποζημιώσεις που θα καταβάλει, διευκρίνισαν οι δικηγόροι.

Ένα άλλο θύμα, ηλικίας επίσης γύρω στα 60, δήλωσε πως “σχεδόν στραγγαλίσθηκε μέχρι θανάτου από έναν Αμερικανό στρατιώτη”.

Η κυβέρνησή μας απλώς μας παρέδωσε στις αμερικανικές βάσεις – πουληθήκαμε για μερικά δολάρια“, αφηγείται σε χειρόγραφη δήλωση που εστάλη στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Σήμερα σας ικετεύουμε να μας δώσετε μια απάντηση. Γιατί αναγκαστήκαμε να υποστούμε αυτό τον πόνο; Πριν πεθάνω, θέλω εξηγήσεις. Θέλω επίσης να μου ζητήσουν συγγνώμη. Γι’ αυτό προχωρούμε σ’ αυτή τη δίκη“, συνέχισε.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, αντίθετα με τις “γυναίκες ανακούφισης” που δέχθηκαν σεξουαλικές επιθέσεις από Ιάπωνες στρατιώτες στα τέλη του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, οι Νοτιοκορεάτισσες που παραδόθηκαν στους Αμερικανούς παρέμειναν στη σκιά, εν μέρει λόγω των ισχυρών δεσμών ανάμεσα στην Ουάσινγκτον και τη Σεούλ σε θέματα ασφαλείας.

Η οικονομία που συνδεόταν με τους στρατιωτικούς οίκους ανοχής και τις αμερικανικές βάσεις, μεταξύ των οποίων τα εστιατόρια, τα κομμωτήρια και τα μπαρ, αντιπροσώπευε το 25% του νοτιοκορεατικού ΑΕΠ κατά τις δεκαετίες του 1960 και του 1970, σύμφωνα με τους ιστορικούς.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες διατηρούν σήμερα 28.500 στρατιώτες στη χώρα για να την προστατεύουν από τη Βόρεια Κορέα, η οποία διαθέτει πυρηνικά όπλα.

Οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις δήλωσαν στο Γαλλικό Πρακτορείο πως είναι «εν γνώσει των πληροφοριών αναφορικά με την υπόθεση αυτή», προσθέτοντας ότι δεν κάνουν «κανένα σχόλιο όσο βρίσκεται σε εξέλιξη η δικαστική διαδικασία».

Τόκιο 2025: Η Σοφία Αλικανιώτη έτοιμη να πάρει θέση εκκίνησης στα 35χλμ. βάδην

0

Η Σοφία Αλικανιώτη, στα 27 της χρόνια, κάνει ντεμπούτο σε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με στόχο να δώσει το καλύτερο δυνατό και να βιώσει την κάθε στιγμή.

Με προηγούμενη συμμετοχή σε μεγάλες διοργανώσεις στις ηλικιακές κατηγορίες, καθώς και στα Ευρωπαϊκά και Παγκόσμια Κύπελλα βάδην, κατάφερε φέτος να πετύχει τον μεγαλύτερο μέχρι σήμερα στόχο της καριέρας της. Έτσι το Σάββατο (13/9) θα αγωνιστεί στα 35χλμ. βάδην στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του Τόκιο (13-21/9).

“Είναι σίγουρα μια μοναδική εμπειρία. Θα ήθελα να απολαύσω τη συμμετοχή μου και να βγάλω μέσα στον αγώνα όλη τη δουλειά που έχω κάνει. Βέβαια, οι συνθήκες που έχουμε συναντήσει μέχρι στιγμής με υγρασία και θερμοκρασία στα ύψη είναι δύσκολες. Ξέρω ότι το επίπεδο είναι πολύ υψηλό, οπότε για μένα μετράει να σταθώ αντάξια και να πάρω όσο περισσότερα μπορώ από αυτή τη διοργάνωση.

Αναφορικά με το καμπ στο Μισάτο, είπε: “Το καμπ ήταν πολύ περισσότερο απ’ ό,τι περίμενα. Παρά την έντονη ζέστη και υγρασία, η φιλοξενία των ανθρώπων στο Μισάτο κάνει τη διαφορά. Μας υποδέχονται ζεστά, με φροντίδα και ειλικρινές ενδιαφέρον και προσφέρουν το αίσθημα οικογένειας. Νιώθω ότι ενδιαφέρονται πραγματικά—από τη διαμονή, μέχρι το φαγητό και φυσικά τις αθλητικές εγκαταστάσεις. ΄Έχουμε μάλιστα και μια όμορφη διαδρομή δίπλα στο ποτάμι, όπου κάνω πολύ νωρίς το πρωί την προπόνησή μου. Είναι μια μοναδική εμπειρία, η ηρεμία του τοπίου σε συνδυασμό με την πειθαρχία της προετοιμασίας με κάνει να νιώθω ότι κάθε μέρα χτίζω κάτι σημαντικό. Και πάνω απ’ όλα, με κάνει να νιώσω λίγο παραπάνω «αθλήτρια», καθώς τα προπονητικά καμπ μου έχουν λείψει πολύ, λόγω των καθημερινών υποχρεώσεων που έχω με την εργασία μου”.

Τα αγωνίσματα του βάδην στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του Τόκιο θα έχουν σημείο αναφοράς το Ολυμπιακό Στάδιο, καθώς εκεί θα δοθεί η εκκίνηση και ο τερματισμός.

“Ωραίο το συναίσθημα να ξεκινάς από το στάδιο και να τερματίζεις σε αυτό. Όλοι θα σταθούμε στη γραμμή εκκίνησης, το ζητούμενο είναι αν θα καταφέρουμε να περάσουμε τη γραμμή τερματισμού. Θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε πολύ δύσκολες συνθήκες, όμως, θα βάλουμε τα δυνατά μας να το πετύχουμε.
Η υψηλή θερμοκρασία και η υγρασία δυσκολεύουν την απόδοση. Σίγουρα θα χρειαστεί σωστή διαχείριση ρυθμού και ενέργειας, για να μπορέσω να αντέξω μέχρι το τέλος”, είπε.

ΒΑΛΚΑΝΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΒΑΔΗΝ 2025 (ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI)

Η Αλικανιώτη ξεκίνησε την πορεία της στην Πάτρα, στο Λύκειο, και μέσα σε λίγα χρόνια κατάφερε να δείξει το ταλέντο της. Το 2017 μετακόμισε στην Αθήνα και από την Ντίνα Μπορνιβέλλη “μετακόμισε” στο γκρουπ του Ναπολέοντα Κεφαλόπουλου, με τον οποίο γυμνάζεται μέχρι σήμερα. Τα χρόνια που ακολούθησαν κατάφερε να συνδυάσει προπόνηση υψηλού επιπέδου και δουλειά.

 

Αναφορικά με το αν αποτελεί δικαίωση ότι μετά από αρκετά χρόνια παρουσίας στο χώρο και την εθνική ομάδα βρίσκεται σε μια μεγάλη διοργάνωση, σχολίασε:

“Ναι, είναι μια προσωπική δικαίωση. Έχω περάσει πολλά χρόνια δουλειάς, με απογοητεύσεις αλλά και μικρές χαρές που με κράτησαν όρθια. Το ότι βρίσκομαι τώρα σε μια διοργάνωση αυτού του επιπέδου, έπειτα από όλη αυτή την πορεία, μου δίνει μεγάλη ικανοποίηση, μόνο και μόνο που θα σταθώ στην εκκίνηση”.

Αναφορικά με το αν έχει σκεφτεί να αφοσιωθεί εξολοκλήρου στις προπονήσεις, είπε:

“Το έχω σκεφτεί πολλές φορές. Ίσως να είχα καταφέρει κάποια πράγματα πιο νωρίς. Όμως πιστεύω ότι όσα έκανα μέχρι τώρα, ακόμα κι αν δεν ήταν πάντα απευθείας στο βάδην, με βοήθησαν να χτίσω χαρακτήρα και αντοχή. Οπότε βλέπω το ταξίδι μου σαν ένα σύνολο εμπειριών που με έφεραν εδώ, στο πρώτο μου παγκόσμιο.

Και φυσικά, δεν ήταν εύκολο. Από το 2017 που εγκαταστάθηκα στην Αθήνα, έπρεπε παράλληλα με τις προπονήσεις να δουλεύω για τα προς το ζην. Εργάζομαι καθημερινά, με φουλ ωράριο, και αυτό έκανε το ταξίδι πιο απαιτητικό. Όμως ταυτόχρονα μου έδωσε και ακόμα μεγαλύτερη δύναμη να συνεχίσω, γιατί κάθε βήμα που κάνω στον αθλητισμό έχει πίσω του διπλή προσπάθεια και θυσίες”.

segas.gr

Στο Πικέρμι και τα Σπάτα ο υπ. Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος επίσκεψη στην ELPEN – Τι δήλωσε – rpn

Τις εγκαταστάσεις της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας ELPEN επισκέφθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, συνοδευόμενος από τη γενική γραμματέα Ιδιωτικών Επενδύσεων, Στελλίνα Σιαράπη. Ο υπουργός περιηγήθηκε στις τρεις παραγωγικές μονάδες της εταιρείας στο Πικέρμι, αλλά και στο νέο κέντρο έρευνας και καινοτομίας “Athens LifeTech Park” στα Σπάτα.

Η επένδυση της ELPEN έχει χαρακτηριστεί στρατηγική και εντάσσεται στο επενδυτικό πλαίσιο του υπουργείου Ανάπτυξης, με στήριξη ύψους 14 εκατ. ευρώ (επιχορηγήσεις και φοροαπαλλαγές). Το πρόγραμμα προβλέπει τη δημιουργία 1.600 νέων θέσεων εργασίας, ενώ περιλαμβάνει την αναβάθμιση του εργοστασίου στο Πικέρμι, την κατασκευή νέας παραγωγικής μονάδας στην Κερατέα, την ίδρυση μονάδας παραγωγής ογκολογικών φαρμάκων στην Τρίπολη σε συνεργασία με τη WinMedica, καθώς και τη λειτουργία του Athens LifeTech Park.

Στις δηλώσεις του, ο κ. Θεοδωρικάκος υπογράμμισε ότι «το όραμα για ένα νέο παραγωγικό πρότυπο για την ελληνική οικονομία αποτυπώνεται ξεκάθαρα στην επένδυση της ELPEN». Τόνισε ότι η κυβέρνηση στηρίζει την έρευνα, την καινοτομία, την εξωστρέφεια και κυρίως τη δημιουργία χιλιάδων ποιοτικών θέσεων εργασίας. Όπως ανέφερε:
«Δημιουργούνται 1.600 νέες θέσεις εργασίας, δίνοντας ευκαιρίες σε νέους επιστήμονες να ξεκινήσουν τη σταδιοδρομία τους με ικανοποιητικούς όρους. Συνεχίζουμε ώστε τα χρήματα των φορολογουμένων να πιάνουν τόπο. Υποστηρίζουμε την υγιή, δημιουργική επιχειρηματικότητα που επενδύει στην παραγωγή και τις νέες τεχνολογίες».

Παράλληλα, έκανε αναφορά στις ανακτήσεις χρημάτων από παλαιά επενδυτικά σχέδια, σημειώνοντας ότι «ήδη 66 εκατ. ευρώ επιστρέφουν στα κρατικά ταμεία από προκαταβολές που δεν αξιοποιήθηκαν τα τελευταία 20 χρόνια».

Από την πλευρά του, ο co-CEO της ELPEN, Θεόδωρος Τρύφων, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επίσκεψη, επισημαίνοντας ότι η συνεργασία με την πολιτεία πρέπει να στοχεύει σε εταιρείες που «παράγουν, εξάγουν, καινοτομούν και δημιουργούν καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας». Όπως ανέφερε, η εταιρεία απασχολεί ήδη 600 εργαζόμενους στο Πικέρμι και σχεδιάζει την επόμενη πενταετία με έμφαση στην ενίσχυση της εγχώριας προστιθέμενης αξίας.

Η επίσκεψη ανέδειξε τον ρόλο της ELPEN ως πυλώνα της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας, με τη στρατηγική επένδυση να λειτουργεί ως παράδειγμα για το νέο παραγωγικό μοντέλο που προωθεί η κυβέρνηση.

Αγγλία: Πατέρας πέθανε στην κηδεία του γιου του ενώ κουβαλούσε το φέρετρο

0

Μια οικογένεια στο Μίντλεσμπρο στην Αγγλία ζει μια ανείπωτη τραγωδία, μετά τον ξαφνικό θάνατο ενός πατέρα κατά τη διάρκεια της κηδείας του γιου του.

Ο Νόρμαν «Νόσα» Γουάιτ, 61 ετών, υπέστη πιθανότατα καρδιακή προσβολή τη στιγμή που το φέρετρο του γιου του, Ντέιβιντ Μπέιλικι, μεταφερόταν στην εκκλησία St Bede’s Chapel στο Teesside Crematorium.

Ο Ντέιβιντ, 41 ετών, που είχε παλέψει με μακροχρόνια εξάρτηση από ναρκωτικά, βρέθηκε νεκρός στον καναπέ συγγενούς του, ακριβώς δέκα χρόνια μετά την τελετή μνήμης για τα δίδυμα αγόρια του, Κάρσον και Ντέικον, που είχαν γεννηθεί νεκρά.

Η αδερφή του, Σάντελ Μπέιλικι, δήλωσε ότι ο Ντέιβιντ τα πήγαινε καλά, προσπαθώντας να μείνει μακριά από τα ναρκωτικά, ενώ οι αρχές συνεχίζουν την έρευνα για τα αίτια θανάτου του. «Το να πεθάνει τη μέρα που ήταν η επέτειος της μνήμης των παιδιών του και ο πατέρας μας να πεθάνει στην κηδεία του, είναι σαν σενάριο ταινίας», είπε.

Η 42χρονη μητέρα τεσσάρων παιδιών συνέχισε: «Ήταν τρομακτικό, ποτέ δεν θα φανταζόσουν κάτι τέτοιο». Ο Ντέιβιντ πέθανε στις 31 Ιουλίου και η κηδεία του πραγματοποιήθηκε στις 21 Αυγούστου. Η Σάντελ περιέγραψε τη στιγμή που έφτασαν στην εκκλησία: «Κοιτάζοντας γύρω μου, σκέφτηκα ‘πού είναι ο μπαμπάς;’. Κάποιος τότε μου είπε ότι είχε καταρρεύσει και βγήκα να δω τι συμβαίνει».

Το παρεκκλήσι εκκενώθηκε, κλήθηκε ασθενοφόρο και ο Νόρμαν μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, συνοδευόμενος από την αδερφή του. Η υπόλοιπη οικογένεια συνέχισε την κηδεία πριν λάβει το συγκλονιστικό τηλεφώνημα ότι ο πατέρας επτά παιδιών είχε πεθάνει.

Οι θάνατοι του Ντέιβιντ και του Νόρμαν άφησαν τεράστιο κενό στην οικογένειά τους. Η Σάντελ παραδέχτηκε ότι δυσκολεύεται να συνειδητοποιήσει το σοκ. «Ο μπαμπάς δεν είχε προβλήματα με την καρδιά πριν από αυτό. Νομίζω ότι πέθανε από πληγωμένη καρδιά. Το να βλέπει όλη την οικογένεια μαζί, πρέπει να ήταν υπερβολικό για εκείνον».

Η ίδια παραμένει σε κατάσταση σοκ πάνω από μία εβδομάδα μετά την κηδεία του Ντέιβιντ. Παρά τα προβλήματα του με τα ναρκωτικά, ο Ντέιβιντ, που ήταν πατέρας των Εθαν και Τζάκσον, 9 ετών, ήταν πολύ αγαπητός σε όλους. «Είχε μια καρδιά τεράστια σαν τον ωκεανό. Λείπει πολύ», είπε η Σάντελ.

Ο Ντέιβιντ ζούσε μαζί της και την οικογένειά της στην Overdale Road, Park End, και όπως είπε, «τα παιδιά μου είναι συντετριμμένα. Ο χώρος δεν είναι πια ίδιος χωρίς εκείνον».

Ο Νόρμαν λάτρευε την πυγμαχία και συνέχιζε να προπονεί άλλους. Ήταν ένας ιδιαίτερα ιδιωτικός άνθρωπος, αλλά ταυτόχρονα δημοφιλής και αγαπητός. Η Σάντελ είπε: «Ήταν ο μπαμπάς μου και τον λάτρευα».

Η ίδια επαίνεσε το προσωπικό της Rose Funerals: «Ήταν καταπληκτικοί σε όλη τη διάρκεια αυτής της τραυματικής ημέρας. Η οικογένειά μας δεν θα τα κατάφερνε χωρίς αυτούς. Παράλληλα προσπαθούσαν να σώσουν τον μπαμπά μου, ενώ κι οι ίδιοι ήταν συγκλονισμένοι».

Έναρξη 4ης «ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΗΣ ΓΑΛΙΛΑΙΑΣ»

Φέτος η έναρξη της πρωτοποριακής δράσης μας θα πραγματοποιηθεί στις 12 Σεπτεμβρίου 2025, στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου, Παντοβασίλισσα Ραφήνας και θα συνεχιστεί με μία σύντομη πεζοπορία προς το Πάρκο Καραμανλή Ραφήνας.

Την τελετή έναρξης θα χαιρετίσουν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσογαίας & Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος και η Δήμαρχος Ραφήνας Πικερμίου κα. Δήμητρα Μήλα-Τσεβά εκ μέρους όλων των Δημάρχων συνδιοργάνωσης της δράσης.

Θα ακολουθήσει σύντομη συμβολική πεζοπορία από τον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου, Παντοβασίλισσα Ραφήνας προς το Πάρκο Καραμανλή Ραφήνας και η τελετή έναρξης της 4ης «ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΗΣ ΓΑΛΙΛΑΙΑΣ» θα κλείσει με συναυλία του γνωστού τραγουδοποιού Χρήστου Θηβαίου, ο οποίος θα συνοδεύεται από τον δεξιοτέχνη της κλασικής κιθάρας Παναγιώτη Μάργαρη.

Ασθενείς, εθελοντές, εργαζόμενοι, φίλοι και φίλες της «ΓΑΛΙΛΑΙΑΣ» θα είμαστε όλοι εκεί!

Με τη συμμετοχή και την παρουσία μας συμπορευόμαστε ενεργά και αγκαλιάζουμε τις δύσκολες διαδρομές των ασθενών με καρκίνο.

Οκτώ Δήμοι, Μία αγκαλιά ανακούφισης για ασθενείς με καρκίνο,

στηρίζουν όλοι το έργο της «ΓΑΛΙΛΑΙΑΣ» που αγκαλιάζει κάθε διαδρομή των ασθενών και των οικογενειών τους.

Tι είναι η «ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΑΛΙΛΑΙΑΣ»

Είναι ένας ετήσιος θεσμός συμπαράστασης και αλληλεγγύης προς τους ασθενείς με καρκίνο που διεξάγεται από τη «ΓΑΛΙΛΑΙΑ» από το 2022, σε συνεργασία με τους οκτώ Δήμους της περιοχής των Μεσογείων και της Λαυρεωτικής. Κάθε χρόνο, ένας Δήμος ορίζεται εκ περιτροπής ως Δήμος Φιλοξενίας.

Σκοπός της είναι η διάδοση του έργου της «ΓΑΛΙΛΑΙΑΣ» και η στήριξη των ασθενών με καρκίνο και των οικογενειών τους που έχουν ανάγκη από υπηρεσίες Ανακουφιστικής Φροντίδας.

Στο πλαίσιο της φετινής 4ης ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΗΣ «ΓΑΛΙΛΑΙΑΣ», θα ξεκινήσουμε με μια συμβολική πεζοπορία από τoν Ι.Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου (Παντοβασίλισσα) Ραφήνας η οποία θα ολοκληρωθεί στο Πάρκο Καραμανλή, του Δήμου Ραφήνας που είναι και ο Δήμος Φιλοξενίας. Η βραδιά θα πλαισιωθεί μετά την λήξη της συμβολικής πεζοπορίας με εορταστική συναυλία.

Με την συμμετοχή μας στην έναρξη και στην εορταστική συναυλία θα προσπαθήσουμε να διαδώσουμε το μήνυμα για το έργο της «ΓΑΛΙΛΑΙΑΣ», αλλά και ότι στην ανακουφιστική φροντίδα, πάντα υπάρχουν δρόμοι στα δύσκολα μονοπάτια της ασθένειας.

Η «ΓΑΛΙΛΑΙΑ» από 2010 προσφέρει έργο με όραμα η Ανακουφιστική Φροντίδα να αποτελέσει, και στην Ελλάδα αναφαίρετο δικαίωμα όσων τη χρειάζονται.

Πάρε και εσύ μέρος στην επόμενη ΠΟΡΕΙΑ της «ΓΑΛΙΛΑΙΑΣ»!
Όλοι μας μπορούμε να γίνουμε συνοδοιπόροι αλλά και να ανοίξουμε δρόμους για να βοηθήσουμε το έργο της «ΓΑΛΙΛΑΙΑΣ».

Δήμος Φιλοξενίας & Δήμοι Συνδιοργάνωσης

Δήμητρα Μήλα-Τσεβά
Δημάρχος Ραφήνας-Πικερμίου

Χρήστος Αηδόνης
Δήμαρχος Παλλήνης

Δημήτριος Λουκάς
Δήμαρχος Λαυρεωτικής

Κωνσταντίνος Δ. Αλλαγιάννης
Δήμαρχος Μαρκοπούλου Μεσογαίας

Ισίδωρος Μάδης
Δήμαρχος Παιανίας

Δημήτριος Ν. Κιούσης
Δήμαρχος Κρωπίας

Δημήτριος Παπαχρήστου
Δήμαρχος Σαρωνικού

Δημήτριος Μάρκου
Δημάρχος Σπάτων-Αρτέμιδος

Eορταστική Συναυλία

Στο κλείσιμο της 4ης ΠΟΡΕΙΑΣ της «ΓΑΛΙΛΑΙΑΣ» θα ζήσουμε μια ανεπανάληπτη μουσική εμπειρία, με τις μοναδικές ερμηνείες του Χρήστου Θηβαίου τον οποίο θα συνοδεύει με τις υπέροχες συνθέσεις του και την μοναδική του δεξιοτεχνία στην κιθάρα ο Παναγιώτης Μάργαρης.

Η συναυλία του Χρήστου Θηβαίου ήταν μια ευγενική χορηγία του Δήμου Ραφήνας – Πικερμίου, τον οποίο και θερμά ευχαριστούμε!

Σκοπός της είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού, για την ανάγκη στήριξης και παροχής υπηρεσιών Ανακουφιστικής φροντίδας σε συνανθρώπους μας που πάσχουν από ασθένεια απειλητική για τη ζωή και των οικογενειών τους.

Η προσπάθεια που καταβάλλει κάθε άνθρωπος που αντιμετωπίζει σοβαρά θέματα υγείας, είναι μια διαδρομή. Μια διαδρομή με πολλές προκλήσεις, δυσκολίες, πόνο, απογοητεύσεις, αλλά και ελπίδα, η οποία απαιτεί μεγάλη δύναμη ψυχής, πίστη και ισχυρή θέληση. Η «ΓΑΛΙΛΑΙΑ» συμπορεύεται με τον ασθενή και την οικογένειά του και τον ανακουφίζει σε έναν αγώνα ζωής. Υποστηρίζει τους ασθενείς και τους φροντιστές τους σε όλη τη διάρκεια της νόσου, βελτιώνει την ποιότητα ζωής και δίνει αξία σε κάθε

Ραφήνα: Λαμπρότητα και κατάνυξη στην εορτή της Παναγίας Παντοβασίλισσας

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και θρησκευτική κατάνυξη γιορτάστηκε στη Ραφήνα η Παναγία Παντοβασίλισσα, προσελκύοντας πλήθος πιστών και προσκυνητών που έσπευσαν να αποτίσουν ευλάβεια στη θαυματουργή εικόνα της Υπεραγίας Θεοτόκου, της «των πάντων Βασίλισσας».

Η ιερή εικόνα αποτελεί ανεκτίμητο κειμήλιο των προσφύγων από την Τρίγλια Βιθυνίας, οι οποίοι εγκαταστάθηκαν στη Ραφήνα το 1923, και από τότε συνδέει άρρηκτα την ιστορία της πόλης με τη μνήμη και την παράδοση του μικρασιατικού ελληνισμού.

Το πρωί τελέστηκε Όρθρος και πανηγυρική Θεία Λειτουργία, προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Προύσης κ. Ιωακείμ και συλλειτουργούντος του Ποιμενάρχη μας, Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικολάου.

Μετά τη Θεία Λειτουργία πραγματοποιήθηκε φιλικό γεύμα με τους Μητροπολίτες, προσφέροντας μια ζεστή και ανθρώπινη στιγμή επικοινωνίας και αλληλεγγύης μεταξύ της Εκκλησίας και της τοπικής κοινωνίας.

Το βράδυ της Κυριακής τελέστηκε με λαμπρότητα ο Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός για το Γενέθλιο της Υπεραγίας Θεοτόκου. Όπως κάθε χρόνο, πλήθος πιστών από τη Ραφήνα, το Πικέρμι, τα Μεσόγεια και πολλές ακόμη περιοχές κατέκλυσε τον Ιερό Ναό, τιμώντας την Πολιούχο και προστάτιδα της πόλης.

Στην ακολουθία χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Προύσης κ.κ. Ιωακείμ, πλαισιωμένος από ιερείς της Ιεράς Μητροπόλεως Μεσογαίας και Λαυρεωτικής καθώς και από τους εφημέριους των ενοριών της Ραφήνας. Η κατανυκτική ατμόσφαιρα, πλαισιωμένη από τους ιεροψάλτες, χάρισε στην τελετή ιδιαίτερη πνευματικότητα που συγκίνησε τους παρευρισκομένους.

Μετά τη Θεία Λειτουργία πραγματοποιήθηκε η λιτανεία και η περιφορά της Ιεράς Εικόνας της Παναγίας Παντοβασιλίσσης στους δρόμους της Ραφήνας. Με την επιστροφή της εικόνας στον Ναό τελέστηκε η καθιερωμένη αρτοκλασία υπέρ υγείας των πιστών. Την πομπή συνόδευσαν η Φιλαρμονική του Δήμου Ραφήνας – Πικερμίου και τα μέλη του Συλλόγου Τριγλιανών Ραφήνας, δίνοντας εορταστικό αλλά και συγκινητικό χαρακτήρα στην εκδήλωση.

Η φετινή πανήγυρη, όπως και κάθε χρόνο, αποτέλεσε κορυφαία στιγμή πίστης, μνήμης και παράδοσης, υπενθυμίζοντας τη στενή σύνδεση της Ραφήνας με τις αλησμόνητες πατρίδες της Μικράς Ασίας.

Στον λόγο του, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιωακείμ αναφέρθηκε με συγκίνηση στη σημασία της εορτής του Γενεθλίου της Θεοτόκου, που σηματοδοτεί την έναρξη του εκκλησιαστικού έτους. Επίσης, έκανε αναφορά και στην ιστορία των Τριγλιανών, υπογραμμίζοντας ότι οι σημερινοί Ραφηνιώτες αποτελούν τη γνήσια συνέχεια εκείνης της δημιουργικής και βαθιά πιστής κοινωνίας. Μετέφερε τέλος τις πατρικές ευχές και την αγάπη του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου, εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη του για την ευλογία να παραστεί και φέτος στην πανήγυρη.

Στους εορτασμούς παρευρέθηκαν, μεταξύ άλλων, η Δήμαρχος Ραφήνας–Πικερμίου κα Δήμητρα Τσεβά, ο ευρωβουλευτής Γιώργος Αυτιάς, οι βουλευτές Γιώργος Βλάχος και Βασίλης Οικονόμου, o Αντιπεριφερειάρχης Αν. Αττικής Χαράλαμπος Δαμάσκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Πολυχρόνης Μπαϊρακτάρης, η πρώην Αντιπεριφερειάρχης κα Βίκυ Καβαλλάρη οι πρώην Δήμαρχοι κ. Ανδρέας Κεχαγιόγλου και κ. Βασίλης Πιστικίδης, η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Κατερίνα Παπαδοπούλου, οι Αντιδήμαρχοι κ. Βασίλης Μπουρνιάς, Σωτήρης Σκούφος, Χαράλαμπος Ζαφειρόπουλος, δημοτικοί σύμβουλοι του Δήμου Ραφήνας – Πικερμίου , ο πρώην βουλευτής Νίκος Καντερές καθώς και ο Διοικητής του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ραφήνας, Αντιπλοίαρχος κ. Άγγελος Κιούσης. Μαζί τους, πλήθος ευλαβών προσκυνητών συγκεντρώθηκε για να τιμήσει την Παναγία, την προστάτιδα και μητέρα όλων των πιστών.

Ιδιαίτερη μνεία οφείλεται στον ιερέα της Παντοβασίλισσας, Δημήτριο Μπακόπουλο, για την άψογη οργάνωση της πανήγυρης, η οποία χαρακτηρίστηκε από υψηλό επίπεδο διοργάνωσης και προσεγμένη φροντίδα σε κάθε λεπτομέρεια.

Η Παναγία Παντοβασίλισσα, σημείο αναφοράς πίστης, ιστορίας και μνήμης για τη Ραφήνα, συνεχίζει να αποτελεί πηγή ελπίδας για όλους τους πιστούς.